printlogo


کد خبر: 183159تاریخ: 1396/7/27 00:00
پسابرحام

رضایی: ادامه برجام مرده و بی‌روح فایده ندارد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر کوچک‌ترین نقضی در برجام صورت بگیرد، قطعا برخورد مناسبی خواهیم داشت زیرا ادامه برجام مرده و بی‌روح برای ما فایده ندارد. به گزارش فارس، محسن رضایی در حاشیه همایش آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت، با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اوضاع کردستان عراق، اظهار داشت: کاری که آقای بارزانی کرد، باعث شد شمال عراق 10 سال به عقب بازگردد. رضایی تصریح کرد: ایران در آزادسازی کرکوک دخالتی نداشته و فقط نیروهای مردمی و ارتش عراق در این موضوع نقش دارند و ورود نیرویی از خارج عراق به کرکوک صحت ندارد. وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برجام گفت: برجام تنها وقتی برای ما معتبر است که خاصیتی داشته باشد اما اگر فقط ما را از فعالیت‌های هسته‌ای منع کند دیگر خود به‌ خود لغو شده است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: درباره برجام نه با آمریکا و نه اروپا مذاکره دوباره نمی‌کنیم. رضایی در عین حال افزود: اگر کوچک‌ترین نقضی صورت بگیرد، قطعا برخورد مناسبی خواهیم داشت زیرا ادامه برجام مرده و بی‌روح برای ما فایده ندارد. وی اظهار داشت: آمریکا می‌خواهد ظاهر برجام را حفظ کند اما در باطن موجود بی‌خاصیتی باشد.

شمخانی: اروپا باید به صورت عملی با آمریکا مقابله کند
دبیر شورایعالی امنیت ملی رفتار اروپا بعد از برجام را نمایشی دانست و گفت اقدامات اروپا در مقابل رویکرد ترامپ نسبت به برجام کافی نیست و آنها باید اقدامات عملی در مقابل ترامپ انجام دهند. علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت ملی در گفت‌وگو با شبکه خبری یورونیوز در پاسخ به این سوال که عملکرد و همکاری کشورهای اروپایی را بعد از برجام با جمهوری اسلامی ایران چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: ما با حفظ اصول و ارزش‌های خود هیچگاه محدودیتی در توسعه روابط با اروپا نداشته‌ایم اما واقعیت این است که اروپا پس از برجام نتوانسته انتظارات مردم ایران را برآورده کند و بیشتر اقدامات انجام شده از سوی کشورهای اروپایی جنبه نمایشی داشته است. مخالفت کشورهای اروپایی با رفتار ترامپ در قبال برجام موضوعی مثبت و قابل توجه است اما کافی نیست و باید اقدامات و گام‌های عملی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی در مخالفت با رویکرد دولت آمریکا برداشته شود. دبیر شورایعالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که اگر اتحادیه اروپایی یا برخی کشورهای آن در تروریستی خواندن سپاه پاسداران همراهی کنند، ایران از برجام خارج خواهد شد؟ اظهار داشت: بعید می‌دانم چنین اقدامی انجام شود اما اگر این اتفاق رخ دهد از نظر ما مفهومی غیر از بی‌صداقتی و رویکرد فرصت‌طلبانه برای اهداف نداشته و به طور قطع واکنش متناسب را نیز به دنبال خواهد داشت.

اظهارات وزیر خارجه فرانسه درباره ایران گستاخانه است
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: اظهارات وزیر خارجه فرانسه درباره ایران گستاخانه است. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌عراقی درباره اظهارنظر اخیر وزیر خارجه فرانسه، اظهار داشت: کاربرد واژه «بازخواست» درباره حضور ایران در سوریه از طریق حزب‌الله و پاسداران بسیار گستاخانه است و حضور مستشاری ایران در کشورهای منطقه کاملاً قانونی است. وی افزود: مسؤولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باید اعتراض شدید خود به این موضوع را اعلام کنند. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این موضع‌گیری‌ها در صورت سفر احتمالی وزیر خارجه فرانسه به ایران در روزهای آینده، جای تامل دارد. به گزارش تسنیم، وی اظهار داشت: انتشار گفت‌وگوی خبرگزاری فرانسه با وزیر خارجه فرانسه در موضوعاتی درباره ایران بر اساس ترجمه‌ صورت‌گرفته و مطالب گفته شده از خبرگزاری صداوسیمای کشورمان جای تاسف دارد. عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: وزیر خارجه فرانسه درباره حضور ایران در سوریه و مسائل موشکی کشور که مبتنی بر دفاع از آب و خاک و حریم کشورمان است، اظهارنظر نسنجیده‌ای کرده و عنوان «بازخواست» درباره حضور ایران در سوریه از طریق حزب‌الله و پاسداران بسیار گستاخانه است. محمدی‌عراقی اضافه کرد: مقامات فرانسه درباره حضور ایران در سوریه چه حقی دارند که‌ تصمیم بگیرند؟ فرانسه قیم مردم سوریه نیست و حضور مستشاری ایران در کشورهای منطقه کاملاً قانونی است و به درخواست دولت و ملت سوریه، عراق و... انجام شده است.


Page Generated in 0/0066 sec