printlogo


کد خبر: 182386تاریخ: 1396/7/12 00:00
اخبار

حوزه هنری مستند «آیت‌الله جنتی» را می‌سازد
محسن یزدی‌، مدیر مرکز مستند سوره از ساخت مستندى درباره آیت‌الله جنتی به کارگردانی محمدعلی فارسی خبر داد. به گزارش عمار فیلم، محسن یزدی، مدیر مرکز مستند سوره درباره تولیدات این مجموعه گفت: مستند بلندی درباره محمدرضا پهلوی با عنوان «شاهفارسی» به کارگردانی مهدی نقویان، مستند «راه طی شده» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور درباره مرحوم مهدی بازرگان، نخست‌وزیر موقت انقلاب و کاری با محوریت یکی از جداشدگان منافقین با عنوان «ادوارد» به کارگردانی محمدباقر شاهین از جمله‌ کارهایی است که تاکنون به مرحله تولید رسیده ‌است. وی افزود: مجموعه مستند ۱۶ قسمتی درباره رضاشاه پهلوی داریم که تدوین آن به نیمه رسیده است و مهدی فارسی کارگردانی این کار را برعهده دارد. همچنین مستندی هم با عنوان «بهت میاد» به کارگردانی محمدحسن یادگاری داریم که به مساله زیبایی و حجاب پرداخته است. مدیر مرکز مستند سوره در ادامه سخنانش اضافه کرد: اثری هم با عنوان «راه دل» در دست تولید داریم که داستان سفر «مشتی اسماعیل» به سفر اربعین و کربلاست که کارگردانی این اثر را مهدی زمان‌‌پور کیاسری برعهده دارد که 6 سال پیش مستندی درباره این سوژه ساخته بود. وی تأکید کرد: از جمله کارهای دیگری که در دست تولید داریم اثری درباره شهید مدرس به کارگردانی معین شافعی است که نگارش فیلمنامه آن تمام شده است. همچنین اثری هم درباره آیت‌الله جنتی به کارگردانی محمدعلی فارسی در دست تولید داریم. یزدی در ادامه سخنانش توضیح داد: ما در مرکز مستند سوره، سراغ حوزه‌هایی مثل دوره پهلوی، دستاوردهای نظام، مسائل اجتماعی و… که موضوعات بر زمین مانده زیادی دارند، می‌رویم و علاقه‌مندیم در چنین عرصه‌هایی تولید داشته باشیم.

آغاز فعالیت نخستین شبکه تلویزیونی ایرانی ویژه آفریقا
شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای Hausa TV به عنوان نخستین شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران، ویژه آفریقا، فعالیت‌های خود را به صورت آزمایشی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آغاز کرد. به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای Hausa TV به عنوان نخستین شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران، ویژه آفریقا، فعالیت‌های خود را به صورت آزمایشی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی آغاز کرد. بنا بر این گزارش، فعالیت‌های Hausa TV که متعلق به معاونت برون‌مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است، در مرحله اول در فضای مجازی و گروه‌های اجتماعی انجام می‌پذیرد و پس از مدتی پخش ماهواره‌ای شبکه HausaTV به زبان هوسایی و انگلیسی آغاز می‌شود. جدول پخش این شبکه، علاوه بر فیلم و سریال، برنامه‌های مستند و متنوع و اخبار و گزارش را شامل خواهد شد.

همای خواننده تیتراژ «نوار زرد» شد
تیتراژ پایانی سریال پلیسی «نوار زرد» توسط پرواز همای خوانده شد. این نخستین بار است که همای تیتراژ یک مجموعه تلویزیونی را خوانده است. به گزارش فارس، سریال پلیسی «نوار زرد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در حال حاضر آخرین روزهای تصویربرداری را پشت سر می‌گذارد و تدوین آن توسط خشایار موحدیان و مژده قاجاریه در حال انجام است. همچنین تیتراژ پایانی این سریال پلیسی توسط پرواز همای خوانده شد. این نخستین بار است که همای تیتراژ یک مجموعه تلویزیونی را خوانده است. مجموعه تلویزیونی «نوار زرد» به مناسبت هفته ناجا از شنبه 15 مهر از شبکه 2 سیما پخش خواهد شد. ژانر سریال «نوار زرد» جنایی- پلیسی است و کریم لک‌زاده آن را در 20 قسمت به نگارش درآورده است. امیر آقایی در این مجموعه تلویزیونی نقش یک سرگرد پلیس را بر عهده دارد همچنین بهاره کیان‌افشار، سیروس گرجستانی، قاسم زارع، کمند امیرسلیمانی، محسن بهرامی، سمیرا حسینی، نادر مشایخی، امید روحانی، شهین تسلیمی، امیر غفارمنش و… از بازیگران سریال «نوار زرد» هستند.


Page Generated in 0/0051 sec