printlogo


کد خبر: 182434تاریخ: 1396/7/13 00:00
رویدادها

رونمایی از جدیدترین اثر نقاشی درباره شهید حججی
«به‌زودی لشکر شهدا» دومین اثر نقاشی عبدالحمید قدیریان با موضوع شهادت پاسدار مدافع حرم شهید محسن حججی در نگارخانه سوره حوزه هنری رونمایی شد. به گزارش تسنیم، «به‌زودی لشکر شهدا» دومین اثر نقاشی عبدالحمید قدیریان با موضوع شهادت پاسدار مدافع حرم شهید محسن حججی در نگارخانه سوره حوزه هنری رونمایی شد. این تابلوی نقاشی در ابعاد 150 در 120 سانتی‌متر و با تکنیک رنگ روغن تهیه شده است. قدیریان در این اثر تلاش کرده است نگاه آسمانی به شهادت شهید حججی را به تصویر بکشد. مراسم رونمایی تابلوی نقاشی «به‌زودی لشکر شهدا» اثر استاد عبدالحمید قدیریان با حضور صاحب اثر، مسؤولان هنری، هنرمندان و هنردوستان روز سه‌شنبه 11 مهرماه در نگارخانه مرکز تجسمی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برگزار‌شد.

چرا «فیلشاه» به اوکراین رفت؟
انیمیشن «فیلشاه» به کارگردانی حامد محمدیان برای رندرینگ به اوکراین رفت. به گزارش مهر، مهدی پاکدل مدیر تولید انیمیشن سینمایی «فیلشاه» از انجام مراحل رندرینگ محصول جدید گروه «هنرپویا» در اوکراین خبر داد و گفت: به دلیل کیفیت پروژه و حجم بالای پردازش مورد نیاز برای تولید انیمیشن سینمایی «فیلشاه» و فراهم نبودن شرایط رندرفارم‌های داخلی، تصمیم گرفتیم بخش‌هایی از رندرینگ این پروژه را در خارج از ایران انجام دهیم. ما برای رندرینگ پروژه «فیلشاه» حدودا به ۱۰ میلیون گیگاهرتز ظرفیت پردازشی نیاز داشتیم که این حجم تقریبا 3 برابر حجم پردازش مورد استفاده ما در پروژه «شاهزاده روم» بود لذا برای عملیات رندرینگ و پردازش انیمیشن سینمایی «فیلشاه» ۴۰ درصد از رندرینگ را در یکی از رندرفارم‌های ایرانی، ۱۰ درصد را به وسیله امکانات موجود در خود گروه هنرپویا و ۵۰ درصد باقیمانده را در یکی از رندرفارم‌های کشور اوکراین انجام دادیم. وی درباره محدودیت‌های انجام مراحل رندرینگ گفت: ما برای انجام این بخش از پروژه، اکثر سوپرکامپیوترها و رندرفارم‌های ایرانی را مورد بررسی قرار دادیم، اما بخش قابل‌توجهی از ظرفیت‌های پردازشی و رندرینگ کشور جهت انجام پروژه‌های علمی و دانشگاهی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایجاد شده‌ است و اندک بخش‌های دیگری که برای تولید انیمیشن ایجاد شده‌ نیز اکثرا توانمندی و قابلیت‌های لازم برای رندرینگ پروژه «فیلشاه» با این حجم و کیفیت را نداشت، لذا ما نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. امیدوارم در آینده ظرفیت‌های خوب و بسامانی برای این کار در ایران براساس مطالعه و دقت نظر لازم فراهم شود تا مجموعه‌هایی مثل ما دیگر نیازی به انجام این مراحل در خارج از کشور نداشته باشند.

حضور مجدد شهاب حسینی در نقش شهید بابایی
قرار است در بخش‌هایی از سریال «کارگاه ۴۸»، شهاب حسینی برای دومین بار نقش شهید بابایی را ایفا کند. به گزارش فارس، نگارش سریال «کارگاه ۴۸» به نویسندگی رسول صانعی به پایان رسیده و لوکیشن اصلی این سریال پایگاه هوایی شهر اصفهان است. این سریال ۲۵ قسمتی درباره تولید قطعه‌ای مهم از هواپیمای F14 است که یکی از مهم‌ترین هواپیماهای جنگنده در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق بود. پیش‌تر این سریال به تهیه‌کنندگی حمید آخوندی وارد مرحله پیش‌تولید نیز شده بود، اما بعد از درگذشت او هنوز تهیه‌کننده‌ای برای «کارگاه ۴۸» انتخاب نشده است. ماجرای سریال از این قرار است که یک جوان مخترع از اهالی نجف‌آباد اصفهان موفق به ساخت این قطعه می‌شود و کشور را از بحرانی استراتژیک نجات می‌دهد. این قصه از روی واقعیت نوشته شده، اما بنا به مقتضیات درام بخش‌هایی به آن اضافه شده است. ماجرای «کارگاه ۴۸» به سال‌های ۶۰ تا ۶۴ بازمی‌گردد و با شهادت شهید بابایی به پایان می‌رسد. همچنین شهاب حسینی که پیش‌تر در سریال «شوق پرواز» در نقش شهید عباس بابایی به ایفای نقش پرداخته بود، برای بازی در این سریال هم دعوت به همکاری شده است و در اصل تولید این قطعه از هواپیمای F14 زیر نظر شهید بابایی صورت می‌گیرد.
 


Page Generated in 0/0054 sec