printlogo


کد خبر: 183163تاریخ: 1396/7/27 00:00
جانشین پلیس آگاهی ناجا:
آزمون کارآگاهی ۲۸ مهر برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: جانشین پلیس آگاهی ناجا از برگزاری دومین آزمون کارآگاهی و کارآگاه‌یاری در 28 مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: شروع کارآگاهی از کارآگاه پنجم و پایان آن کارآگاه یکم است که بعد از طی مراحل علمی و عملی و قبولی آن به عنوان کارآگاه تخصصی نشان آن را دریافت می‌کنند. به گزارش «وطن امروز»، سردار مسعود منفرد در تشریح این خبر اظهار داشت: دومین آزمون عمومی کارآگاهی و کارآگاه‌یاری به صورت همزمان صبح روز جمعه 28 مهر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد. جانشین پلیس آگاهی ناجا در ادامه به تشریح فرآیند و مراحل کارآگاه در پلیس آگاهی پرداخت و گفت: به کارکنانی که مسؤولیت رسیدگی به پرونده‌ها، جرائم مختلف، شناسایی و دستگیری متهمان را دارند و همچنین پذیرفته‌شدگان در آزمون‌های علمی و تخصصی «کارآگاه» می‌گویند.  وی با بیان اینکه کارآگاه‌یار، کارآگاه عمومی و کارآگاه تخصصی از جمله تقسیم‌بندی این گروه است، گفت: افرادی که وظیفه پشتیبانی اطلاعاتی و عملیاتی، فنی و بررسی صحنه‌های جرم و آزمایشگاهی را در فرآیند رسیدگی پرونده به عهده دارند به عنوان «کارآگاه‌یار» معرفی می‌شوند.
سردار مسعود منفرد با اشاره به اینکه کارآگاه پس از اخذ رتبه قبولی در مراحل مختلف مجددا در آزمون‌های تخصصی شرکت می‌کند تا به رتبه‌های بالاتر ارتقا پیدا کند، بیان کرد: شروع کارآگاهی از کارآگاه پنجم و پایان آن کارآگاه یکم است که بعد از طی مراحل علمی و عملی و قبولی آن به عنوان کارآگاه تخصصی نشان آن را دریافت می‌کنند.
جانشین پلیس آگاهی ناجا گفت: این دومین آزمونی است که به صورت همزمان در سراسر کشور انجام می‌شود؛ سعی ما بر این بوده حتی کارآگاهان پیشین را در رتبه‌بندی جدید سهیم کنیم که آنها نیز بتوانند ارتقا پیدا کنند.
 


Page Generated in 0/0061 sec