printlogo


کد خبر: 182444تاریخ: 1396/7/13 00:00
نبض جامعه

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور اعلام کرد
شماره‌گذاری خودرو منوط به داشتن برگه معاینه فنی
رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا گفت: شماره‌گذاری و تعویض پلاک منوط به داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث و برگه معاینه فنی شد. به گزارش فارس، سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا با اعلام این مطلب که شماره‌گذاری و تعویض پلاک منوط به داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث و برگه معاینه فنی شده، اظهار داشت: بر اساس ماده 42 قانون بیمه شخص ثالث حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه‌نامه ممنوع است.  رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا تصریح کرد: تمام دارندگان وسایل نقلیه موظفند سند حاکی از انعقاد قرارداد بیمه را هنگام رانندگی همراه داشته باشند و در صورت درخواست مأمور راهنمایی و رانندگی، این بیمه‌نامه را ارائه دهند. وی با اشاره به اینکه بر اساس تبصره 6 ماده 6 قانون هوای پاک فروشندگان خودرو مکلفند هنگام انجام معامله وسایل نقلیه زمینی نسبت به ارائه گواهی معتبر معاینه فنی اقدام کنند، گفت: بر این اساس طرفین معامله زمانی که برای تعویض پلاک به مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک مراجعه می‌کنند، فروشنده خودرو موظف است برگه معاینه فنی را که از مراکز مجاز معاینه فنی دریافت کرده همراه خود داشته باشد و به همکاران ما در مرکز تعویض پلاک ارائه دهند.  رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا تأکید کرد که تنها برگه معاینه فنی مراکز مجازی که به سامانه یکپارچه سیمفا متصل هستند معتبر است.

فرمانده ناجا اعلام کرد وضعیت مطلوب امنیتی کشور
فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی با اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها به صورت شبانه‌روزی در راستای ارتقای امنیت و آرامش مردم تلاش می‌کند، گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته اکنون در وضعیت امنیتی مطلوبی به سر می‌بریم. به گزارش «وطن امروز»، سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: ارتباط فرماندهان با نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها باید در حد اعلا باشد و حمایت‌های این عزیزان قطعا برای همکاران ما دلگرم‌کننده است. این مقام ارشد انتظامی ابراز رضایت رهبر انقلاب در 26شهریورماه در دانشگاه علوم انتظامی را افتخاری بزرگ برای فرماندهان و کارکنان ناجا دانست و گفت: تمام تلاش ما در جهت به سرانجام رساندن و اجرای منویات رهبر انقلاب است. سردار اشتری ادامه داد: در 6 ماه اول امسال اعتماد مردم نسبت به پلیس افزایش پیدا کرده و این یعنی افزایش مشارکت مردم در راستای ارتقای امنیت.

حذف داروهای بیماران خاص از فهرست کالاهای یارانه‌ای
براساس مصوبه هیات وزیران، داروهای ساخته شده برای بیماری‌های خاص، مزمن و صعب‌العلاج و داروهای مشمول یارانه از فهرست کالاهای یارانه‌ای حذف شد. به گزارش فارس، چندی قبل هیات دولت به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت و به استناد تبصره 2 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فهرست کالاهای یارانه‌ای را تصویب کرد. بر این اساس 3 کالای اساسی گندم، آرد و نان به همراه انواع واکسن، شیر خشک، کیسه خون و داروهای ساخته شده برای بیماری‌های خاص جزو کالاهای یارانه‌ای تعیین شدند. اما در مصوبه جدید، داروهای ساخته شده برای بیماری‌های خاص، مزمن و صعب‌العلاج و داروهای مشمول یارانه از فهرست قبلی حذف شد. گفتنی است، انواع حامل‌های انرژی مانند بنزین، گازوئیل، نفت سفید، گاز مایع، نفت کوره و سوخت هوایی نیز جزو کالاهای یارانه طبقه‌بندی شده‌اند و صادرات آنها منوط به کسب مجوزهای لازم از وزارت نفت است. گفتنی است یارانه تولید داروهای صعب‌العلاج حذف نشده است بلکه داروهای خاص از فهرست کالاهای یارانه‌ای حذف شده‌ است، به این معنا که کالاهای مندرج در فهرست اقلام یارانه‌ای برای صادرات باید از دستگاه مربوط مجوز لازم را دریافت کند. برای مثال برای صادرات گازوئیل باید هزینه یارانه در نظر گرفته شده تولید این محصول با وزارت نفت تسویه شود، بعد از تسویه امکان صادرات محصول مورد نظر وجود دارد و در صورت عدم تسویه صادرات کالا قاچاق محسوب می‌شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec