printlogo


کد خبر: 183023تاریخ: 1396/7/25 00:00
اخبار

با رونمایی از کتاب «منظومه فکری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای»
همایش زعیم ذوفنون برگزار شد

همایش «زعیم ذوفنون» و مراسم رونمایی از چاپ دوم «منظومه فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» دیروز برگزار شد. به گزارش تسنیم، همایش «زعیم ذوفنون» و مراسم رونمایی از چاپ دوم «منظومه فکری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» تألیف عبدالحسین خسروپناه دیروز با حضور شخصیت‌هایی همچون علی‌اکبر ولایتی، غلامعلی حدادعادل، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، فرهاد رهبر و علی‌اکبر احمدیان  در سالن همایش کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار شد. این اثر که توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده، نشان می‌دهد بیانات معظم‌له در ادامه سیره سیاسی و اجتماعی بنیانگذار‌ کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و علمای عظام شیعه از یک منطق واحد و پیکره‌بندی منسجم برخوردار است. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر ارزشمند می‌توانند به سازمان چاپ، انتشارات و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد واقع در خیابان حافظ پایین‌تر از تقاطع جمهوری روبه‌روی تالار بورس مراجعه کنند.

هشدار رئیس قوه‌قضائیه به عوامل انتشار تحلیل‌های همسو با دشمن
رئیس قوه‌قضائیه به افراد و رسانه‌هایی که در وضعیت فعلی تحلیل‌های همسو با دشمن ارائه می‌دهند، هشدار داد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی دیروز در جلسه مسؤولان عالی قضایی با بیان اینکه اظهارات و موضع‌گیری‌های اخیر مقامات آمریکا علیه ایران فرصتی برای انسجام هرچه بیشتر مردم و مسؤولان تحت رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری  است، تأکید کرد: بهترین کار در قبال این قبیل اظهارات، اتکا به نیروهای داخلی است. آنها در پی فروپاشی اقتصاد ایران هستند و تنها راه مقابله با آن، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. ترامپ در مقام اعتراض به تصویب برجام می‌گوید «درست زمانی که جمهوری اسلامی در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار داشت، قرارداد برجام امضا شد» که باید به نحوه درک و فهم آنها از نظام و مردم ما خندید. رئیس قوه‌قضائیه با اخطار به برخی افراد و رسانه‌ها بابت انتشار تحلیل‌های همسو با دشمن خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی تحلیل‌ها شبیه تحلیل‌های دشمن است و این بسیار تأسف‌آور است که ما بین خودمان نیز سخنانی نظیر سخنان دشمن بر زبان بیاوریم. امروز مردم نیاز به انسجام هرچه بیشتر و شناخت صحیح از دشمن دارند بنابراین نباید دشمن را بزک کرد.

ولایتی: هیچ‌گونه مذاکره ثانویه درباره برجام نداریم
عضو هیات نظارت بر اجرای برجام گفت: هیچ‌گونه مذاکره ثانویه درباره برجام نداریم و برجام به هیچ‌وجه تجدید نمی‌شود. به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی دیروز در حاشیه مراسم زعیم ذوفنون و رونمایی از کتاب منظومه فکری مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران گفت: توافق برجام به هیچ‌وجه تجدید نمی‌شود و مذاکره ثانویه هم نداریم. وی افزود: آمریکا متعهد است که به تعهداتش عمل کند و اعضای 1+5 نیز باید در صورت عدم اجرای تعهدات، آمریکا را ملزم کنند. ولایتی در رابطه با سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا گفت: سخنان ترامپ حرف تازه‌ای نیست و او بدون تعقل سخن می‌گوید و هرگاه سخنی می‌گوید اشکالی در آن وجود دارد که پس از صحبتش اطرافیانش می‌خواهند آن را ترمیم کنند.
انتقاد از شروط اروپا
ولایتی در ادامه از مواضع باج‌خواهانه اروپا نیز انتقاد کرد و افزود: اینکه برخی کشورهای اروپایی گفته‌اند برجام معتبر است اما برایش تبصره قرار داده‌اند و آن را مشروط به مذاکره برای حضور منطقه‌ای ایران دانسته‌اند درست نیست زیرا حضور مشروع منطقه‌ای ما و ساختن امکانات دفاعی بویژه موشک‌ها قابل مذاکره نیست و توهینی که به مردم ایران شده نیز پاسخ داده می‌شود. وی افزود: به نظر می‌رسد تقسیم نقش کرده‌اند به طوری که برخی علیه برجام سخن می‌گویند، برخی برجام را مشروط به حضور منطقه‌ای می‌کنند و برخی درباره ساخت موشک‌ها سخن می‌گویند، ایران نه در دفاع از امنیت و استقلال، نه در دفاع از تمامیت ارضی خودش و کشورهای منطقه از کسی اجازه نمی‌گیرد زیرا این مسائل به مردم منطقه مربوط می‌شود.


Page Generated in 0/0062 sec