printlogo


کد خبر: 182340تاریخ: 1396/7/11 00:00
آرسنال پیشرفت کرده اما ونگر نه!

کریس ویتلی: ایوان گازیدیز، مدیر اجرایی آرسنال، درست می‌گفت؛ ترکیب آرسنال نسبت به فصل گذشته پیشرفت کرده است. این تیم 2 خرید تابستانی داشته؛ سئاد کولاسیناچ و الکساندر لاکازت و هر دو برای پست‌هایی بودند که آرسنال دقیقا در آنها نیاز به تقویت داشت. همچنین نگه داشتن مسوت اوزیل و الکسیس سانچس در تیم با هر شکلی که بوده باعث شده تیم پیشرفت کند. آن هم در فصلی که برای نخستین‌بار بعد از 2 دهه در آن قرار است در یورولیگ رقابت کند.
صحبت‌های گازیدیز بوی حمایت از تیم را می‌داد و البته واضح بود که دوست ندارد ناکامی فصل گذشته به هیچ‌وجه برای‌شان تکرار شود. فصل گذشته برای آرسنال واقعا یک فاجعه بود و فصلی بود که به شک و تردید درباره ادامه کار با ونگر یا چیزی غیر از آن منتهی شد.
البته که هنوز هم رضایت کامل از اعضای کادر فنی تیم حاصل نشده است. بعد از شکست 4 بر صفر مقابل لیورپول در شرایطی که هواداران خوشحال بودند که قرار است فصلی خوب داشته باشند، دوباره شک و تردید و همان نگرانی‌های سابق برای‌شان آغاز شد. آرسنال مدت‌هاست که همین روند پر فراز و نشیب را طی می‌کند و نتوانسته در سال‌‎های اخیر عملکرد خوب مداوم داشته باشد. در تابستان 4 بازیکن اصلی از این تیم جدا شدند اما آن ترانسفرهایی که ونگر خواسته بود انجام شد. او خواسته بود ویلشر در تیم بماند و همین‌طور هم شد. او حالا یکی از بازیکنانی است که می‌تواند در رقابت‌های یورولیگ برای‌شان موثر باشد.
از طرفی تساوی بدون گل در دیدار مقابل چلسی ثابت کرد آرسنال این توانایی را دارد در زمان‌های که لازم باشد عملکردی متفاوت با عملکردهای ضعیف سال‌های اخیر ارائه دهد. البته که مشکل بزرگ تیم ونگر در سال‌های اخیر نداشتن تداوم بوده است و از طرفی این تیم در طول فصل در بازی‌هایی که مهم بوده نتیجه لازم را کسب نکرده است.
همه اینها یعنی مشکلات آرسنال فراتر از نداشتن ترکیب مناسب و بازیکنان بزرگ است. نتایجی که این تیم از زمان نقل مکان به ورزشگاه امارات کسب کرده هم در بازی‌های خانگی و هم بیرون از خانه نشان از عدم برنامه‌ریزی در تیم مدیریتی و نبودن ساختاری مفید در این باشگاه دارد. بزرگ‌تر از همه اینکه این تیم مربی‌ای داشته که در بزرگی آن شکی نیست اما نتوانسته تیم را تبدیل به یک غول کند که هر سال برای قهرمانی رقابت می‌کند. ونگر به سختی می‌توانست در تابستان هواداری را پیدا کند که از او یک درخواست نداشته باشد: جذب یک هافبک میانی. اما مانند همیشه سیاست آرسنال در ترانسفرمارکت هواداران این تیم را ناامید کرد. در این تیم از هیات مدیره گرفته تا کوچک‌ترین عضو کادر فنی نیاز به تغییر دارد.
کرونکه، سهامدار آرسنال، به آلیشر عثمانف، دیگر سهامدار این باشگاه پیشنهاد کرده سهام او را بخرد و این موضوع باعث نگرانی هواداران شده است. اگر این اتفاق بیفتد، کرونکه آمریکایی 97 درصد از سهام باشگاه را در اختیار خواهد داشت و آن زمان می‌تواند سهام این باشگاه را در آمریکا هم ثبت کند. این یعنی نشست سالانه‌ای که هواداران صحبت‌های‌شان را در آن مطرح می‌کنند دیگر در کار نخواهد بود. کرونکه همچنین قبلا خودش را ثابت کرده و نمی‌توان از او انتظار داشت برای تیم هزینه زیادی کند. مخصوصا که در این شرایط حرف آخر را هم می‌زند و این یعنی فاجعه برای آرسنالی‌ها.

 


Page Generated in 0/0048 sec