printlogo


کد خبر: 182361تاریخ: 1396/7/12 00:00
اخبار

تبدیل سازمان برنامه به وزارتخانه
طرح تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح می‌شود. به گزارش تسنیم، براساس ماده واحده این طرح، سازمان برنامه و بودجه با همه اختیارات و وظایف به موجب قوانین و مقررات به وزارت برنامه و بودجه منتقل می‌شود. در تبصره این طرح آمده است: همه امکانات، اموال و نیروی انسانی به وزارت برنامه و بودجه منتقل می‌شود.

معوقات کارگران آذرآب پرداخت شد
معاون وزیر کار در امور روابط کار از پرداخت همه مطالبات کارگران شرکت آذرآب و بخشی از معوقات کارگران شرکت هپکوی اراک خبرداد. احمد مشیریان در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین وضعیت پرداخت معوقات کارگران 2 شرکت هپکو و آذرآب اراک افزود: تمام مطالبات کارگران شرکت آذرآب تا پایان شهریورماه پرداخت شد و کارگران این شرکت هیچ طلبی بابت حقوق و دستمزد خود ندارند. به‌گفته مشیریان، میزان معوقات کارگران این کارخانه حدود 5/19 میلیارد تومان بود که به طور کامل تسویه شد. وی درباره آخرین وضعیت پرداخت حقوق معوق کارگران شرکت هپکو نیز یادآور شد: مطالبات کارگران این شرکت به میزان حدود 5/7 میلیارد تومان تا پایان مردادماه پرداخت شده است. مشیریان از پرداخت حدود ۸۰ درصد از مطالبات کارگران هپکو خبرداد و افزود: فارغ از موضوع پرداخت مطالبات، آنچه اهمیت دارد، تداوم وضعیت فعلی و عدم بروز مشکلات گذشته در این کارخانجات است که تمهیدات لازم در این‌باره اندیشیده شده است. وی در پاسخ به اینکه آیا شرکت‌ها و کارخانجات مشابه آذرآب و هپکو در معرض بحران وجود دارند یا خیر گفت: از نمونه این شرکت‌ها می‌توان به شرکت بلبرینگ‌سازی ایران در تبریز اشاره کرد که از بروز بحران در این شرکت جلوگیری شد.
 
تحقیق و تفحص مجلس از ایدرو و خصوصی‌سازی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و خصوصی‌سازی خبر داد. به گزارش خانه ملت، شهاب نادری  در این‌باره افزود: باید مشخص شود پشت پرده اصرار و فروش اموال دولتی با قیمت پایین چیست. نادری ادامه داد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به صورت غیرعادلانه شرکت‌های دولتی را فروخته و سازمان خصوصی‌سازی نیز اموال دولتی را به یک‌چهارم قیمت اصلی و به پایین‌ترین قیمت به فروش می‌رساند و بر این واگذاری‌های غیراصولی اصرار دارد. وی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی چوب حراج به شرکت‌های دولتی و بیت‌المال زده است، افزود: نمونه‌های آن را می‌توان در سراسر کشور مشاهده کرد که مقدمات فروش شرکت‌ها از طریق سازمان گسترش فراهم می‌شود و سازمان خصوصی‌سازی فروش شرکت با قیمت پایین را اجرایی می‌کند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه خریداران اموال دولتی باید اهلیت و صلاحیت داشته باشند، تصریح کرد: متاسفانه بیشتر خریداران اهلیت نداشته و به سیستم بانکی بدهی‌های کلان دارند که گاهی این بدهی‌ها به بیش از 200 میلیارد تومان می‌رسد.

رشد ۲۰۳ درصدی حمل محموله‌های دریایی
مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل کانتینری کشتیرانی با اشاره به تردد ۱۷ خط کشتیرانی بین‌المللی به بندر شهید رجایی، گفت: ناوگان ملی کشتیرانی حدود نیمی از محموله‌های کانتینری کشور را جابه‌جا می‌کند. به گزارش مان، حمزه کشاورز افزود: در 5 ماه ابتدایی امسال در بندر شهید رجایی 450 هزار TEU کالا توسط این ناوگان حمل شده است. وی با اشاره به اینکه در بخش واردات 35 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم، افزود: در بخش حمل بین‌المللی نیز  203 درصد رشد داشته‌ایم. وی یادآور شد: اوایل سال جاری به دلیل موانعی که از سوی برخی بانک‌های چینی به‌وجود آمده بود در صادرات با کندی مقطعی روبه‌رو شدیم اما در هفته‌های اخیر در این زمینه جهش‌های خوبی داشته‌ایم علاوه‌بر اینکه در صادرات به اروپا در یک سال گذشته با مشکلی روبه‌رو نبوده‌ایم.


Page Generated in 0/0044 sec