printlogo


کد خبر: 182407تاریخ: 1396/7/12 00:00
چهارگوشه

آمریکا محبوبیت مادورو را افزایش داد
براساس یک نظرسنجی در ونزوئلا،‌ میزان محبوبیت رئیس‌جمهوری چپگرا پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه این کشور افزایش یافته و به ۲۳ درصد رسیده است. محبوبیت نیکلادس  مادورو در ماه ژوئیه ۱۷ درصد بود که با اعمال تحریم‌های آمریکا ۶ درصد در ماه سپتامبر افزایش یافته است. افزایش محبوبیت رئیس‌جمهوری ونزوئلا پس از آن صورت می‌گیرد که بر اثر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه این کشور و ۴ ماه اعتراضات ضد دولتی خشونت‌بار، محبوبیت مادورو بشدت کاهش یافته بود.

تشکیل نخستین جلسه دولت وفاق ملی در غزه
دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین نخستین نشستش در غزه را از سال ۲۰۱۴ برگزار کرد به طوری که رامی حمدالله، نخست‌وزیر دولت وفاق ملی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در آغاز  این نشست به بررسی تمام پرونده‌های مربوط به توافق و شراکت پرداخت. وی طی سخنرانی خود اعلام کرد: 65 درصد از منازل تخریب شده را بازسازی کرده و در نشست‌های قاهره به بررسی پرونده این موضوع خواهیم پرداخت.

تداوم کشتار سوری‌ها توسط آمریکا
جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش در تازه‌ترین حملات هوایی به سوریه منطقه التوسعیه شهر الرقه را بمباران کردند که بر اثر آن 45 غیرنظامی کشته شدند. دوشنبه‌شب نیز 12 غیرنظامی که بیشترشان زن و کودک بودند در حمله جنگنده‌های آمریکایی به روستایی در منطقه «بقرص فوقانی» و شهر البوکمال سوریه واقع در ریف دیرالزور به قتل رسیدند.  این ائتلاف اخیرا اعتراف کرد 50 غیرنظامی در عراق و سوریه بر اثر حملات هوایی آن کشته شده‌اند. به این ترتیب شمار قربانیان غیرنظامی ناشی از این حملات به 735 نفر رسید.

تشییع پیکر خبرنگار شهید عراقی جنبش نجبا
پیکر پاک شهید «لؤی صادق الشمری» خبرنگار و تصویربردار واحد «الاعلام الحربی» یا اخبار جنگی جنبش مقاومت اسلامى نُجَبا در عراق تشییع شد. این شهید روشنگری، یکشنبه پیش مصادف با عاشوراى حسینى در جریان عملیات نیروهای حشدالشعبی در شمال عراق با عنوان « حویجه داریم می‌آییم» هدف تروریست‌هاى داعش قرار گرفت و جان باخت. شامگاه دوشنبه پیکر صادق الشمری روى دستان همرزمان و مردم شهیدپرور نجف‌اشرف در حرم امیرالمومنین على(ع) تشییع شد و پس از اقامه نماز، در آغوش خاک آرام گرفت.

 


Page Generated in 0/0055 sec