printlogo


کد خبر: 183039تاریخ: 1396/7/25 00:00
نبض جامعه

سفیر عراق در ایران اعلام کرد
صدور ۵۰۰ هزار ویزای اربعین تا امروز

سفیر عراق در ایران با بیان اینکه ۱۶ دفتر موقت و کنسولگری عراق در ایران مشغول صدور روادید زائران اربعین حسینی هستند، گفت: عملیات صدور ویزا که از هفته‌های گذشته آغاز شده با جدیت ادامه دارد و تاکنون ۵۰۰ هزار ویزای اربعین برای زائران ایرانی صادر شده است. به گزارش تسنیم، محمد راجح‌الموسوی روز گذشته در همایش کارگزاران اربعین حسینی اظهار کرد: طبق تاکید رهبر انقلاب و علمای بزرگوار می‌کوشیم مراسم اربعین را جهانی کنیم بنابراین نکاتی را باید در این زمینه مورد توجه قرار دهیم. وی با بیان اینکه 4 مرکز کنسولی و سفارتخانه عراق در ایران به همراه 12 دفتر موقت مشغول صدور ویزای زائران اربعین حسینی هستند، گفت: به دلیل استقبال مناسب زائران ایرانی از مراسم اربعین و سهولت ارائه مدارک به آنها این 12 دفتر موقت را راه‌اندازی کرده‌ایم و این برنامه‌ریزی در تاریخ 2 کشور بی‌نظیر است. راجح الموسوی افزود: مراحل دریافت مدارک و صدور روادید که از روزها و هفته‌های گذشته آغاز شده با جدیت ادامه دارد و تاکنون 500 هزار ویزای اربعین برای زائران ایرانی صادر شده و سایر عملیات صدور ویزا نیز با جدیت ادامه داد. سفیر عراق در ایران اظهار کرد: امسال برای زائران ایرانی یک ماه اقامت در نظر گرفته شده که امیدواریم مدیریت سفر را نیز در ایام اربعین انجام دهند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس:
دانشگاه‌ها بدون وزیر در فصل بودجه آسیب می‌بینند

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اکنون در فصل بودجه قرار داریم و اوایل سال تحصیلی است، در این وضعیت، دانشگاه‌ها بدون وزیر آسیب خواهند دید. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با مهر، درباره معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم گفت: هنوز درباره گزینه وزارت علوم با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مشورت نشده است. وی ادامه داد: فرصت رئیس‌جمهور برای معرفی گزینه وزارت علوم در حال پایان است و با وجود اینکه چندین بار از رئیس‌جمهور درخواست کرده‌‌‌‌‌ایم گزینه وزارت علوم را معرفی کند، هنوز گزینه‌ای برای این وزارتخانه معرفی نشده است. عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: اکنون در فصل بودجه قرار داریم و اوایل سال تحصیلی است، در این وضعیت، دانشگاه‌ها بدون مدیریت ثابت آسیب خواهند دید. وی تاکید کرد: ما همچنان در انتظار معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران خبر داد
وجود مدارس خالی در پایتخت

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با بیان اینکه ۲۵ درصد مدارس تهران قدمت بالای ۴۰ و ۵۰ سال دارند و فرسوده شده‌اند، گفت: اداره کل آموزش‌وپرورش تهران و سازمان نوسازی مدارس دیگر تایید نمی‌کنند دانش‌آموز وارد برخی از این مدارس شود زیرا امنیت ندارند و مدارس خالی می‌مانند. عباسعلی باقری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مدارس خالی پایتخت اظهار کرد: در تهران مدارس بدون دانش‌آموز هم داریم؛ به عنوان مثال در منطقه‌ای چون بازار تهران که کمبود دانش‌آموز وجود دارد، ممکن است مدرسه‌ای خالی باشد اما در مناطق دیگری چون حاشیه تهران و منطقه ۲۲ که جمعیت آن در حال افزایش است، تراکم دانش‌آموزی بالاست. بنابراین توازن وجود ندارد و در عین خالی بودن مدارس در یک گوشه تهران، در بخش دیگری با مشکل کمبود فضا روبه‌رو هستیم. وی افزود: زمانی خیابان مولوی و بازار تهران بشدت مسکونی بود و مدرسه داشتیم اما اکنون بیشتر به منطقه تجاری تبدیل شده است و دانش‌آموزی وجود ندارد و مدارس خالی می‌مانند که در حال دریافت مجوزهای قانونی و ساماندهی این مدارس هستیم، البته تعداد مدارس خالی بسیار کم است.
 


Page Generated in 0/0050 sec