printlogo


کد خبر: 182356تاریخ: 1396/7/12 00:00
اخبار

با حضور رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)
آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) برگزار شد
آخرین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله در شب شهادت زین‌العابدین حضرت امام سجاد علیهما السلام با حضور رهبر حکیم انقلاب اسلامی، مسؤولان و هزاران نفر از مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌قمی با تبیین ابعاد سیاسی، اجتماعی، علمی و عبادیِ حیات نورانی امام سجاد علیه‌السلام، گفت: آن حضرت در شرایط سخت و دوران اختناق و ظلم حکومت یزیدیان و امویان، پیروان اهل‌بیت را از یک پیچ تند تاریخی با عزت و عظمت عبور داد و گسترش حرکت علمی در دوران امام باقر و امام صادق علیهما السلام مدیون مجاهدت‌های امام سجاد علیه‌السلام است. همچنین در این مراسم آقایان مرتضی طاهری و سعید حدادیان به مرثیه‌خوانی پرداختند.

جلسه هیأت‌رئیسه خبرگان رهبری برای بررسی مطالبه رهبر انقلاب
هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری برای چگونگی تحقق مطالبه مقام معظم رهبری برای تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز تشکیل جلسه می‌دهد. به گفته آیت‌الله سیداحمد خاتمی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، این جلسه فوق‌العاده امروز (چهارشنبه) با حضور رئیس و دیگر اعضای هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود و درباره چگونگی تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز تصمیم‌گیری خواهد شد. آیت‌الله خاتمی به تسنیم گفت: قرار است در این جلسه اعضای هیات‌رئیسه خبرگان طرح‌های خود را برای چگونگی تشکیل و فعالیت‌های هیات‌های اندیشه‌ورز ارائه کنند تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد؛ ان‌شاءالله تصمیم نهایی را سخنگوی هیات‌رئیسه که بنده هستم به اطلاع مردم و رسانه‌ها خواهم رساند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری، تاکید فرموده بودند: مجلس خبرگان باید با تشکیل یک هیات اندیشه‌ورز، میزان پیشرفت‌ها یا پسرفت‌ها را در مسیر حرکت به سمت اهداف انقلاب، ارزیابی و بر اساس آن از دستگاه‌های مسؤول مطالبه کند. «پالایش کشور و فرهنگ آن از آمیختگی با فرهنگ منحط غرب»، «اقتدار اقتصادی و قدرت خرید مردم»، «عدالت، مبارزه با فقر و تقسیم صحیح ثروت»، «حراست از روحیه انقلابی» و «تدین مردم» از نمونه‌هایی است که مجلس خبرگان وظیفه مطالبه‌گری آن را دارد.

هدف «رزمایش اقتدار» امنیت مناطق مرزی است
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه رزمایش اقتدار و بعد زمانی و جغرافیایی آن  پیامی صریح  برای دشمنان ایران اسلامی دارد، گفت: هدف ما امنیت  مناطق مرزی است و برای این امنیت تا پای جان  ایستاده‌ایم. امیر سرتیپ نوذر نعمتی با بیان اینکه ویژگی اصلی رزمایش اقتدار ابلاغ  مرحله به مرحله عملیات از سوی رده‌های مختلف فرماندهی بویژه ستادکل نیروهای مسلح است، تاکید کرد: همه یگان‌ها به تحرک، چابکی و آمادگی کم‌نظیری دست یافته‌اند. وی اقتدار را رزمایشی راهبردی در منطقه‌ای استراتژیک و در زمانی مهم خواند و گفت: تحرک یگان‌ها و رسته‌ها  به اندازه‌ای رسیده که از دورترین  نقاط کشور با همه تجهیزات و ادوات خود کمتر از 24 ساعت در منطقه حاضر و عملیاتی شده‌اند. جانشین فرمانده  نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: این رزمایش با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه  برگزار می‌شود و ارتش به هیچ‌وجه  وارد  قسمت سیاسی  آن نخواهد شد اما  تمام توان  خود را  برای حفظ منافع ملی، حفاظت از مرزهای ایران اسلامی و پایداری امنیت به کار می‌گیرد. وی گفت: این رزمایش در غرب و شمال غرب کشور در حال برگزاری است و یکپارچگی، هماهنگی و همکاری کامل میان نیروهای ارتش و سپاه وجود دارد. امیر نعمتی تصریح کرد: رزمایش اقتدار و بعد زمانی و جغرافیایی آن  پیامی صریح  برای دشمنان ایران اسلامی دارد. جانشین فرمانده نزاجا گفت: هدف ما امنیت  مناطق مرزی است و برای این امنیت تا پای جان  ایستاده‌ایم. امیر نعمتی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول سال توان رزمی نیروهای خود را در همه رسته‌ها آزمایش می‌کند، تصریح کرد: در این رزمایش نیز همه رسته‌ها  و یگان‌های نیروی زمینی از جمله  مخابرات، پهپاد، توپخانه،  هوانیروز، راکت‌انداز، زرهی، واکنش سریع و نیروهای  ویژه  اقتدار، تحرک و چابکی  خود را آزمایش کردند.


Page Generated in 0/0068 sec