printlogo


کد خبر: 182330تاریخ: 1396/7/11 00:00
اخبار

«به اضافه مستند» به جنایت‌ها در میانمار می‌پردازد
ششمین قسمت از برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «جایی برای زندگی» به کارگردانی محمد‌علی رخشانی، روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در این قسمت، پس از نمایش مستند، محمدعلی رخشانی کارگردان این مستند و مهدی عوض‌زاده کارگردان مستند «سرزمین مادری» با موضوع میانمار، میهمان برنامه هستند و درباره موضوع فجایع انسانی علیه مسلمانان میانمار سخن خواهند گفت. همچنین محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این اثر خواهند پرداخت. مستند «جایی برای زندگی» روایتی از زندگی سخت مسلمانان در میانمار و کشتار آنان است. در این فیلم، تاریخچه‌ای کوتاه از مسلمانان برمه (میانمار) ارائه شده و سپس طی گشت‌وگذاری در اردوگاه آنان در هند، وضعیت این مسلمانان به تصویر کشیده شده و فجایع را بازگو می‌کند. در سال ۱۹۸۲ قانونی در این کشور به تصویب می‌رسد که بر اساس آن از ۱۴۴ قوم موجود در میانمار، ۱۳۵ قوم شهروند بوده و بقیه خارجی به حساب می‌آیند که اکثر آنها مسلمانان هستند. وضعیت فاجعه‌بار آنها در اردوگاه‌ها و قتل‌عام به بهانه‌های مختلف از جمله مسائلی است که آنها را مجبور می‌کند به اطراف پناهنده شوند. این مستند به کارگردانی محمدعلی رخشانی و سفارش مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید شده است. برنامه به اضافه مستند با اجرای علی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۱۱ مهر ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۲ مهر ماه ساعت ۹ و جمعه ۱۴ مهر ماه ساعت 13:30 است.

«شب‌های شعر تهران» میزبان امیری‌اسفندقه
دومین شب از «شب‌های شعر تهران» با حضور مرتضی امیری‌اسفندقه و با دبیری حسن صنوبری برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری دانشجو، دومین شب از «شب‌های شعر تهران» با حضور مرتضی امیری‌اسفندقه سه‌شنبه 11مهر برگزار خواهد شد. «شب‌های شعر تهران» عنوان پاتوقی ادبی است که 2 هفته یک‌بار در کافه کراسه برگزار می‌شود و هر بار به یکی از موضوعات مهم ادبیات می‌پردازد. با فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) موضوع دومین نشست شب‌های شعر تهران به «شعر عاشورایی» اختصاص پیدا کرده است. در این برنامه حسن صنوبری، دبیر جلسه از تاریخچه و وضعیت امروز شعر عاشورایی خواهد گفت و پس از آن، میهمان ویژه برنامه مرتضی امیری‌اسفندقه به خوانش برگزیده شعرهای عاشورایی خود برای حضار می‌پردازد. دومین شب از «شب‌های شعر تهران» سه‌شنبه 11مهر از ساعت 16 در کافه کراسه به نشانی خیابان 16آذر، خیابان پورسینا برگزار خواهد شد و پذیرای عموم علاقه‌مندان شعر و ادبیات خواهد بود.

فرصت ۵ روزه «سینما حقیقت» به مستندسازان
مستندسازان سینمای ایران برای شرکت در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» 5 روز فرصت دارند. به گزارش خبرآنلاین، مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با اعلام این موضوع، اظهار کرد: عموم تهیه‌کنندگان و مستندسازان تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۵ مهرماه ۹۶ فرصت دارند مشخصات جدیدترین آثار مستند خود را روی وب‌سایت جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir  ثبت کرده و نسخه فیلم خود را جهت بازبینی به دبیرخانه جشنواره «سینماحقیقت» به نشانی خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول تحویل دهند؛ این مهلت تمدید نخواهد شد. وی یادآور شد: فیلم‌های منتخب بخش «جایزه شهید آوینی» جشنواره سینماحقیقت که آثاری مستند با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس و حوزه مقاومت است نیز در این مقطع زمانی معرفی می‌شود. یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0058 sec