printlogo


کد خبر: 183140تاریخ: 1396/7/27 00:00
اخبار

 سازمان استاندارد مسؤول اعلام نتیجه آزمون بنزین است
معاون نظارت بر اجرای استانداردهای سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه سازمان استاندارد مسؤول اعلام نتیجه آزمون بنزین است، گفت: نمونه‌گیری بنزین از ۱۵ جایگاه تهران در بهار امسال از بالا بودن گوگرد در بنزین توزیعی تهران حکایت داشته است. وحید مرندی‌مقدم در گفت‌‌وگو با فارس اظهار داشت: طبق نمونه‌برداری‌ای که به درخواست دادستانی کل کشور و با همکاری وزارت نفت از بنزین توزیعی در چند جایگاه تهران انجام شد، گوگرد موجود در بنزین عدد 58 بود که البته رقم قابل قبول و استاندارد 50 است. وی با بیان اینکه این نتیجه مربوط به نمونه‌برداری از بنزین توزیعی در تهران در فصل بهار امسال است، افزود: میانگین گوگرد موجود در بنزین توزیعی در کشور سال گذشته 48 بود و برای امسال نیز میانگین گوگرد بنزین توزیعی در کشور مشخص خواهد شد. وی درباره اینکه پس از مصوبه دولت مبنی بر حضور وزارت نفت در انجام آزمون بنزین، کدام دستگاه مسؤول اعلام نتیجه آزمون بنزین است؟ گفت: سازمان ملی استاندارد مسؤول اعلام این نتیجه است. بر اساس این گزارش، وزیر نفت اخیرا اعلام کرده است بالا بودن گوگرد بنزین در آزمایش‌های سازمان استاندارد اتفاقی بوده است.

زیپ‌لاین برج میلاد غیراستاندارد است
مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: وسیله تفریحی زیپ‌لاین مجموعه برج میلاد و باغ‌موزه دفاع‌مقدس فاقد مجوز استاندارد است و بهره‌برداری از این تجهیزات تا رفع نواقص و گرفتن مجوز استاندارد ممنوع است. به گزارش تسنیم، کارشناسان سازمان استاندارد تهران در بازرسی‌های خود از زیپ‌لاین‌های این دو مجموعه، آن را غیراستاندارد تشخیص داده و از آنجا که این تجهیزات فاقد مجوز استاندارد به منظور بهره‌برداری هستند، شهروندان تا زمان دریافت مجوز استاندارد این تجهیزات نباید از آن استفاده کنند. مسلم بیات تاکید کرد: بهره‌برداران تجهیزات بدون مجوز باید برای استانداردسازی تجهیزات خود و گرفتن مجوز استاندارد به سرعت اقدام کنند در غیر این صورت، عواقب و خطرات احتمالی ناشی از استفاده از آن، متوجه خود بهره‌برداران و مالکان خواهد بود.

5 هزار آسانسور در تهران شناسنامه گرفتند
حدود ٥ هزار دستگاه آسانسور در فاصله آغاز اجرای طرح شناسنامه آسانسور تاکنون در شهر تهران شناسنامه‌دار شده‌اند. علی‌اکبر ایلخانی، رئیس اتحادیه صنف آسانسور و الکترومکانیکی تهران با بیان این مطلب در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار داشت: شرکت‌ها و واحدهای صنفی که شناسنامه آسانسور را صادر کرده‌‌اند، متولی این کار هستند و بر آن نظارت می‌کنند. وی با اشاره به اینکه بیش از ٣٠٠ هزار دستگاه آسانسور در شهر تهران در حال کار کردن هستند، افزود: با صدور شناسنامه می‌توانیم سلامتی و ایمنی آسانسورها را کنترل کنیم چراکه اگر آن را تمدید نکنند می‌توانیم جلوی کار کردن آسانسورها را بگیریم. ایلخانی خطاب به شهروندان تهرانی گفت که برای شناسنامه‌دار کردن آسانسور محل کار یا زندگی خود می‌توانند به اتحادیه صنف آسانسور و الکترومکانیکی تهران مراجعه کنند یا با شماره‌ تلفن‌های 88935666 و 88935667 داخلی 114 و 115 تماس بگیرند. مردم همچنین باید از شرکت‌های نگهدارنده یا واحدهای صنفی خدمات و نگهداری آسانسور محل زندگی یا کارشان بخواهند تا آسانسورشان را شناسنامه‌دار کنند. ایلخانی با اشاره به اینکه هر آسانسور باید سالی یک‌بار استاندارد ادواری بگیرد، خاطرنشان کرد: متولی اصلی استاندارد ادواری، سازمان ملی استاندارد و اداره استاندارد است که استاندارد این کار را به عهده صنف آسانسور و الکترومکانیکی تهران گذاشته تا آسانسورها را برای صدور استاندارد بازدید کنیم. وی به وضعیت آسانسورهای شهرک اکباتان اشاره کرد و گفت: بازرسان اتحادیه، آسانسورهای شهرک اکباتان را بازدید کرده و بر اساس گزارش‌های دریافتی، آسانسورهای این شهرک به‌طور کامل  باید عوض شوند.


Page Generated in 0/0064 sec