printlogo


کد خبر: 183006تاریخ: 1396/7/24 00:00
پساترامپ

وزارت خزانه‌داری آمریکا:
سپاه به عنوان اف‌تی‌او معرفی نشده است
خزانه‌داری آمریکا با انتشار توضیحی اعلام کرد: «وزارت خارجه، سپاه پاسداران را به عنوان اف‌تی‌او (سازمان تروریستی خارجی) معرفی نکرده است». وزارت خزانه‌داری آمریکا در وبگاه خود، در توضیح اقدامات تازه‌ای که علیه سپاه پاسداران صورت گرفته است، به سوالات رایج در این‌باره، پاسخ داد. از خزانه‌داری آمریکا سوال شد با توجه به اینکه سپاه پاسداران از قبل نیز تحت تحریم بوده است، با موضع‌‌‌گیری تازه علیه آن، چه چیزی تغییر می‌کند؟  خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: بله! سپاه براساس فرمان اجرایی 13382(مربوط به تولید و تکثیر تسلیحات کشتار جمعی)، فرمان اجرایی 13553 (مربوط به تخلفات حقوق‌بشری)
 و 13606 (مربوط به تخلفات حقوق‌بشری در ایران و سوریه با استفاده از فناوری اطلاعات) نیز تحت تحریم قرار دارد و افرادی که در برخی فعالیت‌‌های خاص با مشارکت سپاه حضور دارند هم ممکن است با تحریم‌‌های ثانویه مواجه شوند. اقدام اخیر در معرفی سپاه تحت فرمان اجرایی 13224و براساس اختیارات ما در حوزه مقابله با تروریسم، پیامدهای بیشتری را متوجه سپاه می‌کند و دامنه برخی فعالیت‌‌های آن را محدود می‌کند. افرادی که بر اساس فرمان اجرایی 13224 که اکنون شامل سپاه پاسداران است، معرفی شده‌‌‌‌اند، ممکن نیست بر اساس «قانون اختیارات اقتصادی اضطراری»، بتوانند از معافیت‌‌های موسوم به «معافیت‌‌های بِرمَن» استفاده کنند. در سوال دیگری آمده است: با توجه به انتشار برخی گزارش‌ها، آیا سپاه به عنوان سازمانی تروریستی معرفی شده است؟
خزانه‌داری آمریکا پاسخ می‌دهد: «خیر وزارت خارجه [آمریکا]، سپاه پاسداران را به عنوان اف‌تی‌او (سازمان تروریستی خارجی) معرفی نکرده است.
گفتنی است، بر اساس دستور اجرایی ترامپ، نام سپاه در فهرست SDN قرار گرفته است و تمام تحریم‌‌های مربوط به گروه‌‌های تروریستی علیه سپاه اعمال می‌شود منتها سپاه به عنوان گروه تروریستی معرفی نشده است.

لاریجانی: آمریکا به صورت مکرر برجام را نقض می‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق هسته‌ای به صورت مکرر توسط آمریکا نقض می‌شود، گفت: کشورهای 1+5 مخالف اقدامات آمریکا هستند. علی لاریجانی در دیدار آرا بابلویان، رئیس پارلمان ارمنستان به مذاکرات 2 ساله هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: اخیرا آمریکا به صورت مکرر توافقنامه هسته‌ای را نقض می‌کند هر چند سایر کشورهای 1+5 مخالف اقدامات آمریکا هستند اما این رفتار آمریکایی‌ها برای جهان مشکل‌ساز خواهد شد. وی گفت: استدلال آمریکایی‌ها این است که توافق هسته‌ای با دولت قبلی بوده و تعهدی برای دولت جدید به وجود نمی‌آورد، با این استدلال کودکانه حتی قوانین اقتصادی هم نمی‌تواند بین کشورها شکل بگیرد. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه اجلاس اتحادیه بین‌المجالس گفت: توئیت‌‌های رئیس‌جمهور آمریکا پمپاژ رفتارهای نابسامان در صحنه سیاسی بین‌المللی است و نباید به آن اعتنا کرد  و به همین علل وزن آمریکا در میان سیاستمداران دنیا افول کرده است.


Page Generated in 0/0049 sec