printlogo


کد خبر: 183160تاریخ: 1396/7/27 00:00
اخبار

اقتصاد و معیشت ملت را معطل لبخند یا اخم بیگانگان نگذاریم
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسؤولان ‌‌آرامش و رفاه مردم را با کار جهشی در اقتصاد تأمین کنند و ‌اقتصاد و معیشت ملت را معطل لبخند امروز یا اخم فردای بیگانگان نگذارند. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جمع تعدادی از دانشجویان مشهد مقدس اظهار داشت: مشابه ادبیات ترامپ در دولت بوش به‌کار گرفته شد و او ملت ایران را «محور شرارت» خواند، آن‌ هم در حالی‌ که مانند امروز، دولت وقت از لبخند به آمریکا، مذاکره با آن و ذوب‌کردن یخ‌های بی‌اعتمادی حرف می‌زد و بیشترین شعار تنش‌زدایی داده شد.  تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: اکنون که لحن آمریکا درشت شده، برخی می‌گویند باید به قدرت‌های اروپایی پناه ببریم، همان‌گونه که تا لبخند آمریکا را دیدند گفتند آمریکا همه‌کاره است و باید کار را با کدخدا ببندیم. برنامه این است که آمریکا به فشار و تهدید و توهین روی می‌آورد و اروپا با تکیه بر این تهدیدها، برای امتیازگیری و مذاکره جلو می‌آید، مشابه آنچه در آغاز پرونده هسته‌ای انجام شد. متأسفانه پس از برجام، به فشار علیه ایران حریص‌تر هم شده‌اند. رئیسی عنوان کرد: هیچکس مخالف تعامل با کشورهای اروپایی نیست اما آیا هیچ کشور مقتدری اجازه می‌دهد اراده بیگانه در حوزه‌های حساس دفاعی و امنیتی‌اش، در قالب مذاکره و گفت‌وگو بر او دیکته شود؟ امروز آمریکا و 3 کشور اروپایی در پی محقق کردن این تهدید، علیه امنیت ملی و منافع مردم ایران هستند. وی افزود: وقتی دشمن از فشار اقتصادی به ملت ناامید می‌شود که ما مسؤولان، آرامش و رفاه مردم را با کار جهشی در اقتصاد تأمین کنیم و اقتصاد و معیشت ملت را معطل لبخند امروز یا اخم فردای بیگانگان نگذاریم.

من در سوریه هستم تا اعلام کنم علیه تروریسم کنار هم هستیم
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران که به سوریه رفته است، گفت به این کشور رفته تا اعلام کند ایران در کنار سوری‌ها علیه تروریسم ایستاده است.  سرلشکر محمد باقری که سه‌شنبه به سوریه سفر کرده است دیروز در نشست خبری با ژنرال ایوب، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سوریه گفت: ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌هایی که خود با آن روبه‌رو هستند در جنگ با تروریسم در کنار ملت و دولت سوریه ایستاده‌اند. وی افزود: برادری و همکاری ملت‌های ایران و سوریه نزدیک به ۴۰ سال است ادامه دارد و من در سوریه هستم تا اعلام کنم در مبارزه با تروریسم کنار هم هستیم. سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه را یک اصل می‌داند، اظهار داشت: ما معتقدیم هر کشوری که بخواهد در کشوری دیگر عملیات نظامی انجام دهد باید با احترام به تمامیت ارضی آن کشور و با دعوت دولت آن کشور این کار را انجام دهد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه ایجاب می‌کند هرگروه و اقلیتی اگر خواسته‌ای داشته باشد باید از طریق قانونی و گفت‌وگو با دولت‌های خود به آن خواسته‌ها دست یابد. سرلشکر باقری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر خطرهایی که سوریه را تهدید می‌کند در کنار دولت و ملت سوریه بوده‌اند و در آینده هم خواهند بود.

در واکنش به رجز خوانی نخست‌وزیر صهیونیست‌ها درباره بسته شدن توئیتر ظریف
ظریف: نتانیاهو بیجا کرده!

وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سخنان نتانیاهو که گفته اکانت توئیتر خود را ببندد، گفت: نتانیاهو بیجا کرده! به گزارش فارس، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سخنان نتانیاهو که گفته بود اکانت توئیتر خود را ببندد، گفت: نتانیاهو بیجا کرده! گفتنی است، پیش‌تر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با انتشار پیامی ویدئویی در توئیتر خود از محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان خواسته بود حساب توئیتر خود را حذف کند.


Page Generated in 0/0085 sec