printlogo


کد خبر: 183102تاریخ: 1396/7/26 00:00
آوای شهر

شهرداری 3 ماه فرصت دارد
فضاسازی برای جلوگیری از ورود موتوسیکلت به پیاده‌روها

عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران گفت: طرحی تهیه شده که براساس آن شهرداری 3 ماه فرصت خواهد داشت تا فضای مناسبی را در پیاده‌روها جهت جلوگیری از ورود موتوسیکلت‌ها  اجرا کند. به گزارش «وطن‌امروز»، زهرا نژادبهرام در چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران، گفت: در تصادفات رانندگی سهم مرگ و میر عابران 61 درصد است، بنابراین باید به مناسب‌سازی پیاده‌روها توجه شود. وی ادامه داد: این مناسب‌سازی باعث می‌شود سهم کسانی که در این عبور و مرورها نادیده گرفته شده‌اند نیز دیده شود. نژادبهرام گفت: 5/3 میلیون دستگاه موتوسیکلت و استفاده از فضای پیاده‌روها باعث شده طرحی را در این باره تهیه کنیم. عضو هیأت رئیسه شورا گفت: براساس این طرح شهرداری 3 ماه فرصت دارد تا فضای مناسب را در پیاده‌روها جهت جلوگیری از ورود موتوسیکلت‌ها اجرا کند.

سخنگوی ستاد اربعین استان تهران:
تردد زائران تهرانی اربعین از مرز مهران است

سخنگوی ستاد اربعین استان تهران، مرز مهران را به عنوان گذرگاه خروجی زائران اربعین در استان تهران معرفی کرد و افزود: هماهنگی برای بازگشایی مرز چهارم نیز آغاز شده است.به گزارش مهر، حمید گودرزی ضمن ارزیابی وضعیت ثبت‌نام‌ها برای پیاده‌روی اربعین، گفت: هم‌اینک ۵ کمیته شکل گرفته و ماموریت استان تهران در نجف است که ۱۵۰هزار غذا در شبانه روز سرو خواهیم کرد.وی ادامه داد: ثبت‌نام‌ها آغاز شده است و از مردم می‌خواهیم از مجاری قانونی تردد کنند. سال گذشته 3 مرز باز بود و امسال یک مرز دیگر نیز بازگشایی خواهد شد.گودرزی افزود: تردد زائران استان تهران از مرز مهران است و هماهنگی‌های خوبی انجام شده و هماهنگی برای بازگشایی مرز چهارم نیز آغاز شده است.وی با اشاره به آمار زائران 2 میلیون و ۵ هزار نفری زیارت اربعین حسینی در سال گذشته، گفت: امسال آمار ثبت‌نام‌ها احتمالا به بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برسد و از مردم می‌خواهیم جز سامانه سماح از طرق دیگر ثبت‌نام  نکنند.
گودرزی درباره مبلغ نهایی پرداخت برای پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: در سامانه سماح ۶۲۰۰ تومان از سوی هلال‌احمر بابت خدمات درمانی و رقم ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان  بابت هزینه بیمه و ۴۰ دلار بابت هزینه اخذ روادید از عزیزان دریافت می‌شود.
 


Page Generated in 0/0055 sec