printlogo


کد خبر: 182353تاریخ: 1396/7/12 00:00
به بهانه انتخاب وینفرد شفر برای استقلال
ریسک روی نسخه‌آلمانی

آیا سرمربی جدید آبی‌پوشان پایتخت می‌تواند این تیم را به قهرمانی در لیگ ایران برساند؟ مدیران استقلال سرانجام تصمیم گرفتند با شفر سرمربی باتجربه آلمانی قرارداد امضا کنند تا یک مربی پا به سن گذاشته جایگزین یک مربی جوان شود. اما اصلی‌ترین سوالی که به ذهن خطور می‌کند این است که آیا شفر می‌تواند مربی خوبی برای آبی‌پوشان پایتخت باشد و این تیم را به روزهای اوج بازگرداند؟ پاسخ دادن به این سوال سخت اما ممکن است. شفر مربی بسیار باتجربه ای است.
او سابقه مربیگری در قاره آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا را در کارنامه دارد و بخوبی با دنیای فوتبال آشنا است. قرارداد این مربی باتجربه با استقلال تا پایان فصل است. آبی‌پوشان پایتخت فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر را کابوس‌وار آغاز کرده‌اند و از 8 بازی خود تنها 8 امتیاز کسب کرده‌اند و با صدر جدول رده‌بندی 10 امتیاز اختلاف دارند. جبران کردن این تعداد امتیاز در فوتبال ممکن است، چرا که از آغاز لیگ تنها 8 هفته گذشته و تیم‌ها بازی‌های زیادی پیش‌رو دارند اما این طبیعی است که هر مربی برای نتیجه گرفتن در یک تیم نیاز به زمان دارد و باید آزمون و خطاهای زیادی را پشت سر گذارد. شفر هدایت تیمی را برعهده گرفته که هیچ شناختی از بازیکنان آن ندارد. او در جذب بازیکنان استقلال هیچ نقشی نداشته است و این مساله کار او را بسیار سخت می‌کند. طبیعی است که هیچ کسی نمی‌تواند از شفر انتظار قهرمان کردن استقلال را داشته باشد. او با فضای فوتبال ایران اصلا آشنا نیست و براحتی می‌توان گفت هواداران استقلال نباید در فصل جاری هم انتظار قهرمانی از تیم محبوب خود را داشته باشند آن هم در شرایطی که اختلافات زیادی در این باشگاه وجود دارد. قرارداد شفر با آبی‌پوشان پایتخت تا پایان فصل است. کاملا روشن است که انتخاب شفر تنها برای آرام کردن هواداران و تغییر فضای تیم است. کاری را که این مربی باتجربه آلمانی قرار است انجام دهد مک درموت یا خود منصوریان هم می‌توانست انجام دهد. استقلال در یارگیری خوب عمل نکرده است و با توجه به مشکلات زیادی که در خط دفاعی، میانه میدان و خط حمله خود دارد نمی‌تواند در فصل جاری امیدی به قهرمانی در لیگ داشته باشد و انتخاب شفر تنها مرهمی بر دردهای بی‌شمار استقلال است. این مربی آلمانی اگر می‌خواهد در استقلال به قهرمانی برسد باید آنقدر خوب کار کند که قراردادش برای فصل بعد تمدید شود و احتمال اینکه او بتواند در فصل جاری استقلال را قهرمان کند بسیار کم است.
رحمتی از استقلال کنار گذاشته می‌‌شود
دومین موضوع مورد بحث در کمیته فنی استقلال بعد از انتخاب سرمربی، تصمیم‌گیری درباره 2 بازیکن باتجربه است که گفته می‌شود خروجی آن کنارگذاشتن سیدمهدی رحمتی و بازگشت احتمالی وحید طالب‌لو است. سوال مشترکی که از سوی اصحاب رسانه از حاضران در نشست کمیته فنی استقلال در پایان دومین نشست رسمی آنها صورت گرفت و پاسخ مشترکی هم به آن داده شد، مواضع جدید باشگاه استقلال در قبال سیدمهدی رحمتی و مجتبی جباری 2 بازیکن باتجربه این تیم بود. اعضای کمیته فنی و حتی مدیرعامل باشگاه استقلال پاسخ‌های مشابهی در مواجهه با این پرسش دادند و تقریبا همه آنها توپ را در زمین سرمربی جدید انداختند و ادامه