printlogo


کد خبر: 182460تاریخ: 1396/7/13 00:00
اخبار

لاریجانی: پروژه مذاکرات برجام تمام شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت :از نظر ایران مذاکرات هسته‌ای تمام شده است و مذاکره مجدد بی‌معناست. علی لاریجانی دیروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در استان فارس درباره تلاش آمریکا برای مذاکره مجدد درباره برجام گفت: آقای ظریف چند بار در این زمینه پاسخ داد و حرف‌های وزیر امور خارجه درست است چون وقتی مذاکرات طولانی انجام شده و در نهایت توافقی حاصل شده که جنبه بین‌المللی پیدا کرده و به مصوبه شورای امنیت مستند شده است بنابراین این پروژه تمام شده و اگر بحثی می‌خواهد انجام شود باید موضوع جدید مطرح شود که مشاهده شود آیا طرفین مایل به مذاکره هستند یا نه. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در موضوع هسته‌ای مذاکرات ما پایان پذیرفته و حرف‌هایی که آمریکایی‌ها می‌زنند بیشتر برای یک نوع چانه‌زنی است که بتوانند امکان بیشتری برای خودشان فراهم کنند، البته آمریکا مسیر را اشتباهی طی می‌کند. به گزارش ایسنا، لاریجانی ادامه داد: در برجام منافعی تعریف کرده‌ایم که تا وقتی آن منافع تأمین شود ما برجام را قبول داریم لکن اگر طرف مقابل به برجام پایبند نباشد و به منافع ما لطمه بزند آن موقع ما باید
ما به ازای آن را در نظر بگیریم.

«ثابت شد آمریکا قابل اعتماد نیست»
وزیرکشور: برجام برای این بود که حجت را بر مردم و بر دنیا تمام کنیم
وزیر کشور گفت: برجام برای این بود که حجت را بر مردم خودمان و بر دنیا تمام کنیم و بگوییم اینها که با وقاحت امضا کردند و الان زیرش می‌زنند به گفته رهبر انقلاب هرگز قابل اعتماد نیستند. به گزارش مهر، وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه گفت: دولت در شرایط تحریم و در شرایط رشد منفی اقتصادی کشور را تحویل گرفت و عملکرد‌هایی که حتما در هفته دولت هم گفته شده قابل قبول است و این اعداد و ارقام در این شرایط به دست آمده است. عبدالرضا رحمانی‌فضلی گفت: امضای برجام احقاق حق ما در یک جایگاه بین‌المللی بود و در واقع همه امضا کردند که اشتباه کرده اند.
 آنها خودشان امضا کردند که ایران در مسیر درستی است و این باعث شد ایران از یک کشوری که به عنوان تهدید‌کننده مطرح می‌شد، تبدیل به کشوری دوستدار صلح شود. وی افزود: اگرچه این موضوع برای ما مهم بود که آمریکا با وقاحت آمد برجام را امضا کرد و الان با وقاحت زیر آن می‌زند، این برای ما مهم بود که حجت را بر مردم خودمان و بر دنیا تمام کنیم که همان چیزی درست بود که مقام معظم رهبری می‌فرمودند که اینها قابل اعتماد نیستند، البته ما از اول هم به امید برجام کار نکردیم.

همکاری موفقیت‌آمیز ایران و روسیه در تغییر اوضاع سوریه
وزیر خارجه روسیه می‌گوید تلاش‌های مشترک روسیه، ایران و ترکیه در راستای بهبود اوضاع داخلی سوریه موفقیت‌آمیز بوده است. به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط در پاسخ به این سوال که روسیه از روابط خوبی با ایران و ترکیه برخوردار است، مسکو نقش این 2 کشور در سوریه و عراق را چگونه می‌بیند؟ گفت: روسیه به همکاری با ایران و ترکیه در چارچوب حل بحران سوریه و کمک به بغداد در مقابله با تهدیدات تروریست‌ها و گروهک داعش اهمیت زیادی می‌دهد و ما معتقدیم تلاش‌های مشترک روسیه، ایران و ترکیه در راستای تغییر اوضاع سوریه موفقیت‌آمیز بود و پایگاه‌های گروهک داعش، النصره و دیگر گروهک‌های تروریستی را نابود کرد، همچنین شرایط لازم برای برگزاری یک گفت‌وگوی گسترده و سازنده میان اطراف مختلف سوری را به‌وجود آورد.

درگذشت حاج داوود احمدی‌نژاد
داوود احمدی‌نژاد، برادر رئیس‌جمهور سابق صبح دیروز چهارشنبه در بیمارستان ولیعصر تهران دارفانی را وداع گفت. پیکر مرحوم داوود احمدی‌نژاد که پس از طی دوران سخت بیماری، صبح روز چهارشنبه به دیار باقی شتافت، صبح پنجشنبه ساعت 9 از شهرک شهید محلاتی، خیابان آزادگان یکم تشییع و جهت تدفین به بهشت‌زهرا منتقل می‌شود. به همین مناسبت مراسم ختمی نیز روز جمعه 14 مهر از ساعت 15 در مسجد امام‌خمینی(ره) واقع در شهرک شهید محلاتی برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0060 sec