printlogo


کد خبر: 182442تاریخ: 1396/7/13 00:00
دیه مصدومان و فوت‌شدگان حادثه واژگونی اتوبوس هنوز به طور کامل پرداخت نشده است
دانش‌آموزان هرمزگانی هنوز بستری‌اند

گروه اجتماعی: «در حال حاضر دانش‌آموزان بستری در بیمارستان امکان تحصیل و آموزش را ندارند و تا بهبودی کامل نمی‌توان درباره ترخیص این افراد اظهارنظر کرد». قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب گفت: بخشی از مبالغ دیه به صورت علی‌الحساب به 2 دانش‌آموز قطع عضو و خانواده‌های دانش‌آموزان فوتی پرداخت شده است و مابقی هزینه دیه با صدور حکم قضایی پرداخت خواهد شد.
ژمحمود علیگو در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی گفت: در حال حاضر ۴ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در بیمارستان شیراز بستری هستند که 2 دانش‌آموز قطع عضو، 2 دانش‌آموز آسیب‌دیده از ناحیه صورت و یک مربی آموزش‌وپرورش را شامل می‌شوند. وی افزود: درمان دانش‌آموز مشکوک به قطع نخاع با موفقیت انجام شده  و احتمال قطع نخاع شدن در این دانش‌آموز رد می‌شود. در حال حاضر اعمال ارتوپدی آغاز و با تشخیص پزشکان بهبودی کامل امکانپذیر است. قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان بستری در بیمارستان امکان تحصیل و آموزش را ندارند و تا بهبودی کامل نمی‌توان درباره ترخیص این افراد اظهارنظر کرد. علیگو عنوان کرد: همچنان خدمات روانشناسی روی دانش‌آموزان آسیب‌دیده حادثه داراب ادامه دارد و مصدومان بویژه 2 دانش‌آموز قطع عضو، از لحاظ روحی در وضعیت مناسبی قرار دارند اما شرایط روحی والدین این دانش‌آموزان مناسب نیست، بنابراین خدمات مشاوره‌ای جهت بهبود آسیب‌های روحی خانواده‌ها آغاز شده و ادامه دارد. وی درباره پرداخت مبالغ دیه به آسیب‌دیدگان و فوت‌شدگان حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی اذعان داشت: تاکنون مبلغی علی‌الحساب به عنوان دیه به 2 دانش‌آموز قطع عضو و خانواده‌ فوت‌شدگان پرداخت شده است و مابقی مبالغ دیه در دست بررسی است و با صدور حکم قضایی پرداخت خواهد شد. قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش‌وپرورش یادآور شد: تاکنون بار‌ها مسؤولان کشوری با خانواده‌های دانش‌آموزان فوت شده در این حادثه ملاقات کرده‌اند و خواسته‌های آنها پیگیری شده است. علیگو درباره یکی از دانش‌آموزان قطع عضو در حادثه گفت: یکی از دانش‌آموزان قطع عضو در حادثه واژگونی اتوبوس از بیمارستان مرخص شده و درحال حاضر به عنوان خبرنگار در خبرگزاری پانا مشغول به آموزش و کار است.
رسیدگی فوری به وضعیت دانش‌آموزان
در همین رابطه، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس به «وطن‌امروز» گفت: حادثه داراب به دلیل اینکه دانش‌آموزان حادثه‌دیده دختر و نخبه بودند جامعه را تحت تاثیر بیشتری قرار داد. رسیدگی به امور مرتبط با این دانش‌آموزان نباید معمولی و سطحی دیده شود که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم تا روال اداری و قانونی آن طی شود.
وزیر اسبق آموزش‌وپرورش افزود: ابعاد مختلف این حادثه ایجاب می‌کند که مسائل مربوط به آسیب‌دیدگان این حادثه با قید فوریت دنبال شود تا رفع ناراحتی برای خانواده‌‌های داغ‌دیده باشد. از موارد بسیار مهمی که باید مدنظر قرار گیرد بحث مشاوره و ایجاد فضای مناسب روانی برای این دانش‌آموزان است تا بتوانند ادامه تحصیل خود را دنبال کنند.
حاجی‌بابایی اظهار داشت: اما در رابطه با خانواده‌‌های حادثه‌دیدگان باید گفت که موضوع پرداخت دیه شاید در ظاهر امر سنگینی تلقی نشود اما قطعا باید با فوریت به این امر رسیدگی شود تا خانواده‌ها احساس کنند دولت و مدیران مربوطه نسبت به کار آنها پیگیرند و فراموش نشده‌‌‌اند. موضوعی که این خانواده را رنج می‌دهد، نادیده انگاشتن حقوق‌شان و دیر رسیدگی کردن به مشکلات آنهاست. اگر قرار است به موضوعی رسیدگی بیشتری شود و نیاز به زمان بیشتری است باید برای این خانواده‌ها توضیح داده شود و زمان مشخصی را برای عمل کردن به وعده‌ها معین کنند تا این افراد فکر نکنند فراموش شده‌‌اند و حقوق آنها پیگیری نمی‌شود.


Page Generated in 0/0052 sec