printlogo


کد خبر: 182307تاریخ: 1396/7/11 00:00
ابهام در ارزیابی «بازرسی کیفیت و استاندارد ایران»
گراندویتارای غیراستاندارد 4 ستاره کیفی گرفت

گروه اقتصادی: شهریور امسال تعداد 69812 دستگاه خودرو تولید شد که99 درصد از حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد. خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل50 مدل خودرو در گروه سبک و7 مدل در گروه سنگین است. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در بخش وانت و در سطح قیمتی پایین‌تر از50 میلیون تومان، خودروی وانت تندر با دریافت 3 ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص داده است. در بخش سواری در سطح قیمتی بالاتر از 100 میلیون تومان خودروهای نیومزدا 3 و گرند ویتارا، در سطح قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان خودروهای هیوندایی i20 و کیا سراتو، در سطح قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان خودروی هیوندایی 10i و در سطح قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان خودروهای رنوساندرو، پژو 207 اتوماتیک، پارس تندر، تندر90 اتوماتیک و تندر90 اتوماتیک پلاس با دریافت 4 ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند. در بخش خودروهای کشنده نیز اسکانیا G410 و کشنده ولوو FH500 با دریافت 4 ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را در این ماه به خود اختصاص دادند. دیگر خودروهای داخلی دارای یک ستاره و به‌ندرت 2 ستاره هستند. با این حال خبرهای دریافتی نشان از آن دارد که ۲۰ روزی است شماره‌گذاری گراندویتارا متوقف شده و نمایندگی‌های ایران‌خودرو هم پاسخی به خریداران نمی‌دهند و امروز و فردا می‌کنند. این امر مردم را سرگردان و بلاتکلیف کرده است. گفته می‌شود مصرف بالای بنزین این خودرو و عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی از جمله عوامل مهم عدم شماره‌گذاری گراندویتاراست. جالب اینکه اخیرا ایران‌خودرو به‌‌رغم شماره‌گذاری نشدن گراندویتارا در اطلاعیه‌ای آن را با نرخ بیش از 120 میلیون تومان پیش‌فروش کرده است. حال این پرسش مطرح است که چگونه خودرویی با اینکه استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت نمی‌کند و از شماره‌گذاری آن جلوگیری می‌شود از یک سو 4 ستاره کیفیت می‌گیرد و از سوی دیگر پیش‌فروش می‌شود؟


Page Generated in 0/0053 sec