printlogo


کد خبر: 183210تاریخ: 1396/7/29 00:00
رویدادها

برگزاری نمایشگاه عکس «چهل قدم تا اربعین» در برج آزادی
نمایشگاه عکس عاشورایی «چهل قدم تا اربعین» در برج آزادی برپا می‌شود. به گزارش فارس، نمایشگاه عکس عاشورایی «چهل قدم تا اربعین» شامل 40 قاب عکس عاشورایی از سیدامید حامدی است که به مدت 5 روز در نگارخانه بوستان این مجموعه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. حامدی، عضو فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ)، کانون عکاسان ایران و کلوب عکس فکوس است که به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان این نمایشگاه را تدارک دیده است. نمایشگاه عاشورایی «چهل قدم تا اربعین» اول تا پنجم آبان در نگارخانه بوستان برج آزادی برپا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند در این ایام از ساعت 10 تا 18 از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

تصویری بدون روتوش  از تاریخ پهلوی در مستند علم
مصطفی شوقی، کارگردان مستند جنجالی «هویدا» از ساخت مستند امیراسدالله علم، نخست‌وزیر و وزیر دربار عصر پهلوی دوم در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، مصطفی شوقی که مستند هویدا؛ زندگی، زمانه و مرگ را ساخته و مدتی پیش از شبکه مستند تلویزیون پخش شد، در ارتباط با جدیدترین اثرش که پیرامون زندگی اسدالله علم، یکی دیگر از چهره‌های مهم دربار پهلوی است، با اشاره به اینکه مستند علم با پشت سرگذاشتن مراحل پژوهش و تصویربرداری وارد مرحله تدوین و امور فنی شده است، درباره چگونگی روایتش از وزیر دربار محمدرضا پهلوی تصریح کرد: در واقع مستند علم ادامه مستند هویداست. ما در این مستند به صورت همه‌جانبه به کاراکتر و شخصیت امیراسدالله علم پرداخته‌ایم. فردی که از نظر تبار به یکی از خاندان‌های حکومتی ایران وابستگی دارد و اتفاقا آخرین بازمانده الیگارشی در قدرت ایران در عصر پهلوی است؛ از این جهت او و خاندانش بسیار مهم هستند. در این مستند با نزدیک‌ترین افراد به علم یعنی برخی  اعضای خانواده او گفت‌وگو کرده‌ایم. کتاب خاطرات علم به عنوان منبعی مهم در تاریخ پژوهشی عصر پهلوی است که با کسانی که در ویراستاری کتاب حضور داشته‌اند نیز سخن گفته‌ایم. کارشناسان و نویسندگانی که درباره علم و نقش او در سپهر سیاست ایران آثاری دارند نیز در این مستند حضور دارند، ضمن اینکه همچون مستند هویدا، تصاویر و فیلم‌های منحصربه‌فردی که برخی از آنها یک سند تاریخی هستند نیز به کار رفته است.

اعترافات تکان‌دهنده «تارانتینو» درباره یک رسوایی اخلاقی
پس از اینکه آکادمی اسکار، بفتا و اخیرا هم موسسه فیلم بریتانیا «واینستین» را اخراج کردند و هر روز شکایت جدیدی درباره آزار جنسی از سوی این غول هالیوودی رو می‌شود، کارگردان «داستان عامه‌پسند» اعلام کرده مدت‌ها پیش از این جریانات خبر داشته و‌ ای‌کاش پیش از این اعتراض خود را اعلام می‌کرد. به گزارش ایسنا، «هالیوود ریپورتر» نوشت: «کوئنتین تارانتینو» فیلمساز مشهور سینمای هالیوود در واکنش به چندین و چند شکایت علیه «هاروی واینستین» تهیه‌کننده قدر آمریکایی، گفت: برای اینکه کار بیشتری انجام دهم، به اندازه کافی می‌دانستم... کاش مسؤولیت شنیده‌هایم را می‌پذیرفتم. «تارانتینو» که در بسیاری از پروژه‌های سینمایی‌اش با «واینستین» همکاری داشته، در جدیدترین مصاحبه‌اش با «نیویورک‌تایمز» گفت: داستان چیزی بیشتر از شایعات معمولی بود. اطلاع من هم دست‌دوم نبود. می‌دانستم چند جا از این کارها کرده است. ‌ای‌کاش مسؤولیت آنچه شنیده بودم را به عهده می‌گرفتم. اگر کاری را که باید، انجام می‌دادم، مجبور بودم دیگر با او کار نکنم. «تارانتینو» همچنین اعتراف کرد که از جریان تجاوز «واینستین» به «رز مک‌گوان» ـ یکی از شاکیان اصلی این پرونده ـ و چند بازیگر زن دیگر اطلاع داشته است. این کارگردان مشهور که در ساخت «بیل را بکش»، «هشت نفرت‌انگیز» و «داستان عامه‌پسند» با این تهیه‌کننده بدنام همکار بوده، ادامه داد: تنها کاری که می‌کردم، به حاشیه راندن این اتفاقات بود. به شکل یک مساله کلی و بزرگ به این قضایا نگاه نمی‌کردم. الان من هرچه بگویم، به‌نظر بهانه‌های بیهوده می‌رسد.
 


Page Generated in 0/0061 sec