printlogo


کد خبر: 183307تاریخ: 1396/7/30 00:00
اخبار

«پیغام‌ ماهی‌ها» به زبان ایتالیایی
گلعلی بابایی از مذاکره با ناشران ایتالیایی برای ترجمه بخش‌هایی از کتاب «پیغام ماهی‌ها»، سرگذشت‌نامه شهید حسین همدانی خبر داد. به گزارش تسنیم، گلعلی بابایی با اشاره به سفر اخیر خود به نمایشگاه کتاب فرانکفورت، گفت: در این دوره نمایشگاه با ناشری از کشور ایتالیا مذاکراتی برای ترجمه کتاب «پیغام ماهی‌ها»، شامل سرگذشت‌نامه شهید حسین همدانی انجام شد. وی همچنین از مذاکره با ناشر اسپانیایی برای ترجمه یکی دیگر از آثارش خبر داد و افزود: «شراره‌های خورشید» دیگر کتابی بود که مورد توجه قرار گرفت و صحبت‌هایی درباره ترجمه این اثر انجام شد. «پیغام ماهی‌ها» که پنجمین جلد از مجموعه کتاب‌های «بیست‌و‌هفت در 27» محسوب می‌شود، کتابی 512 صفحه‌ای است که در 42 فصل به بررسی سرگذشت‌نامه استاد جنگ‌های نامتقارن محور مقاومت و فرمانده پیشین سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) پرداخته است.

دستاورد تقریباً هیچ ایران از نمایشگاه فرانکفورت
امیرحسین بختیاری، مدیر انتشارات ایرانشناسی که امسال با ۳۳ عنوان کتاب در غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت شرکت کرده، اظهار داشت: امسال اولین تجربه حضورم در نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود. به‌طور کلی توقعم از حضور در این نمایشگاه به عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی دنیا در حوزه کتاب بیشتر از این بود. به گزارش ایسنا، وی افزود: غرفه ایران در این نمایشگاه آماتور بود؛ چه در طراحی و دکور، چه در نشست‌ها و برنامه‌ها و حتی اجرای نمایشگاه. این برنامه‌ها باید دارای حداقل یک استاندارد باشد اما فکر نکنم غرفه ایران اصلا استانداردی را رعایت کرده باشد. این ناشر گفت: 3 روز اول این نمایشگاه 5 ‌روزه، تخصصی است و 2 روز آخر برای بازدید عمومی، جشن امضا و حاشیه‌های مربوط به نشر در نظر گرفته شده است. ناشران حرفه‌ای در همان 3 روز اول کارشان را تمام می‌کنند و می‌روند اما ناشران ایرانی تا روز آخر به دنبال فروش تک‌جلدی کتاب‌های‌شان بودند، نه رایت! ناشران ما به‌دنبال این بودند که در آنجا کتاب بفروشند و پول بگیرند و این کار را خیلی واضح انجام می‌دادند.

برای پنجمین بار  یک «تکفیری» در قلب تهران
رمان «تکفیری» که روایتی از نفوذ نیروهای اطلاعاتی داعش تا قلب پایتخت ایران است، برای پنجمین بار تجدید چاپ شد. به گزارش فارس، رمان «تکفیری» اثر مهدی دریاب که انتشارات کتابستان معرفت آن را منتشر کرده، به چاپ پنجم رسید. داعش یکی از نیروهای زبده خود را برای انجام سلسله ماموریت‌های تروریستی در پوشش یک بیمار به ایران اعزام کرده تا پس از شناسایی و گردآوری اطلاعات بتواند به جمهوری اسلامی ایران که محور مقاومت در خاورمیانه است، ضربه بزند. «منصور» آن نیروی زبده اطلاعاتی است که با پیشنهاد عبدالقادر اردنی به بهانه درمان نارسایی کبد و با ظاهر یک شیخ عرب به عنوان توریست درمانی وارد خاک ایران می‌شود که پس از پا گذاشتن به کشور عناصر موجود در ایران با او مرتبط می‌شوند و عملیات شناسایی طرح‌ریزی می‌شود. گفتنی است چاپ پنجم رمان «تکفیری» به قلم مهدی دریاب از سوی انتشارات کتابستان معرفت روانه بازار کتاب شده است.

فانوس‌های تاریک در تماشاخانه مهر
نمایش «فانوس‌های تاریک بر گذرگاه خورشید» به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری از اول آبان‌ماه در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، در خلاصه‌ داستان این نمایش که مضمونی
مذهبی- تاریخی دارد، آمده است: «خلیفه‌ اموی، مرده است و مشاور او برای تعیین جانشین وی و پیشگیری از شورش در نظام خلافت، سرداران و والیانی که بیم قیام و کودتا از سوی آنها می‌رود را گرد هم می‌آورد...». در این نمایش بازیگرانی همچون کرامت رودساز، مرتضی آقا‌حسینی، غلامحسین بابوته، جمشید صفری، علی رجایی و علی صالحی به ایفای نقش می‌پردازند. نمایش «فانوس‌های تاریک بر گذرگاه خورشید» به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری از اول تا 17 آبان‌ماه ساعت 18:30 در تماشاخانه‌ مهر حوزه هنری میزبان تماشاگران و علاقه‌مندان تئاتر خواهد بود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0056 sec