printlogo


کد خبر: 182422تاریخ: 1396/7/13 00:00
چهارگوشه

کره‌شمالی ژاپن را با ابر هسته‌ای تهدید کرد
کره‌شمالی تهدید کرده است که با افزایش فشار و تحریم‌های بیشتر اقتصادی ژاپن علیه پیونگ یانگ، ابرهای هسته‌ای آسمان سرزمین آفتاب تابان را فرا خواهد گرفت. خبرگزاری رسمی کره‌شمالی با انتشار مطلبی تهدیدآمیز در این رابطه در حقیقت به اظهارات نخست‌وزیر ژاپن واکنش نشان داده و شینزو آبه را فردی خوانده که قصد خودکشی دارد. توکیو این هفته تاکید کرده بود که در شرایط فعلی راهی برای گفت‌وگو با کره‌شمالی وجود ندارد اما باید تحریم‌ها و فشارها را علیه این کشور برای توقف برنامه هسته‌ای نظامی‌اش بیشتر کرد.

استعفای وزیر دفاع هلند
جانین هانیس پلاسچارت، وزیر دفاع هلند به دنبال افشای گزارش‎هایی درباره کوتاهی‎های وزارت دفاع این کشور در تأمین امنیت گروهی از صلح‌بانان در کشور مالی از سمت خود کناره‌گیری کرد.  براساس گزارش‌ها، وزارت دفاع هلند اشتباهاتی فاحش در تأمین امنیت این صلح‌بانان در جریان حمله‌ای در ششم ژوئن ۲۰۱۶ داشته است؛ حمله‌ای که به کشته شدن 2 سرباز منجر شد.

جنایت جدید سعودی در یمن
حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن باز هم جان غیرنظامیان در این کشور را گرفت. به گزارش المسیره، در حملات چهارشنبه این ائتلاف متجاوز به استان صعده در شمال یمن 4 کودک، 2 زن و یک مرد کشته شدند. در یکی از این حملات، خانه‌ای هدف قرار گرفت. رویترز گزارش داده، سازمان ملل نام عربستان سعودی را در پیش‌نویس فهرست سیاه خود از عوامل کشتار کودکان در یمن گنجانده است. گزارش یاد شده که هنوز در حد پیش‌نویس و محرمانه است باید به تایید دبیرکل سازمان ملل برسد و امکان تغییر در آن نیز وجود دارد.

انگلیس نشان آزادی را از سوچی پس گرفت
در واکنش‌ به دور جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیایی و سکوت رهبر ارشد میانمار در برابر آن، شورای شهر آکسفورد شهروندی افتخاری آنگ‌سان سوچی را پس گرفت. این نشان در سال 1997 به سبب مبارزات طولانی رهبر میانمار در حمایت از دموکراسی به وی اعطا شده بود، اما شورای شهر آکسفورد اعلام کرد آنگ سان سوچی دیگر شایستگی در اختیار داشتن این نشان را ندارد. این نشان افتخار در حالی از رهبر میانمار پس گرفته می‌شود که دانشکده سنت هیوگ آکسفورد هفته گذشته تصویر پرتره نقاشی شده از وی را از نمایش عمومی حذف کرد.
 


Page Generated in 0/0055 sec