printlogo


کد خبر: 183100تاریخ: 1396/7/26 00:00
نبض جامعه

از سوی رهبر انقلاب صورت گرفت
کمک یک میلیارد تومانی رهبر انقلاب برای مسلمانان میانمار

در پی نامه رئیس و نماینده ولی ‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر به رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شرایط وخیم مسلمانان روهینگیا بر اثر حوادث فاجعه‌آمیز میانمار، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مبلغ ۱۰ میلیارد ریال به‌عنوان کمک به آوارگان مظلوم و بی‌پناه میانمار اختصاص دادند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در نامه رئیس و نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر به رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به فاجعه انسانی در میانمار و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مسلمان، اقدامات و کمک‌های جمعیت هلال‌احمر در امدادرسانی به آوارگان گزارش
شده بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش تهران:
اولیا به مدارس کمک کنند

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به وضعیت پرداخت سرانه مدارس و دریافت کمک‌های مردمی از اولیا، اظهار کرد: بهترین خرجی که می‌توان برای بچه‌ها داشت، تعلیم و تربیت است. عباسعلی باقری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به علت نیاز شدید مالی مدارس تهران، به مسؤولان اعلام کردیم تخصیص سرانه زودتر انجام شود. ما در تهران به محض وصول منابع، ظرف 24 ساعت سرانه را به مدارس واریز می‌کنیم. وی با بیان اینکه بعد از شروع سال تحصیلی جمع‌آوری کمک‌های مردمی امکانپذیر است، عنوان کرد: مدیران مدارس نباید به اجبار از خانواده‌ها پول بگیرند ولی می‌توانند هزینه‌ها و نیازهای مدرسه را به انجمن اولیا و مربیان ارائه دهند. از اولیا خواهش داریم برای تحصیل فرزندشان کمک کنند. مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران ادامه داد: ممنوعیت دریافت وجه مخصوص زمان ثبت‌نام است ولی در طول سال تحصیلی درخواست و میزان کمک در شورای مدرسه که متشکل از مدیر، نماینده معلمان و نماینده انجمن اولیاست تعیین و سپس به اطلاع اولیا می‌رسد.

افزایش قیمت دارو بدون اختصاص یارانه ممکن نیست
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اختصاص اعتبار در بودجه سنواتی برای افزایش قیمت دارو،گفت: باید مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده و قیمت عرضه به صورت یارانه پرداخت شود. به گزارش فارس، رسول خضری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه صنعت دارویی کشور در صورت عدم حمایت دولت و مجلس در مرز ورشکستگی قرار می‌گیرد، گفت: اگر دولت به دنبال افزایش قیمت دارو است، باید مابه‌التفاوت قیمت تمام‌شده و قیمت عرضه را به صورت یارانه به وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو، سازمان‌های بیمه‌گر یا شرکت‌های تامین و تولیدکننده دارو پرداخت کند. وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد مردم توان پرداخت هزینه‌های افزایش قیمت دارو را ندارند، تصریح کرد: برای افزایش قیمت دارو باید یارانه حمایتی در بودجه سنواتی به این موضوع اختصاص پیدا کند، به‌طور حتم 50 درصد از  48 هزار میلیارد اعتبار حاصل از یارانه باید صرف موارد حمایتی از جمله کاهش پرداخت‌ها از جیب مردم در حوزه سلامت شود. خضری با تاکید بر اینکه در صورت افزایش قیمت دارو از سوی شورای اقتصاد باید اختلاف هزینه را به صورت یارانه به بیمه‌ها و شرکت‌های تامین‌کننده دارو پرداخت کند، گفت: باید قیمت تمام‌شده دارو به صورت کارشناسی محاسبه شده و ما‌به‌التفاوت آن در بودجه سنواتی از محل پرداخت یارانه‌ها در نظرگرفته‌ شود. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه بالای 95 درصد مواد اولیه داروها از خارج وارد می‌شود، تصریح کرد: در این شرایط نوسان ارزی بر قیمت تمام‌شده دارو اثرگذار است و در این وضعیت یارانه باید مشکلات مردم را حل کند.

تجمع اعتراضی رانندگان اسنپ
صبح روز گذشته (سه‌شنبه) رانندگان اسنپ مقابل دفتر این شرکت تجمع کردند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، صبح روز گذشته (سه‌شنبه) رانندگان اسنپ مقابل دفتر این شرکت تجمع کردند. دلیل این تجمع نرخ پایین کرایه و پاسخگو نبودن مسؤولان اسنپ نسبت به مشکلات رانندگان عنوان شده است.


Page Generated in 0/0053 sec