printlogo


کد خبر: 182431تاریخ: 1396/7/13 00:00
اخبار

200 قسمت در انتظار «خواب خانه»
مجموعه تلویزیونی «خواب خانه» به تهیه‌کنندگی «محمدرضا شفیعی» در بیش از ۲۰۰ قسمت ساخته می‌شود. به گزارش فارس، «مسعود بهبهانی‌نیا» که پیش از این قصه سریال‌های بسیاری از جمله «ترانه مادری»، «کارآگاهان»، «نرگس»، «خانه پدری»، «خاک سرخ»، «شرکت»، «کیمیا» و... را نوشته، این‌بار دست روی یک قصه تاریخی گذاشته که در مقطع زمانی تاریخ معاصر روایت می‌شود.  این قصه که
«خواب خانه» نام دارد، در چند فصل روایت خواهد شد و در مجموع حدود 200 قسمت خواهد بود. تهیه‌کنندگی این اثر نیز بر عهده «محمدرضا شفیعی» است که پیش از این مجموعه 100 قسمتی کیمیا را تجربه کرده و مجموعه فاخر «وضعیت سفید» را نیز در کارنامه خود دارد. کارگردان مجموعه تلویزیونی «خواب خانه» هنوز مشخص نشده و مسعود بهبهانی‌نیا در حال حاضر مشغول نگارش قصه‌های این سریال است.  داستان سریال جدید شفیعی درباره یک خانواده است که به دنبال مسائل مرتبط با ارث دچار اختلاف می‌شوند.

روایت ساده حسن‌بیگی از ماجرای پیچیده
ابراهیم حسن‌بیگی از آماده انتشار شدن داستان بلند تازه‌ای از خود با عنوان«روایتی ساده از ماجرای پیچیده» خبر داد. به گزارش مهر، حسن‌بیگی اظهار داشت: این اثر روایت نوجوانی است به نام الیاس از ترکمن‌صحرا که کودکی و نوجوانی من در آن رغم خورده است و آدم‌هایش تاکنون در داستان‌های من نقش زیادی داشته‌اند. روایت الیاس در این رمان روایت زمین است و خان و رعیت و صدالبته ظلم و ستم با چاشنی عشقی ناخواسته در الیاس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. مفهوم برتری و نابرابری و ظلم و ستم و در یک کلام استکبار، مفهومی است که در ظرف مکان و زمان نمی‌گنجد و الیاس بهانه‌ای است تا نوجوان امروز ما با این مفاهیم آشنا شود. این نویسنده افزود: داستان روایت ساده‌ای دارد اما ماجراهایی که الیاس نوجوان باید از سر بگذراند بزرگ است و برتافتن آنها برای نوجوانی چون او آسان نیست. اما الیاس به دور از قهرمان‌سازی‌های معمول در چنین داستان‌هایی، فراز و نشیب‌های زندگی را پشت‌سر می‌گذارد و پیروزی برای او چیزی جز ادامه راه نیست. رمان روایتی ساده از ماجرای پیچیده قرار است از سوی انتشارات «سوره‌مهر» منتشر شود.

اعجاز حضرت رقیه(س) در «بگو راوی بخواند»
نمایشنامه «بگو راوی بخواند» نوشته مجید پورولی کلشتری منتشر شد. به گزارش فارس، «بگو راوی بخواند» درباره جوانی نابینا به نام عمران است که برای شفا گرفتن به شام هدایت می‌شود تا حضرت رقیه(س) را ببیند و از دستان گره‌گشای این دردانه امام حسین(ع) شفای چشمانش را بگیرد، اما وی زمانی به شام می‌رسد که حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها از داغ و غصه به شهادت رسیده‌اند. عمران از طریق شامیان، از جفایی که نسبت به اهل بیت روا شده و واقعه کربلا باخبر و کم‌کم خود نیز داغدار این سوگ عظیم می‌شود. او درمی‌یابد که طبیب 3 ساله چشم‌هایش زیر خاک خفته و او باید سیه‌پوش این واقعه باشد. در آخر عمران از اینکه هنوز کور است و چشم‌هایش شامیان خائن و جفاکار را نمی‌بیند، راضی است. او اگرچه چشم‌هایش را به‌دست نیاورده، اما بصیرتی نو نسبت به امام حسین علیه‌السلام و واقعه عاشورا و اهل بیت علیهم‌السلام به‌دست آورده است. این داستان خواندنی در 64 صفحه رقعی توسط انتشارات عهدمانا با قیمت 3 ‌هزار تومان منتشر شده است.

«مهرواره تئاتر ماه» کلید می‌خورد
دکتر قطب‌الدین صادقی زنگ افتتاحیه‌ سومین «مهرواره تئاتر ماه» (رپرتوار تئاتر استان‌ها) را خواهد نواخت. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، سومین «مهرواره تئاتر ماه» (رپرتوار تئاتر استان‌ها) با اجرای 2 نمایش از استان‌های فارس و مازندران در تماشاخانه‌های «مهر» و «ماه» حوزه هنری از 16 مهرماه آغاز می‌شود.  گفتنی است، سومین «مهرواره تئاتر ماه» با اجرای بیش از 10 نمایش‌ منتخب مراکز استانی حوزه هنری از مهرماه سال 96 تا مهرماه 1397 در تهران در جریان خواهد بود. نمایش‌های حاضر در این رویداد، به‌ مرور و در طول سال در تماشاخانه‌های حوزه هنری در تهران روی صحنه خواهند رفت. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به نشانی  www.HHsahneh.ir مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0050 sec