printlogo


کد خبر: 183086تاریخ: 1396/7/26 00:00
اخبار

آیت‌الله باقری‌کنی:
آیت‌الله مهدوی مردم را با حقیقت ارتقا می‌داد

قائم‌مقام دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: آقای مهدوی به طور منصفانه با مردم برخورد می‌کرد و مردم را با اخلاق، حقیقت و خداشناسی ارتقا می‌داد. به گزارش مهر، آیت‌الله باقری‌کنی دیروز در همایش ملی آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی اظهار کرد: آقای مهدوی تحفه‌ای بود؛ بالاتر از من بود. آقای مهدوی برای من قبله حاجات بود. وی افزود: آقای مهدوی هر جایی مشکل مذهبی داشتم که نمی‌شد آن را حل کرد را حل می‌کرد و هیچ اضطرابی هم نداشت. آقای مهدوی در بیان حقیقت تقیه نمی‌کرد. آیت‌الله باقری‌کنی تصریح کرد: وقتی آقای مهدوی را از دست دادیم، سوز بزرگی بود که نمی‌شد تحمل کرد. آقای مهدوی خود را با آن روح بلندش، به امیرالمومنین(ع) سپرد. وی درباره نگاه مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی به اسلام گفت: آقای مهدوی به طور منصفانه با مردم برخورد می‌کرد و مردم را با اخلاق، حقیقت و خداشناسی ارتقا می‌داد و این طور نبود که بخواهد مقابله کند.

وحدت مردم علیه اظهارات ترامپ یک سرمایه‌ اجتماعی است
مشاور فرمانده کل سپاه گفت: وحدت ایجادشده در کشور در پی اظهارات ترامپ سرمایه اجتماعی است. به گزارش تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر در گفت‌وگو با برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه اظهارات ترامپ باعث ایجاد وحدت و انسجام خاص و بی‌نظیر در کشور شد، به نحوی که درحال حاضر اقشار مختلف کشور با سلیقه‌های گوناگون همه یک حرف می‌زنند، خاطرنشان کرد: این اتحاد بی‌بدیل و کم‌سابقه بود؛ ما از ترامپ به خاطر رفتار احمقانه و سیاست‌های خصمانه‌اش علیه ایران ناراحتیم ولی همانطور که اشاره کردم سخنان وی باعث ایجاد وحدت و همدلی در کشور شد.مقدم‌فر گفت: امروز همه اقشار مردم یک حرف می‌زنند و این بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی برای کشور است و هر وقت چنین فضایی در کشور ایجاد شده است، جمهوری اسلامی تبدیل به یک کوه استوار و پایگاه شده است. کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم ایران با فضای تهدیدی که آمریکایی‌ها می‌خواستند علیه ملت ایران ایجاد کنند بخوبی آشنا هستند و بیش از30 سال است این حرف‌ها را از سوی دولتمردان آمریکایی می‌شنویم، افزود: اتحاد بی‌نظیری در کشور برقرار شده و با وجود چنین سرمایه اجتماعی هیچ دشمنی نمی‌تواند اقدام را علیه این ملت انجام دهد.


رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان:
ترامپ برجام را پاره کرد

رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان گفت: آقای ترامپ با حملات پی در پی خود به برجام آن را پاره کرده است، بنابراین نیازی به پاره کردن فیزیکی برجام نیست. سعید یاری با اشاره به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به فارس گفت: آقای ترامپ نشان داد فردی پوپولیست است و فقط ادای نخبگان را در می‌آورد.
 وی تاکید کرد: آقای ترامپ با اظهارات و حملات پی‌ در پی خود به برجام، آن را پاره کرده است. بنابراین نیازی به پاره کردن فیزیکی برجام نیست. ترامپ دور از دانش بین‌المللی و شرایط حاکم بین‌دولت‌ها وارد عرصه شده و با ادبیات و تصمیم‌گیری‌های خاص بنا دارد موج‌های جدیدی در دنیا به راه اندازد. رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به توافقنامه برجام و احتمال خروج آمریکا از آن، گفت: آمریکا در برجام نقش محوری دارد. یعنی 80 درصد برجام مربوط به آمریکا است؛ اتحادیه اروپایی بدون اجازه آمریکا کاری انجام نمی‌دهد.
 


Page Generated in 0/0056 sec