printlogo


کد خبر: 183293تاریخ: 1396/7/30 00:00
کوتاه و گویا

علی تیموری، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: به منظور تامین سلامت عمومی و مقابله با شیوع احتمالی عامل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، شکار پرندگان مهاجر وحشی تا اطلاع ثانوی در سراسر کشور ممنوع اعلام می‌شود.
محمدعلی کوزه‌گر، قائم‌مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی از افزایش ۳۵درصدی کمک‌های مردمی به سازمان بهزیستی کشور خبر داد.
بر پایه ویرایش ۲۰۱۸ «موسسه آموزش عالی تایمز»، 7 دانشگاه ایرانی شامل دانشگاه‌های صنعتی نوشیروانی بابل، تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، گیلان، صنعتی اصفهان و تبریز توانسته‌اند در فهرست ۵۰۰ موسسه برتر جهان در حوزه مهندسی و فناوری جای گیرند.
دکتر علیرضا زالی، رئیس‌کل سابق سازمان نظام پزشکی ایران گفت: سالانه حدود ۱۰۰هزار نفر به تعداد بیماران مبتلا به سرطان در کشورمان افزوده می‌شود.
علی‌اکبر مختاری، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان البرز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی، 8 دفتر زیارتی نسبت به نام‌نویسی، اخذ وجه نقد و اعزام زائران به عتبات عالیات اقدام کرده‌اند که طی بازرسی‌ها مشخص شد این دفاتر زیارتی فاقد مجوز هستند و به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، به همین منظور برای این دفاتر زیارتی پرونده تخلفاتی تشکیل شد.
مراسم اختتامیه کارگاه آموزش تخصصی نقش یگان حفاظت در توسعه گردشگری برگزار شد. در این مراسم سردار سرتیپ دوم امیر رحمت‌اللهی، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گفت: «گردشگری یکی از مهم‌ترین راهبردهای توسعه در کشور است و نقش مهمی در درآمد‌زایی،  اشتغال و توسعه همه‌جانبه دارد. در حال حاضر با توجه به تحولات عمیق اجتماعی، حجم انبوه اطلاعات، سرعت انتقال اطلاعات و مولفه‌های ظریف، پیچیده و تاثیرگذار بر امنیت اجتماعی،  موجب شده یک تعریف متفاوت از تعاریف قبلی در حوزه‌های امنیتی ارائه شود و دست‌اندرکاران حوزه امنیت بخوبی می‌دانند مؤلفه‌ها و متغیرهای امنیتی تغییر کرده است».
مدیرعامل بیمارستان میلاد ضمن تبریک کسب درجه عالی در ارزیابی اعتباربخشی سال جاری وزارت بهداشت، گفت: بیمارستان‌های معدودی در کشور توانسته‌اند این درجه را کسب کنند که این مهم نشان‌دهنده بیمارمحوری و ایمنی در بیمارستان است. دکتر محمودرضا فیاض افزود: کسب گواهینامه اعتباربخشی درجه عالی بیانگر این است که فعالیت‌های بیمارستان فراتر از استانداردهای تدوین‌شده در جریان است و بیمارستان به صورت مستمر توسط خود پایش شده و اقدامات اصلاحی در راستای رفع مشکلات و عدم انطباق‌ها انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی، نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگ ایثار را منحصر به جبهه‌ها ندانست و گفت: فرهنگ ایثار از نیازهای اساسی جامعه است و باید در تمام جنبه‌های جامعه و زندگی روزمره جاری باشد و در بین تمام مردم نهادینه شود تا جامعه و کشور پیشرفت کند.
پدرام ملایری، مدیر کمیته بازرسی یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی‌ «های‌دیجیتال» گفت: افراد و شرکت‌هایی که درخواست اختصاص غرفه در این نمایشگاه را دارند باید در سامانه ساماندهی وزارت ارشاد ثبت شده باشند.
دکتر مسعود حاجی‌مقصود، عضو هیأت‌مدیره انجمن رادیولوژی ایران خطرات کاهش غیرعادلانه تعرفه‌های رادیولوژی را تشریح کرد و گفت: در صورتی که تجدید نظری در امر تعرفه‌ها انجام نشود، نباید انتظار پیشرفت و استفاده مطلوب از علم رادیولوژی و تصویربرداری تشخیصی را در کشور داشت.
سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اعزام بیش از 3500 عدد مخزن ویژه پسماند در حجم‌های 120، 240 و1100 لیتری  و تجهیزات  رفت و روب و نظافت شهر  در قالب 17 تریلی از  زائران اربعین حسینی استقبال  کرد.
آموزش طرح تفکیک پسماند خشک از مبدأ با هدف آشنایی شهروندان و دانش‌آموزان با نحوه تفکیک و حفظ محیط‌زیست شهری در شمال تهران در حال اجراست.
حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری از برگزاری ویژه‌برنامه «جلوه سوگ» همزمان با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) در دهه اول ماه صفر خبر داد و گفت: در ادامه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ماه‌های محرم و صفر در میدان آیینی امام حسین(ع)، در دهه اول ماه صفر با مشارکت خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی- هنری غرفه‌ها و برنامه‌های متنوعی برای شهروندان خواهیم داشت.
 


Page Generated in 0/0052 sec