printlogo


کد خبر: 183058تاریخ: 1396/7/25 00:00
چهارگوشه

فاجعه‌ای جدید برای مسلمانان روهینگیایی
یک قایق حامل آوارگان روهینگیایی که در  تلاش برای فرار از خشونت‌های میانمار هستند، بامداد دوشنبه در مسیر بنگلادش واژگون شد. پلیس بنگلادش تصریح کرد این قایق که حامل دست‌کم 50 روهینگیایی بود، در رودخانه «ناف» غرق شد. تاکنون جسد 5 تن از جمله 4 کودک پیدا شده و 21 تن دیگر نجات یافته‌اند. از روز 25 آگوست گذشته تاکنون به‌دلیل خشونت‌های دولت و ارتش میانمار علیه مسلمانانی که 1/1میلیون نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند،‌ صدها هزار نفر آواره شده و به‌سمت بنگلادش فرار کرده‌اند.

هشدارهای بی‌فایده تل‌آویو به مسکو
رژیم صهیونیستی همزمان با ورود وزیر دفاع روسیه به تل‌آویو، با حمله هوایی به یک پایگاه نظامی سوریه در حومه دمشق، آخرین پیام هشدارآمیز خود را هم مبنی بر عدم تحمل اقتدار ایران در نزدیکی مرزهایش برای مسکو فرستاد. با این حال دیگر بعید است تهدیدات اسرائیل کسی را چه در کرملین و چه در پایتخت هر کشور مستقل دیگری بترساند. به گزارش شبکه اسکای‌نیوز به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی، جنگنده‌های اسرائیلی یک سامانه دفاع هوایی ارتش سوریه در نزدیکی پایتخت این کشور را با این بهانه که به سوی آنها بر فراز آسمان لبنان موشک پرتاب کرده، هدف موشک‌های هوا به زمین قرار داده و منهدم کردند. این چندمین بار متوالی است که جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس مواضع ارتش سوریه یا نیروهای همپیمان آن را در داخل حریم هوایی این کشور هدف قرار می‌دهند. با این حال پس از هشدارهای اخیر سوریه مبنی بر اینکه هر گونه ورود جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی خود را نخواهد پذیرفت و سامانه‌های دفاع هوایی این کشور به سمت متجاوزان آتش خواهند گشود، صهیونیست‌ها دیگر جرأت نکرده‌اند مستقیما وارد حریم هوایی سوریه شوند و اقدام به پرتاب موشک‌های هدایت شونده از فراز آسمان لبنان یا جولان اشغالی می‌کنند. آخرین باری که 3 هواپیمای نظامی اسرائیلی تلاش کردند با ورود به حریم هوایی سوریه، هدفی را در عمق خاک این کشور بمباران کنند، یک سال پیش و در جریان حمله به فرودگاه نظامی مشهور الشعیبه نزدیک حمص بود که یکی از این جنگنده‌های مهاجم هدف سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و عملیات‌شان ناکام ماند.

حمله‌ای خونبار به نظامیان مصری در سینا
عناصر گروهک تروریستی «ولایت سینا» وابسته به داعش شامگاه یکشنبه به 2 مرکز امنیتی در شمال سینا حمله و نیروهای نظامی مصر نیز برای جلوگیری از نفوذ آنها اقدام به تیراندازی و تبادل آتش کردند. منابع امنیتی مصر گزارش دادند 5 نفر از نیروهای ارتش مصر در درگیری با عناصر مسلح کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. پلیس مصر اعلام کرد ۳۵ نفر از عناصر تروریستی نیز در عملیات ارتش در مراکز امنیتی در منطقه کرم القودایس واقع در شمال سینا کشته شدند.
 


Page Generated in 0/0047 sec