printlogo


کد خبر: 183246تاریخ: 1396/7/29 00:00
اخبار

انتقاد خطیب نماز جمعه تهران از خوش‌باوران داخلی
خدا را شکر امروز اعتراف می‌کنید آمریکا قابل اعتماد نیست خطیب موقت نماز جمعه تهران از ساده‌لوحان داخلی به خاطر اعتماد به آمریکا انتقاد کرد اما گفت حالا که اینها به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا اعتراف می‌کنند باید خدا را شکر کرد. به گزارش خبرگزاری‌ها، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه در مسأله برجام که ظاهرش تلخ است، آمریکایی‌ها نتیجه قرارداد را نقد گرفتند و داده‌های خود را نسیه دادند که آن نسیه‌ها را هم پرداخت نکردند، گفت: برجام نشانه‌ای برای بصیرت مسؤولان و مردم  شد تا القائات بعدی شیطان بزرگ را نادیده بگیرند. وی تصریح کرد: آنها پیش از تصویب برجام اینگونه القا می‌کردند که اگر برجام امضا نشود دشمنی‌ها با ما بیشتر می‌شود، آنها نشان دادند در پسابرجام نه‌تنها دشمنی‌ها کاسته نشد، بلکه بیشتر هم شد و در همین راستا تحریم‌ها اضافه شد، ساختمان‌های ما مصادره شد و پول‌های ما را گرفتند. خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه اخیرا گستاخی آمریکایی‌ها بیشتر شده و سپاه پاسداران را تحریم کردند، اضافه کرد: سپاه یک نیروی مردمی است که جوشیده از مردم است و مورد اعتماد امام‌خمینی(ره) و از ثمرات انقلاب بوده که  در همه عرصه‌ها کارساز بوده و  در مسأله نبرد با داعش و تروریست‌ها در خط مقدم جبهه‌ها بوده است. خطیب نماز جمعه تهران خطاب به مسؤولان، گفت: شما که دیروز اینها را قابل اعتماد می‌دانستید، خدا را شکر امروز این شجاعت را دارید که اعتراف کنید آمریکا
قابل اعتماد نیست. وی تأکید کرد: مسؤولان ما باید بدانند در مسأله موشکی و منطقه‌ای دشمنان به دنبال خلع سلاح ما هستند تا ایران را از ریشه نابود کنند.

نگران حاکمیت الیگارشی در کشور هستم
رئیس اسبق سازمان صدا و سیما درباره حاکم شدن جریان الیگارشی در کشور ابراز نگرانی کرد و گفت یکی از نگرانی‌ها درباره نظام پارلمانی مخدوش شدن آرای مردم است. عزت‌الله ضرغامی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه کلاس‌های آموزشی باشگاه خبری توانا با انتقاد از ایجاد حاکمیت الیگارشی،‌ یادآور شد: من گاهی نگران حاکمیت الیگارشی دوباره در کشور هستم و فقط رهبری را شایسته می‌دانم که در این رابطه و بموقع برخورد می‌کنند و همواره به دنبال این هستند که این نظام‌‌های الیگارشی شکل نگیرد. ضرغامی در همین رابطه اضافه کرد: من اخیرا درباره نظام پارلمانی گفتم که بزرگ‌ترین نگرانی‌ام از نظام پارلمانی این است که رأی مردم و جمهوریت مخدوش شود، چرا که سازوکار آن را نداریم، نظام لابی‌گری جدی که امروز در کشور می‌بینیم حاکم است. وی با تأکید بر اینکه جمهوریت فقط در رأی مردم خلاصه نمی‌شود، افزود: نظارت بی‌قید و شرط و بی‌واسطه مردم قطعا از رازهای ماندگاری هویت نظام اصلی است. ضرغامی با اشاره به اینکه کشور ما دارای 2 پایه جمهوریت و اسلامیت است که هر دو از اصالت برخوردار هستند، گفت: اشکال ما به فتنه 88 این بود که جمهوریت نظام را عده‌ای به‌رغم شعارهایی که دادند زیر پا گذاشتند، چرا در سال 84 که آقای کروبی اعتراض کرد، اعتراضش هم می‌توانست زمینه بیشتری داشته باشد، در آن وضعیت، دولت اصلاحات وزارت کشور و ستاد انتخابات همه تمسخر می‌کنند  و هیچ وقعی به اعتراضات کروبی نمی‌گذارند؟ اما سال 88 که فاصله زیاد بود، چون بحث جناحی مطرح است، آنها مقابل نظام و رأی مردم ایستادند و جمهوریت نظام را زیر سؤال بردند.

سفر هیأت ارشد حماس به تهران
یک هیات بلندپایه از رهبران حماس به ریاست نایب‌رئیس دفتر سیاسی این جنبش دیروز وارد تهران شد. یک هیات بلندپایه از رهبران حماس به ریاست صالح عاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی این جنبش ظهر دیروز جمعه وارد تهران شد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، قرار است هیات حماس در دیدار با مقامات ایرانی، آنها را در جریان تحولات آشتی ملی فلسطین و آخرین اوضاع سرزمین‌‌های اشغالی قرار دهد.
 


Page Generated in 0/0056 sec