printlogo


کد خبر: 183287تاریخ: 1396/7/30 00:00
نبض جامعه

رئیس ستاد اربعین خبرداد
حذف وثیقه نقدی برای حضور دانشجویان و طلاب در اربعین
رئیس ستاد اربعین حسینی نیروهای مسلح گفت: دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه مشمول از این پس دیگر نیازی به سپردن وثیقه نقدی ندارند. به گزارش «وطن امروز»، سردار سرتیپ مجید میراحمدی، رئیس ستاد اربعین حسینی نیروهای مسلح اعلام کرد: با توجه به اوامر رهبر انقلاب مبنی بر تسهیل در امور زائران اربعین حسینی(ع) و همچنین به منظور کاهش هزینه‌های دانشجویان و طلاب، با موافقت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح آن دسته از دانشجویان و طلاب حوزه‌های علمیه مشمول که تاکنون جهت دریافت مجوز خروج از کشور برای زیارت اربعین حسینی باید وثیقه نقدی پرداخت می‌کردند، از این پس دیگر نیازی به سپردن وثیقه نقدی ندارند. سردار میراحمدی افزود: دانشجویان و طلاب مشمول تنها با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و با سپردن یک فقره چک می‌توانند با رعایت دیگر تشریفات قانونی برای حضور در اربعین حسینی اقدام کنند.

واژگونی سرویس مدرسه
یک کشته و 9مجروح برجا گذاشت
براساس اعلام اورژانس کشور، حادثه واژگونی خودروی پیکان حامل دانش‌آموزان یک مدرسه در پلدختر 9 مصدوم و یک کشته داشته است. به گزارش «وطن‌امروز»، تصادف یک دستگاه پیکان حامل دانش‌آموزان دختر با یک خودروی پراید در محورکوهدشت‌- کرمانشاه به نیرو‌های اورژانس اطلاع داده شد که بلافاصله نیرو‌های اورژانس در محل حادثه حاضر و امدادرسانی‌های خود را آغاز کردند. در این حادثه ۹ دانش‌آموز مصدوم شدند و متاسفانه راننده خودروی پراید جان باخت. گفتنی است طبق اعلام نظر خدانظر دریکوند، مدیر کل آموزش‌وپرورش لرستان، حال دانش‌آموزان مساعد است.

اعلام شرایط شرکت در آزمون استخدام قوه‌قضائیه
قوه‌قضائیه در اطلاعیه‌ای شرایط شرکت در آزمون‌ استخدام کارکنان اداری قوه‌قضائیه سال 96 را اعلام کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون استخدام کارکنان اداری قوه‌قضائیه در سال 1396 می‌توانند جهت ثبت‌نام و اطلاع از شرایط و ضوابط عمومی آزمون از طریق سایت سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اقدام کنند. ثبت‌نام متقاضیان تا تاریخ 6/8/1396 ادامه دارد، به همین جهت ضرورت دارد همه متقاضیان در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام، نسبت به ثبت‌نام در آزمون فوق اقدام کنند.

الزامی شدن «پارکور و دفاع‌شخصی» برای درجه‌داران پلیس
معاون تربیت و آموزش ناجا از تغییر نظام آموزشی درجه‌داران نیروی انتظامی خبر داد و جزئیاتی از آموزش‌های جدیدی را که تمام درجه‌داران پلیس بدون استثنا باید پشت سر بگذارند، تشریح کرد. سردار امیرحسین یاوری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تغییر نظام آموزشی درجه‌داران پلیس در سراسر کشور، اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های تدوین‌شده، برنامه‌ریزی لازم در نیروی انتظامی انجام شده تا نظام آموزشی درجه‌داران پلیس تغییر کند. معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی افزود: در نظام جدید آموزشی درجه‌داران پلیس، برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای است که تمام درجه‌داران کشور بدون استثنا باید بعد از خروج از دوران آموزشی خود 4 مرحله دوره دفاع شخصی را دیده باشند و در انتهای این دوران تمام مهارت‌های دفاع شخصی را در حد و اندازه مربی درجه 3 دفاع شخصی دارا باشند. یاوری اضافه کرد: در این تغییر نظام آموزشی، علاوه بر دفاع شخصی، آموزش پارکور برای تمام درجه‌داران پلیس اجباری می‌شود و همه درجه‌داران باید دوره کامل آموزش پارکور را ببینند تا هنگام تعقیب و گریز در خیابان بتوانند بخوبی بدوند و از موانع موجود معابر و خیابان‌ها عبور کنند.
 


Page Generated in 0/0063 sec