printlogo


کد خبر: 183259تاریخ: 1396/7/29 00:00
اخبار

وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
راه‌اندازی سامانه آموزشی ویژه اولیا
وزیر آموزش‌وپرورش از راه‌اندازی سامانه آموزشی ویژه اولیای دانش‌آموزان تا 2 ماه آینده خبر داد و گفت: در حوزه سنجش شایستگی مدیران که امسال آغاز خواهد شد، یکی از شاخص‌هایی که مرتب اندازه‌گیری می‌شود، باور به پیوند اولیا و مربیان برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت و اهتمام به تقویت این پیوند است. به گزارش «وطن امروز»، سیدمحمد بطحایی در آیین بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: در نظام کنترل و تضمین کیفیت نظام آموزشی هم که امیدواریم امسال راه‌اندازی کنیم نیز برنامه‌های تقویت پیوند اولیا و مربیان گنجانده می‌شود. بطحایی با بیان اینکه آموزش و راهنمایی اولیا و خانواده‌ها نیز باید صورت گیرد، عنوان کرد: بستر الکترونیکی در قالب یک شبکه تعاملی به تدریج از 2 هفته آینده ابتدا برای مدیران مناطق، مدارس و سپس برای خانواده‌ها راه‌اندازی خواهد شد. امیدوارم این پروسه تا 2 ماه آینده به اتمام برسد. باید آموزش به اولیا به صورت مستمر و هفتگی ارائه شود و خانواده‌ها مکلف به استفاده از آموزش‌ها شوند.

پرونده روغن پالم پس از 3 سال بسته‌شد
شاکی پرونده روغن پالم از بسته شدن این پرونده پس از ۳ سال و اندی پیگیری و تبرئه متهمان خبر داد. مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با تسنیم با اعلام این خبر، گفت: هر چند به دلیل مجرمانه نشناختن ترک فعل نظارت، متهمان تبرئه شدند اما در چند جلسه تشکیلی و تفهیم اتهام و اخذ دفاعیات از متهمان شامل معاون غذا و داروی وزارت بهداشت و رؤسای سابق و اسبق سازمان استاندارد مشخص شد اگر رسانه‌ها به ماجرای پالم ورود نمی‌کردند، هنوز نیز باید شاهد وجود روغن پالم در شیر خوراکی خردسالان و کهنسالان می‌بودیم. این وکیل دادگستری که شاکی پرونده موسوم به روغن پالم هم محسوب می‌شود، افزود: دستور وزیر بهداشت در برچیده شدن این بساط، مایه افشای این کار زشت شد، هر چند که هنوز هم در لبنیات از این روغن مضر استفاده می‌شود. ترک‌همدانی گفت: متهمان در دفاع از خود صداقت نداشتند و عملاً پس از شکایت شکات، اقدام به شکایت و تشکیل پرونده قضایی علیه کارخانجات متخلف لبنی کردند اما با این وجود متهم ردیف اول که مدیریت سازمان غذا و دارو را به عهده داشت، حاضر به اجرای دستور قضایی مبنی بر معرفی متخلفان به مردم نشد. این در حالی است که به موجب قانون راجع به مواد خوراکی و آشامیدنی، وزارت بهداشت مکلف به معرفی کارخانجات متخلف است.

سرکرده بزرگ‌ترین باند سازمان‌یافته موادمخدر کشور دستگیر شد
فرمانده انتظامی استان سیستان‌وبلوچستان از دستگیری سرکرده بزرگ‌ترین باند سازمان‌یافته و بین‌المللی موادمخدر در جنوب شرق کشور خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، سردار محمد قنبری در تشریح جزئیات دقیق عملیات گفت: یگان‌های عملیاتی پلیس استان سیستان‌وبلوچستان با تلاش شبانه‌روزی و اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری سرکرده بزرگ‌ترین باند سازمان‌یافته و بین‌المللی موادمخدر جنوب شرق کشور شدند. سردار قنبری در ادامه اظهار کرد: پس از ماه‌ها اقدامات اطلاعاتی و تخصصی گسترده، آخرین محل تردد این قاچاقچی بین‌المللی در شهرستان ایرانشهر توسط پلیس شناسایی شد که در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی در مخفیگاهش دستگیر شد. فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به گستردگی اقدامات متهم دستگیر شده، گفت: این متهم در چندین فقره درگیری مسلحانه با ماموران و به شهادت رساندن تعدادی از ماموران پلیس در مراحل مختلف، چندین فقره آدم‌ربایی منجر به قتل، ترانزیت ده‌ها تن موادمخدر و تهیه سلاح‌های سبک و سنگین دخالت داشته که رسیدگی به اتهامات او با همکاری دستگاه قضایی در حال پیگیری است.
 


Page Generated in 0/0056 sec