printlogo


کد خبر: 183165تاریخ: 1396/7/27 00:00
نبض جامعه

دادستان کل کشور:
ممنوعیت عرضه قلیان باید در تمام کشور اجرا شود

حجت‌الاسلام منتظری گفت: طبق قانون استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام منتظری درباره طرح جمع‌آوری قلیان و منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی گفت: از نظر قانون استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است و در جای دیگر قانون، قهوه‌خانه‌ها را جزو اماکن عمومی تعریف کرده است. وی ادامه داد: بعضی عزیزان از جمله نمایندگان مجلس و مسؤولان به ما ایراد می‌گیرند که چرا عرضه قلیان در برخی اماکن ممنوع شده است، در جواب آنها باید بگوییم که این ممنوعیت به واسطه حکم قانون است و ما ممنوع نکردیم. در بعضی استان‌ها اجرای قانون صورت گرفته است و به نظر ما به لحاظ قانونی در سراسر کشور این ممنوعیت باید اجرا شود و اگر بنا به برداشتن ممنوعیت است باید به حکم قانون باشد. دادستان کل کشور گفت: الان اشکال عمده بر سر همین موضوع است و در حال حاضر دستگاه قضایی صرفا قانون را اجرا می‌کند.

سیل و آب‌گرفتگی در ۸ شهر استان مازندران
معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در 8 شهرستان مازندران، گفت: آب وارد بیش از70 واحد مسکونی شده بود که توسط نیروهای هلال‌احمر کار تخلیه آب انجام شد. شاهین فتحی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با جزئیات سیل و آب‌گرفتگی طی 2 روز گذشته در مازندران، گفت: 8 شهرستان ‌آمل، بهشهر، چالوس، رامسر، ساری، قائم‌شهر، نور و نوشهر درگیر سیل و ‌آب‌گرفتگی شده است. وی افزود: تاکنون امدادرسانی در 16 شهر و روستای این شهرستان‌ها انجام شده و حدود 400 نفر حادثه‌دیده توسط نیروهای هلال‌احمر کمک‌رسانی شده‌اند. معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: چندین دستگاه از مسیر سیلاب رهاسازی شده و 162 نفر در قالب 3 تیم مشغول امدادرسانی به حادثه‌دیدگان هستند.

برنامه زمانی آزمون‌های سال ۱۳۹۷ منتشر شد
جدول برنامه زمانی آزمون‌های سال ۱۳۹۷ شامل آزمون‌های سراسری، کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی منتشر شد و کنکور سراسری ۹۷ در ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، براساس جدول برنامه زمانی آزمون‌های سال ۱۳۹۷ که توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است، نخستین ثبت‌نام برای آزمون‌های سراسری سال ۹۷، از اول آذرماه ۹۶ برای آزمون دکترای تخصصی انجام می‌گیرد. ثبت‌نام برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ نیز از روز ۱۶ آذرماه ۹۶ آغاز می‌شود. همچنین ثبت‌نام برای کنکور سراسری ۹۷ از اول بهمن ۹۶ آغاز می‌شود.

اهدای کمک‌های «خانواده‌های شهدای منا» به مسلمانان میانمار
جمعی از خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام در اقدامی خودجوش با جمع‌آوری کمک‌های مالی در چارچوب فعالیت‌های انسان‌دوستانه به یاری برادران و خواهران مسلمان مظلوم میانمار شتافتند. به گزارش تسنیم، جمعی از خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام در اقدامی خودجوش با جمع‌آوری کمک‌های مالی در چارچوب فعالیت‌های انسان‌دوستانه به یاری برادران و خواهران مسلمان مظلوم میانمار شتافتند. زهرا شعبانی، همسر خبرنگار شهید منا سیدحمیدرضا حسینی و سخنگوی جمعی از خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام در این باره گفت: در پی اقدامات ضد انسانی صورت گرفته در سکوت تمام سازمان‌های بین‌المللی علیه برادران و خواهران مسلمان ما در  میانمار، جمعی از خانواده‌های شهدای منا و مسجدالحرام در اقدامی خودجوش با اهدای کمک‌های مالی به مسلمانان مظلوم در میانمار، ضمن محکوم کردن رفتارهای غیرانسانی و وحشیانه انجام شده در قبال مسلمانان روهینگیایی از تمام سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی درخواست دارند به فاجعه انسانی در میانمار پایان دهند.


Page Generated in 0/0062 sec