printlogo


کد خبر: 183279تاریخ: 1396/7/30 00:00
اخبار

وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌های نیرو و علوم به مجلس معرفی شدند
رئیس جمهور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، آقایان رضا اردکانیان و منصور غلامی را برای اخذ رأی اعتماد به ترتیب برای وزارتخانه‌های نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی در نامه‌ای به علی لاریجانی، آقایان رضا اردکانیان و منصور غلامی را برای اخذ رای اعتماد به ترتیب برای وزارتخانه‌های نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد. در متن این نامه آمده است: احتراما در اجرای اصل 133 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به پیوست شرح حال و برنامه جناب آقای رضا اردکانیان و جناب آقای منصور غلامی برای اخذ رای اعتماد به ترتیب برای وزارتخانه‌های نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌گردد.

شمخانی حملات تروریستی کابل را محکوم کرد
امیر دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی طی پیامی به همتای افغانستانی خود، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی به مساجد در افغانستان با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کرد. وی در این پیام خاطرنشان کرد: تروریسم تکفیری که متاسفانه مورد حمایت مادی و اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه نیز قرار دارد، تهدیدی عمیق برای ملت‌ها و کشورهای اسلامی است و تنها با همکاری و اتخاذ رویکردهای مشترک می‌توان با آن مقابله کرد. دبیر شورایعالی امنیت ملی ادامه داد: مبارزه فرهنگی با ریشه‌های اعتقادی و تفکرات داعش‌ساز باید همزمان با اقدامات امنیتی و نظامی پیش برود و علمای جهان اسلام بویژه در جمهوری اسلامی ایران و افغانستان می‌توانند نقش بسزایی در این باره ایفا کنند.

هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی تشکیل شد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تشکیل هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی به دستور مقام معظم رهبری، گفت: در این هیات عالی، رؤسای قوای سه‌گانه، رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت و همچنین ۲۰ نفر از اعضای مجمع با حق رأی عضویت دارند. به گزارش میزان، محسن رضایی در جریان نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به تشکیل هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی به دستور مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در این هیات عالی، رؤسای قوای سه‌گانه، رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت و همچنین ۲۰ نفر از اعضای مجمع با حق رأی عضویت دارند. وی ادامه داد: همچنین در هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی، معاونان اول قوای سه‌گانه و وزیران البته بدون حق رأی حضور خواهند داشت. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: درباره انطباق مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی مصوب در مجمع، ضمانت اجرایی وجود دارد و چنانچه مصوبه‌ای مغایر با سیاست‌های کلی در مجلس انجام گیرد، از طریق شورای نگهبان اعلام می‌کنیم.

پیکر «حسینی» شهید مدافع حرم تشییع شد
پیکر شهید مدافع حرم، سیدعلی حسینی در حرم مطهر رضوی تشییع شد. به گزارش آستان‌نیوز، مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام دیروز شنبه با حضور پرشور امت حزب‌الله و ولایتمدار مشهد، خادمان بارگاه منور رضوی و خانواده این شهید بزرگوار، در حرم مطهر رضوی برگزار شد. در این مراسم که از رواق
امام خمینی(ره) تا صحن آزادی حرم مطهر رضوی و با شکوه خاصی برگزار شد، پیکر پاک این شهید سرافراز پس از اقامه نماز توسط امام جمعه مشهد و طواف بر گرد مضجع نورانی علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برای خاکسپاری به گلزار شهدای بهشت رضا(ع) منتقل شد. شهید سیدعلی حسینی از جمله مدافعان حرم حضرت زینب(س) بود که هفدهم مهرماه سال جاری در منطقه دیرالزور سوریه به دست نیروهای تکفیری‌ها به مقام رفیع شهادت نائل شد و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
 


Page Generated in 0/0053 sec