printlogo


کد خبر: 183219تاریخ: 1396/7/29 00:00
80 درصد رقه در حملات ائتلاف آمریکایی نابود شده
پیشروی مقاومت تا نزدیکی بزرگ‌ترین میدان نفتی سوریه

منابع رسانه‌ای از پیشروی استراتژیک ارتش سوریه و متحدانش در استان دیرالزور خبر می‌دهند؛ این نیروها موفق شدند شهرک مهم الزیبان و چند روستای دیگر را آزاد کنند. این روستاها در اطراف شهر المیادین واقع شده است که بتازگی به کنترل ارتش سوریه درآمد. وبگاه خبری معارض «عنب» گزارش داد با این پیشروی، نیروهای سوری به میدان نفتی راهبردی العمر در این استان نزدیک می‌شوند. نیروهای سوری پس از ایجاد پل‌های شناور، در شرق رود فرات پیشروی کردند و در تلاشند کنترل میدان العمر را به‌دست گیرند و سپس به سمت شرق یعنی مرزهای عراق حرکت کنند. منابع خبری گروه تروریستی داعش اما در قبال این تحولات هیچ واکنشی از خود نشان نداده‌اند. عنب اما از عقب‌نشینی گسترده داعش در منطقه‌ای می‌گوید که از فرودگاه نظامی تا المیادین امتداد دارد. نیروهای سوری همچنین عملیات نظامی خود در محور جنوبی واقع در مرزهای عراق به سمت شهر بوکمال را از سر گرفتند؛ شهری که در ریف جنوبی دیرالزور واقع شده است. میدان نفتی العمر در ریف شرقی دیرالزور در چند کیلومتری شهرک الذیبان قرار دارد و بزرگ‌ترین میدانی نفتی در سوریه به شمار می‌رود. از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد 6/92 درصد از اراضی سوریه از چنگ اعضای گروه تروریستی داعش آزاد شده‌است.
آمریکا رقه را نابود کرده است
پس از اعلام رسمی آزادسازی شهر رقه که پایتخت گروه تروریستی داعش محسوب می‌شد، از سوی «نیروهای دموکراتیک کرد» با پشتیبانی ائتلاف آمریکا، یک منبع محلی به شبکه الحدث گفته است عملیات آزادسازی منجر به نابودی 80 درصد شهر شده است. بنا بر این گزارش، طی این عملیات ده‌ها نفر مفقود و هزاران تن نیز آواره شده‌اند و همچنین 1172 شهروند غیرنظامی نیز کشته شده‌اند. بمباران‌های هوایی آمریکا و توپخانه‌ای نیروهای کرد، موجب نابودی تمام زیرساخت‌های شهر رقه شده است. در حالی که در عملیات آزادسازی شهر موصل عراق، حملات هوایی و توپخانه‌ای به علت جلوگیری از نابودی زیرساخت‌ها و حفظ جان غیرنظامیان انجام نمی‌شد.
فرار فرماندهان داعشی به ترکیه
بسیاری از فرماندهان داعش در مدت اخیر از مناطق حضور خود در استان‌های رقه و دیرالزور به مناطق تحت تسلط گروه‌های شورشی تحت حمایت ترکیه در حومه‌های شمال و شمال شرق حلب رفته و از آنجا با عبور از نوار مرزی خود را به ترکیه رسانده‌اند. گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» با اعلام این خبر، تاکید کرد: کار انتقال سرکرده‌ها و عناصر داعش از استان‎های حمص، دیرالزور و رقه از طریق پرداخت رشوه‌هایی بین 20 تا 30 هزار دلار آمریکایی انجام شده است تا بتوانند از مناطق تحت تسلط نیروهای تحت حمایت ترکیه موسوم به سپر فرات عبور کنند، به گونه‌ای که طرف‌های مسؤول  انتقال امن این عناصر داعش، آنها را از پست‌های ایست  بازرسی در حومه شمال شرقی حلب عبور داده و به مرزهای سوریه و ترکیه رساندند و از آنجا از طریق قاچاقچیان به ترکیه منتقل شدند.
تجاوز مکرر صهیونیست‌ها به سوریه
ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه‌شب به بهانه شلیک خمپاره‌های سرگردان، مواضع ارتش سوریه در ریف قینطره را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد. سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد نیروهای سوریه به سمت فلسطین اشغالی خمپاره شلیک کرده‌اند و حملات صهیونیست‌ها در پاسخ به این حمله سوری‌ها بوده است. رژیم صهیونیستی بارها به بهانه شلیک خمپاره‌ به فلسطین اشغالی که با همدستی مخالفان دولت سوریه صورت می‌گیرد، مواضع ارتش این کشور را هدف قرار داده است.


Page Generated in 0/0057 sec