حضور این دو بازیکن را منوط به نظر وینفرد شفر کردند. در حالی شرط ادامه حضور رحمتی و جباری در استقلال رضایت شفر اعلام شده که براساس اطلاعات کسب‌شده توسط مهر، اغلب اعضای کمیته فنی استقلال و تصمیم‌سازان در این باشگاه روی بازگشت رحمتی به این تیم نظر مثبتی ندارند. البته این موضوع هنوز به تصویب نهایی نرسیده و این تصمیم قطعی نیست. در همین رابطه احتمال اینکه بعد از قطع قطعی همکاری باشگاه با رحمتی، آبی‌ها باید یک دروازه‌بان جانشین وی کنند زیاد است. برخی شواهد نشان می‌دهد استقلالی‌ها بی‌میل به آغاز دوباره همکاری با وحید طالب لو نیستند. طالب‌لو فصل گذشته برای تیم فوتبال فولاد بازی کرد اما از ابتدای فصل به دلیل سفر به آمریکا و تولد فرزندش در هیچ تیمی عضویت ندارد و بازیکن آزاد است و در صورتی که آبی‌ها قصدشان برای به خدمت گرفتن او جدی باشد، طالب‌لو می‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد به این تیم بپیوندد. همچنین بزودی یک مربی دروازه‌بان به جای حمید بابازاده، مربی سابق دروازه‌بان‌های این تیم هم به کادر فنی آبی‌پوشان اضافه می‌شود.
«شفر» مانع لو رفتن مبلغ قراردادش با استقلال شد!
سرمربی تیم فوتبال استقلال مانع لو رفتن مبلغ قراردادش با این تیم و عکسبرداری از چک باشگاه استقلال شد! مراسم امضای قرارداد «وینفرد شفر» سرمربی جدید استقلال بعدازظهر روز سه‌شنبه در محل باشگاه استقلال برگزار شد و شفر بعد از آن به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. برگزاری مراسم نشست خبری سرمربی استقلال با بی‌نظمی عجیبی برگزار شد. پیش از شروع این مراسم، چند عکاس و خبرنگار در آسانسور باشگاه حبس شدند و همین مساله مراسم امضای قرارداد را برای دقایقی به تاخیر انداخت. نکته جالب توجه اقدام سیدرضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه و شفر هنگام امضای چک قرارداد این سرمربی بود. زمانی که افتخاری قصد داشت این چک را امضا کند، شفر با تبلت خود مانع عکاسان شد تا آنها نتوانند از مبلغ چک باخبر شوند.
شفر: مجیدی تمایل به همکاری دارد
سرمربی جدید استقلال از حضور در این تیم ابراز خرسندی کرد. وینفرد شفر ظهر سه‌شنبه بعد از مراسم معارفه‌اش به عنوان سرمربی استقلال گفت: هدف اول من این بود که به عنوان یک گلزن و بازیکن به ایران بیایم اما وقتی به من گفتند سن من برای بازی کردن بالا است، به عنوان مربی به ایران آمدم (خنده). سرمربی جدید استقلال ادامه داد: بازیکنان ایرانی را به خوبی می‌شناسم و علی کریمی شاگرد من بوده است. باقری، دایی، مهدوی‌کیا، هاشمیان و چند نفر دیگر را می‌شناسم. از هواداران عزیز تشکر می‌کنم و می‌خواهم با آنها صحبت کنم. ما بدون آنها موفق نمی‌شویم. در گذشته همواره کنار تیم بودند و الان نیز همین توقع را از آنها دارم. هر تیم بزرگی حتی بایرن‌مونیخ و رئال‌مادرید نوسان دارند و برای خروج از این شرایط تنها باید تمرینات زیاد انجام داد. از تماشاگران توقع دارم در ورزشگاه کنار ما باشند زیرا به آنها احتیاج داریم. شفر در پایان و در پاسخ به سوالی درباره دستیاری فرهاد مجیدی گفت: می‌دانم مجیدی برای همکاری تمایل دارد اما این مسائل با هماهنگی باشگاه انجام می‌شود. شما خبرنگاران به دنبال اطلاعات دست اول هستید اما سیستم ما این است که تمام مسائل درون باشگاه انجام شود و سپس سخنگوی باشگاه آنها را اعلام می‌کند.
 


Page Generated in 0/0070 sec