printlogo


کد خبر: 183125تاریخ: 1396/7/26 00:00
عواقب حکم دستگیری عمران‌خان

سرانجام حزب حاکم پاکستان از بزرگ‌‌‌‌ترین منتقدش انتقام گرفت. آری‌نیوز، مهم‌‌‌‌‌ترین شبکه انگلیسی‌زبان پاکستان دیروز خبر داد که حکم دستگیری عمران‌خان، اسطوره کریکت پاکستان، رهبر حزب جنبش انصاف و مهم‌ترین مخالف سیاسی دولت فعلی اسلام‌آباد با پیگیری‌‌های حزب حاکم مسلم‌لیگ شاخه نوازی صادر شده است. عمران‌خان که نقشی کلیدی در پیگیری پرونده فساد نواز شریف، نخست‌وزیر برکنار شده و خانواده‌‌‌‌اش داشت، حالا خود به جرم توهین به دادگاه عالی پاکستان تحت تعقیب قرار گرفته است.
اگرچه بدین ترتیب پدرخوانده مسلم‌لیگ موفق شده است از کاپیتان- لقب عمران‌خان- انتقام بگیرد اما با توجه به حمایت‌‌های مردمی پشت‌سر جنبش انصاف و تظاهرات معمولا دردسرساز حامیان آن برای حکومت پاکستان می‌توان دستگیری او را به منزله بنزین ریختن روی آتش ناراضیان در این کشور دانست.به گزارش تسنیم، در پاکستان به طور کلی هرگاه حزبی بخواهد سیاستمدار مخالف خود را از میدان خارج کند، سعی می‌کند او را به 2 جرم نابخشودنی «توهین به ارتش پاکستان» یا «توهین به دادگاه عالی پاکستان» متهم کند. حتی خود عمران‌خان و طاهر القادری دیگر مخالف بزرگ مافیای دولتی نوازی‌ها نیز بارها تلاش کرده بودند نواز شریف را تحت همین عناوین پای میز محاکمه بنشانند. حال در صورتی که جرم عمران‌خان در این‌باره اثبات شود او احتمالا برای همیشه از صحنه سیاسی پاکستان حذف خواهد شد.
او گفته در تاریخ 24 اکتبر که برای حضورش در دادگاه تعیین شده شخصا مراجعه خواهد کرد. در عین حال سازمان بازرسی پاکستان مشغول بررسی فساد اقتصادی نواز شریف است و او نیز شرایط بسیار خطرناکی را طی می‌کند که می‌تواند به مجازات خود و خانواده‌اش منتهی شود.به نظر می‌رسد با حذف این دو شخصیت تاثیرگذار از صحنه سیاسی پاکستان باید شاهد ظهور جریان سومی در اسلام‌آباد باشیم.


Page Generated in 0/0091 sec