printlogo


کد خبر: 183181تاریخ: 1396/7/27 00:00
رویدادها

تاریخچه تغییر لباس ایرانی‌ها در «چی‌بپوشم»
مسعود زارعیان، کارگردان و مستندساز درباره تازه‌ترین مستند خود با عنوان «چی‌بپوشم» گفت: این اثر با موضوع مد و لباس تولید شده است. زمان 70 دقیقه‌ای برای آن در نظر گرفته شده که تا امروز 90 درصد از تصویربرداری‌اش به پایان رسیده است. به گزارش دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، وی افزود: پوشاک و لباس، یکی از واردات مهم کشور است که چندین برابر درآمد نفتی کشور گردش مالی دارد اما به گفته مسؤولان این حوزه، بیش از 90درصد این واردات به صورت قاچاق انجام می‌شود. زارعیان خاطرنشان کرد: اهمیت حوزه لباس و تاریخچه آن در ایران و از همه مهم‌تر خودباختگی در استفاده از پوشاک خارجی که در میان مردم همه‌گیر شده و بی‌توجهی به تولید داخلی که ضربه سهمگینی به اقتصاد کشور می‌زند، ما را بر آن داشت تا مستندی در این باره تولید کنیم. وی اضافه کرد: در مستند «چی بپوشم» به دنبال بررسی جایگاه مد و لباس و تاریخچه آن هستیم. بسیاری از طرح‌ها و لباس‌هایی که در دنیا معروف است، ریشه‌ای ایرانی دارد اما بسیاری این موضوع را نمی‌دانند. زارعیان اظهار داشت: در کنار این مستند به دنبال فراهم کردن زمینه لازم برای ساخت سریالی با نام «چی بپوشم» هستم. در واقع این سریال، بخش دوم پروژه ما در موضوع پوشاک و لباس مردم است.

چاپ سوم از داستان جاسوس موساد
کتاب «حیفا» اثر محمدرضا حدادپور جهرمی از سوی دفتر نشر معارف در نوبت چاپ سوم روانه بازار کتاب شد. به گزارش فارس، کتاب «حیفا» که مستندی ضد صهیونیستی - تکفیری به قلم محمدرضا حدادپور جهرمی است از سوی دفتر نشر معارف به چاپ سوم رسید. این مجموعه دربردارنده داستان زندگی و ماموریت دختری جاسوس از اداره «متساوای» (بخش عملیات ویژه)سازمان موساد در منطقه غرب آسیاست. آن دختر، همانند دیگر خواهرانش به خیانت به تاریخ مشغول بوده و جنایت‌های دیگر را از طرف رژیم غاصب صهیونیستی مرتکب می‌شود تا بتواند مدیریت رفتاری و تصمیم‌ساز سران داعش را در دست بگیرد. این داستان مستند به وقایع تاریخی است که به شهادت کتاب 50 درصد کتاب را شامل می‌شود و الباقی به منظور جذابیت توسط نویسنده به شکل داستانی درآمده است.
در بخشی از کتاب آمده: «البغدادی به فلوجه می‌رود و حیفا والعدنانی هم به الرمادی می‌روند. در خلال مدتی که حیفا در زندان است یا شاید تازه با العدنانی از زندان فرار کرده و به الرمادی رفته‌اند، طی یک حفره اطلاعاتی در موساد و به دنبالش نفوذ نیروهای اطلاعاتی جبهه مقاومت (ایران، عراق و حزب‌الله) از این حفره مدارک مربوط به این ماموریت موساد لو می‌رود و توسط تیم اطلاعاتی جبهه مقاومت تحلیل می‌شود و در نهایت ردپای حیفا (حفصه) و ابومحمد العدنانی در الرمادی کشف می‌شود.» کتاب 188 صفحه‌ای «حیفا» اثر محمدرضا حدادپور جهرمی با قیمت 10هزار تومان در 3 هزار نسخه به چاپ سوم  رسیده است.

برگزاری نشست «پدیدار شناسی سینما»
سلسله نشست‌های تخصصی پدیدارشناسی سینمای ایران با موضوعات مختلف با حضور اساتیدی چون مسعود فراستی، اسماعیل بنی اردلان، امیر اسفندیاری، بهروز افخمی، فرزاد موتمن، سعید عقیقی، سعید قطبی‌زاده و ابراهیم فیاض در حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی قصد دارد با همکاری سازمان سینمایی حوزه هنری سلسله نشست‌های تخصصی پدیدارشناسی سینمای ایران را در موضوعاتی چون سینمای کودک، سینمای دینی، جشنواره، سینمای دفاع‌مقدس، نقد و جنسیت در سینمای ایران برگزار کند. نشست‌های پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با موضوع پدیدارشناسی سینمای ایران، از هشتم آبان‌ماه هر هفته دوشنبه‌ها در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای حضور در این نشست‌ها می‌توانند به حوزه هنری به آدرس خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، حوزه هنری مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0334 sec