printlogo


کد خبر: 183342تاریخ: 1396/8/1 00:00
اخبار

۷ آبان؛ برگزاری جلسه رأی اعتماد به ۲ وزیر پیشنهادی
رئیس مجلس گفت: جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو یکشنبه هفته آینده در مجلس برگزار خواهد شد.
به گزارش تسنیم، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز یکشنبه 30 مهرماه، نامه  حسن روحانی  مبنی بر معرفی گزینه‌های پیشنهادی وزارتخانه‌ای علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو را جهت اخذ رأی اعتماد مجلس اعلام وصول کرد. لاریجانی در این جلسه گفت نامه رئیس‌جمهور خطاب به اینجانب نوشته شده و قید کرده طبق آیین‌نامه باید در مجلس قرائت شود که متن این نامه به این شرح است: احتراما در اجرای اصل 133 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به پیوست شرح حال و برنامه‌های جناب آقای دکتر رضا اردکانیان و جناب آقای دکتر منصور غلامی برای اخذ رأی اعتماد به ترتیب برای وزارتخانه‌های نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌گردند. وی تصریح کرد: بنده گفته‌ام برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی علوم و نیرو را تکثیر کنند و در اختیار نمایندگان قرار دهند. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین از برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو در روز یکشنبه هفته آینده 7 آبان ماه خبر داد.

طرح افزایش حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان مجلس به کجا رسید؟
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب طرح افزایش حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز شنبه این کمیسیون خبر داد. عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: در جلسه روز شنبه طرح دوفوریتی تمدید قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی مصوب 12 بهمن 90 مورد تصویب قرار گرفت. وی افزود: بر اساس این قرارداد به دولت تکلیف شد تا پایان سال 96 اقدام به جذب مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی مشمول قانون مذکور کند. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه طرح افزایش حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید. عزیزی خاطرنشان کرد: همچنین طرح تامین اجتماعی همگانی بررسی و کلیات آن به تصویب رسید. وی در پایان گفت: علاوه بر این لایحه مجازات‌های اجتماعی جایگزین حبس مورد تصویب قرار گرفت.

مکرون حامل پیام ترامپ است
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی می‌گوید امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سفر به تهران حامل پیام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود. محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب اظهار کرد: فرانسه در ایام مذاکرات برجام نقش پلیس بد را بازی می‌کرد اما در پسابرجام می‌خواهد نقش پلیس خوب را بازی کند. مسؤولان دیپلماسی ما باید متوجه نیرنگ اتحادیه اروپایی در همگرایی با سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا باشند. حبیبی افزود: وقتی اتحادیه اروپایی به رهبری لندن، پاریس و برلین رسما با ترامپ در فشار به ایران همراهی می‌کنند و می‌خواهند چند ماده و تبصره به زیاده‌خواهی‌های غرب از ایران تحت پوشش برجام اضافه کنند، چرا باید آزموده را آزمود و خسارت برجام را مضاعف کرد؟ دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: شکافی بین اروپا و آمریکا در فشار به ایران وجود ندارد. اینکه اروپا برجام را تایید می‌کند نه برای اعتراض به این است که چرا آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند بلکه به‌خاطر این است که ایران از توافق خارج نشود و به شرایط پیش از برجام بازنگردد. آنها می‌خواهند ما همچنان به تعهدات خود پایبند باشیم و دوباره آنها مواردی به آن بیفزایند. وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد مکرون در سفر به تهران، حامل پیام ترامپ است. برای این پیام نباید اعتباری قائل شد و به آن رسمیت داد. ما نباید مذاکرات نیابتی را در هر سطحی که باشد بپذیریم. ما باید تصریح کنیم هیچ مذاکراتی را تحت عنوان تقسیم و تکمیل برجام نمی‌پذیریم. حبیبی گفت: مجلس باید برای مقابله با توطئه‌های برجامی آمریکا و اروپا فعال شود و بازی ترامپ با کنگره و فریبکاری کنگره را رصد کند و موضعی بهنگام بگیرد.
 


Page Generated in 0/0065 sec