printlogo


کد خبر: 183396تاریخ: 1396/8/2 00:00
اخبار

«سختانه» میلاد دخانچی روی آنتن سیما
برنامه تلویزیونی «سختانه» با اجرا و سردبیری میلاد دخانچی در حال تولید است و بزودی برای پخش به قاب تلویزیون می‌آید. به گزارش روابط عمومی مرکز بسیج رسانه ملی، ساختار این برنامه تلویزیونی در قالب گفت‌وگوی سخت (hard talk) بوده و در آن شاهد گفت‌وگوهای صریح و چالشی با چهره‌های مطرح فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور از اندیشه‌های مختلف پیرامون مناقشات فکری و مسائل داغ افکارعمومیِ جامعه ایرانی هستیم. در ایده‌یابی و طراحی برنامه «سختانه» که از سال گذشته در مرکز بسیج رسانه ملی آغاز شد، کوشش شده در 2 بعد هم به مسائل انضمامی جامعه و هم به مسائل اندیشه‌ای و انتزاعی پرداخته شود. فاز پژوهشی سختانه از اردیبهشت‌ماه امسال شروع شد و فاز تولیدی این برنامه نیز از مردادماه سال جاری در حال انجام است. تاکنون 6 قسمت از برنامه سختانه تولید شده و تحقیق و طراحی برای تولید 20 قسمت دیگر این گفت‌وگوها در حال انجام است. میلاد دخانچی در این گفت‌وگوها تاکنون با چهره‌هایی همچون حسین‌ الله‌کرم، ابراهیم فیاض، حسین دهباشی، شهریار زرشناس و سروش دباغ به گفت‌وگوی سخت، صریح و چالشی پیرامون افکار و اندیشه‌ها و همچنین عملکرد آنان در چارچوب مناقشات فکری و مسائل داغ افکار عمومی جامعه ایرانی می‌پردازد. همچنین «سختانه» یک واژه اصیل ایرانی است که در فرهنگ لغت دهخدا به معنای گفت‌وگوی سخت و رودررو است. مجری در این برنامه نماینده افکار عمومی بوده و سختانه به دنبال برنده یا بازنده شدن نیست. برنامه «سختانه» با اجرا و سردبیری میلاد دخانچی کاری از گروه برنامه‌های تلویزیونی مرکز بسیج رسانه ملی است که پخش آن بزودی از قاب تلویزیون آغاز می‌شود.

تاکسیران مشهور پایتخت در «به اضافه مستند»
نهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «آقای سبز» ساخته یوسف جعفری روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش فارس، در این قسمت و پس از پخش مستند، دکتر حسین ابراهیمی‌مقدم، روانشناس و مشاور خانواده و یوسف جعفری، کارگردان مستند آقای سبز میهمان برنامه خواهند بود و با موضوع افسردگی در جامعه امروز و علل آن سخن خواهند گفت. همچنین، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این اثر مستند خواهند پرداخت. مستند «آقای سبز» روایتی از زندگی آقای ناصر خاکی، تاکسیران مشهور تهران است که به سرگذشت زندگی او و چگونگی شکل‌گیری تاکسی خاص او می‌پردازد. این فیلم در 3 فصل و با موضوعات تاکسی جنگلی، سرگذشت زندگی ناصر خاکی و ایده‌های او برای گسترش این حرکت فرهنگی و محیط‌زیستی تولید شده است. برنامه به اضافه مستند با اجرای علی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 2 آبان‌ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روز چهارشنبه 3 آبان‌ماه ساعت 9 و جمعه 5 آبان ماه ساعت 13:30 است.

زندگی شهید «محسن حججی» سریال می‌شود
نگارش سریال «هفتمین نامه جابر» به کارگردانی و نویسندگی رسول صانعی در دست تولید قرار دارد. به گزارش فارس، مجموعه داستانی «هفتمین نامه جابر» در 10 قسمت به نویسندگی و کارگردانی رسول صانعی درباره زندگی (نوجوانی، جوانی، خانواده، پدر و مادر و در پایان اسیری و شهادت شهید محسن حججی) تولید خواهد شد. بتازگی تحقیق‌های قبل از نگارش در نجف‌آباد اصفهان (محل زندگی شهید حججی)، کردستان (محل اعزام و مانور)، سوریه (لشکر 8 نجف اشرف) و اهواز آغاز شده است و تا پایان امسال سریال مقابل دوربین خواهد رفت. همچنین نویسنده و کارگردان با خانواده و نزدیکان این شهید به گفت‌وگو نشسته‌ و اطلاعاتی را از آنها به‌دست آورده است. هنوز بازیگر نقش شهید حججی انتخاب نشده است و چند گزینه برای ایفای نقش این شهید وجود دارند. این گزینه‌ها شامل بازیگران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای می‌شوند اما شباهت صدا و چهره بازیگر مورد نظر به شهید حججی در اولویت قرار دارد. یکی از دلایل انتخاب عنوان هفتمین نامه جابر برای این سریال به دلیل این است که «جابر» نام مستعار و پوشش دهنده شهید حججی در عملیات‌ها بوده است.


Page Generated in 0/0131 sec