printlogo


کد خبر: 183221تاریخ: 1396/7/29 00:00
چهارگوشه

شهادت 50 نمازگزار در انفجارهای افغانستان
پلیس افغانستان، عصر دیروز از انفجاری در یک مسجد شیعیان در منطقه دشت‌برچی در غرب شهر کابل خبر داد. پلیس کابل گفته انفجار ناشی از حمله انتحاری بوده و در داخل مسجد اتفاق افتاده است. دست‌کم ۳۰ نفر در این رویداد شهید شدند. دقایقی بعد از این انفجار،‌ یک عامل انتحاری هنگام نماز عشا در مسجدی در شهرستان غور بین نمازگزاران خود را منفجر کرد که در پی آن 20 تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند. داعش مسؤولیت این انفجارها را بر عهده گرفته است.

اخراج نماینده اسرائیل  از اجلاس بین‌المجالس
رئیس پارلمان کویت در یک اقدام تاریخی، در مقابل چشمان ده‌ها هیأت پارلمانی شرکت‌کننده در کنفرانس پارلمان‌های کشورهای جهان و در میان تشویق حاضران، هیات پارلمانی رژیم صهیونیستی را مجبور به ترک سالن کرد. وی تأکید کرد این هیأت ترسو و قاتل کودکان است. الغانم در سخنرانی خود گفت: خطاب به هیأت اسرائیلی می‌گویم آنها باید کیف‌های خود را برداشته و از سالن خارج شوند.‌ ای اشغالگران! اگر ذره‌ای عزت در خود می‌بینید همین الان از سالن خارج شوید. شما قاتل کودکان هستید.

بازداشت یک گروهک داعشی در لبنان
نیروهای امنیت عمومی لبنان یک تیم وابسته به داعش متشکل از 4 سوری را در حاصبیا بازداشت کردند. بر اساس گزارش شبکه المنار، این تیم با تروریست‌ها در عین‌حلوه سوریه و عراق در ارتباط بوده‌اند. داعشی‌های یاد شده اقدام به رصد پایگاه‌های راهبردی در لبنان برای هدف ‌قرار گرفتن آنها می‌کرده‌اند. سازمان اطلاعات لبنان 2 هفته پیش نیز اعلام کرد توفیق الحجیری، یکی از مسؤولان ارشد تشکیلات تروریستی داعش توسط ارتش در منطقه عرسال بازداشت شده‌ است.

مخالفت آل‌خلیفه  با برگزاری نشست ضداسرائیلی
 «اتحادیه کارگری وعد بحرین» از لغو نشست خود با عنوان «اعلامیه بالفور و عادی‌سازی راهبرد صهیونیست‌ها برای غصب فلسطین» خبر داد که به مناسبت صدمین سالروز نگارش این اعلامیه قرار بود برگزار شود. این نشست قرار بود روز چهارشنبه در بحرین برگزار شود که وزارت کشور بحرین مجوز برگزاری آن را لغو کرد. روزنامه صهیونیستی معاریو ماه میلادی گذشته نوشت پادشاه بحرین از قطع روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و گفته «شهروندان بحرین حق دارند از اسرائیل دیدن کنند».

حصارکشی پاکستان در مرز با افغانستان
پاکستان شروع به کشیدن حصار در خط مرزی خود با افغانستان کرد. این حصار که سیم خارداری با ارتفاع 3 متر است در طول حدود ۴۳ کیلومتر در مناطق کوهستانی وزیرستان شمالی و جنوبی کشیده خواهد شد. این حصار قرار است از تردد آزاد گروه‌های تروریستی طالبان و القاعده بین 2 کشور جلوگیری کند. افغانستان و پاکستان توسط خط «دوراند» مرزی که ۲۴۰۰ کیلومتر است و توسط انگلیسی‌ها در سال ۱۸۹۶ ترسیم شد، جدا شدند.

اسپانیا خودمختاری کاتولونیا را تعلیق می‌کند
در حالی که رهبران کاتالونیا تهدید کرده‌اند اگر دولت مرکزی اسپانیا حاضر به مذاکره نباشد، طرح خود را برای استقلال دنبال خواهند کرد، دولت اسپانیا نیز هشدار داده است خودمختاری این منطقه را لغو می‌کند و به طور مستقیم امور کاتالونیا را اداره خواهد کرد. دفتر نخست‌وزیری اسپانیا اعلام کرد: دولت مادرید شنبه ماده ۱۵۵ قانون اساسی که اجازه تعلیق خودمختاری سیاسی کاتالونیا را می‌دهد، به اجرا می‌گذارد. به همین منظور نخست‌وزیر اسپانیا امروز نشست ویژه کابینه را برگزار خواهد کرد.


Page Generated in 0/0115 sec