printlogo


کد خبر: 182390تاریخ: 1396/7/12 00:00
رویدادها

موضع کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اکران رستاخیز
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر ضرورت رفع توقیف «رستاخیز» و اکران این فیلم سینمایی در داخل کشور، رخوت ایجاد شده در تولیدات سینمایی مذهبی و دینی را ناشی از برخورد سلیقه‌ای با فیلم رستاخیز دانست. به گزارش خانه ملت، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید پاسخگوی وضعیت نامطلوب پیش آمده برای فیلم توقیفی رستاخیز باشد، گفت: این فیلم به دلیل اینکه در کشور دارای یک نوع قرائت دینی واحد در عرصه هنر نیستیم، دستخوش سلیقه‌ها شده است. وی با تأکید بر پرهیز از کثرت‌انگاری دینی در عرصه هنر، اضافه کرد: آنچه بر سر فیلم رستاخیز آمده حاکمیت سلیقه‌ها در عرصه هنر است و دولت هم نتوانست پاسخ قابل قبولی به سازندگان فیلم بویژه کارگردان و تهیه‌کننده اثر بدهد. عضو ناظر مجلس در شورایعالی نظارت بر صدا و سیما با یادآوری اینکه موضع کمیسیون فرهنگی، اکران فیلم رستاخیز در داخل کشور بود و این مساله به مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز منتقل شد، افزود: البته در پاسخ به اعضای کمیسیون، مسؤولان وقت عنوان کردند که سازندگان فیلم را با پرداخت هزینه‌های فیلم راضی کرده‌اند در حالی که این مساله هم رخ نداده است. وی با انتقاد از رفتار صورت گرفته با فیلم «رستاخیز» علت رخوت و کم‌کاری در حوزه فیلم‌های دینی و مذهبی را همین برخوردهای سلیقه‌ای عنوان کرد.

فعالیت نرم‌افزار «خط‌خوان» از سر گرفته شد
مسؤول روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی از آغاز فعالیت مجدد «نرم‌افزار خط‌خوان» خبر داد. به گزارش فارس، حسین شاهمرادی مسؤول روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی درباره فعالیت مجدد «نرم‌افزار خط‌خوان» اظهار داشت: نرم‌افزار «خط‌خوان» که مدتی بنا به مشکلاتی در دسترس نبود، مجدداً در دسترس قرار گرفت. وی در ادامه این خبر ابراز داشت: همه کسانی که در این نرم‌‌افزار کتاب‌هایی خریده بودند، مجدد به کتاب‌ها دسترسی داشته و به‌راحتی می‌توانند از کتاب‌های خود استفاده کنند. شاهمرادی با تاکید بر این مطلب که مجمع ناشران بابت مدتی که نرم‌افزار در دسترس نبوده، هم از کاربران و هم از ناشران پوزش می‌طلبد، خاطرنشان کرد: با تدبیر مجمع ناشران انقلاب اسلامی برای کسانی که مدتی نتوانستند از کتاب‌های‌شان از طریق این نرم‌افزار استفاده کنند، امتیازاتی در نظر گرفته می‌شود، هرچند جزئیات این طرح نیز از طریق نرم‌افزار اطلاع‌رسانی خواهد شد. وی در پایان اعلام کرد: سایت خط‌خوان هم‌اکنون در دسترس و قابل‌استفاده علاقه‌مندان در آدرس http://www.khatkhan.com قرار دارد. گفتنی است، «خط‌خوان» از اولین نرم‌افزارهایی بود که برای پاسخ به نیاز مخاطبان در حوزه کتاب الکترونیک تولید و در دوره‌ای با استقبال خوب کاربران و ناشران مواجه شد.

ناامیدی فرشچیان از تأسیس دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی!
محمود فرشچیان که از پیگیری تاسیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی ناامید شده معتقد است هر چه در تاسیس این دانشگاه تعلل کنیم، زمان مهمی را در شناساندن هنر خود به دنیا از دست می‌دهیم. به گزارش مهر، سال‌هاست طرح تاسیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی از سوی محمود فرشچیان پیشکسوت هنر نگارگری مطرح شده است  اما تاسیس این دانشگاه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و با وجود آنکه متولی آن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است ولی به نظر می‌رسد نه در این نهاد دولتی و نه وزارت علوم این مهم پیش نمی‌رود. محمود فرشچیان در حاشیه رونمایی از جدیدترین کتاب خود در این باره گفت: عملا هیچ مسؤولی از تاسیس این دانشگاه حمایت نمی‌کند و من دیگر از پیگیری آن خسته و ناامید شده‌ام. وی با تاکید بر اینکه ما باید بتوانیم هنر خودمان را بشناسیم و به دنیا بشناسانیم، توضیح داد: با تاسیس این دانشگاه می‌توانستیم شاهد تحولی عمیق در عرصه هنرهای اسلامی - ایرانی باشیم و حتی این موضوع در چند نهاد بررسی شده است اما کارهای اجرایی آن پیش نمی‌رود. به گفته فرشچیان، بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ژاپن توانسته‌اند با چنین دانشگاه‌هایی هنر خود را به دنیا بشناسانند و جا دارد ایران نیز در این زمینه کاری انجام دهد.
 


Page Generated in 0/0055 sec