printlogo


کد خبر: 182420تاریخ: 1396/7/13 00:00
لاوروف: آمریکا در سوریه با تروریست‌ها همکاری می‌کند
آزادسازی کامل ریف شرقی حماه

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود موفق شد حومه شرقی استان حماه را به‌طور کامل از اشغال گروهک تروریستی داعش آزاد کند. طبق این گزارش، نیروهای ارتش سوریه و متحدانش بامداد چهارشنبه در روستاهای ابوحنایا و حمادی عمر با تروریست‌های داعش بشدت درگیر شدند. در این درگیری شماری از عناصر داعشی کشته شدند و مخفیگاه‌های آنها توسط نیروهای سوری منهدم شد. نیروهای سوری همچنین طی دوشنبه و سه‌شنبه موفق شده بودند روستاهای «رسم العبد، رسم العبایکه، سوحا، عکش و أبو دالی شرقی» را در شرق حماه آزاد کنند. یک فرمانده میدانی اعلام کرد روستای حمادی عمر یکی از بزرگ‌ترین مراکز داعش در شرق حماه بود که انبارهای مهمات این گروه تروریستی در آن قرار داشت. این فرمانده همچنین روز گذشته اعلام کرد که طی روزهای آتی ریف‌های استان‌های حماه و حمص از وجود داعش تخلیه خواهد شد. ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روز سه‌شنبه در شرق استان حمص شهرک‌های «الجابریه، الوضیحی و النشمه» را آزاد کردند. با این پیشروی، نیروهای ارتش سوریه حاضر در ریف شرقی حماه با نیروهای مقاومت حاضر در ریف شرقی حمص با هم دست دادند و این منطقه محاصره شده به 2 قسمت تقسیم شد.
زخمی شدن سرکرده ارشد النصره
وزارت دفاع روسیه می‌گوید ابومحمد الجولانی، رهبر ارشد گروه تروریستی جبهه النصره، در حمله هوایی روز سه‌شنبه به فرودگاه نظامی ابوالظهور در شرق ادلب بشدت زخمی شده و یکی از دست‌هایش قطع شده است. به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در این حملات هوایی 12 نفر از فرماندهان النصره و 50 تن از اعضای آن که مسؤول محافظت از جلسه مخفی رهبران گروه بودند کشته شدند.
همدستی آمریکا با تررویست‌ها
سرگئی لاوروف در مصاحبه با نشریه عربی الشرق‌الاوسط اظهار کرد: تاکتیک «تدابیر نیمه‌کاره» که آمریکا و متحدانش در سوریه به‌کار می‌گیرند، نگران‌کننده شده است و به صراحت این دغدغه را اعلام می‌کنیم. لاوروف با بیان اینکه از نیروهای تحت امر آمریکا در سوریه پرسش‌های زیادی داریم، اظهار کرد: همین که این نیروها به ارتش سوریه گویا غیرعمدی حمله می‌کنند، داعش نیز [همزمان] حمله‌ور می‌شود و دیگر تروریست‌ها هم در جهات راهبردی به مناطقی که حکومت آرامش برپا کرده است یورش می‌برند و علیه نیروهای روسیه نیز اقدامات تحریک‌آمیز مرگبار انجام می‌گیرد. وی همچنین به موارد متعدد حملات ائتلاف آمریکایی به مناطق مسکونی سوریه اشاره کرد که بر اثر آن شمار زیادی از غیرنظامیان سوری جان خود را از دست داده‌اند. در همین راستا، وزارت خارجه سوریه مجددا در نامه‌هایی از شورای امنیت خواست به مسؤولیت‌های خود در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و توقف جنایت‌های ائتلاف آمریکا عمل کند.
لیبرمن: اسد پیروز جنگ شد
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با پایگاه واللا اذعان کرد: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در جنگ سوریه پیروز شده است. آویگدور لیبرمن تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی و «کشورهای میانه‌رو سنی» خواهان نزدیک شدن به نظام سوریه هستند و این امری بی‌سابقه است. رژیم صهیونیستی برای کمک جهت سرنگونی نظام سوریه، هرگونه حمایتی را به تروریست‌ها و مخالفان مسلح ارائه داد.
 


Page Generated in 0/0053 sec