printlogo


کد خبر: 183399تاریخ: 1396/8/2 00:00
رویدادها

بزرگ‌ترین سفره حضرت رقیه در 150 شهر جهان
همزمان با ایام شهادت حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها، امروز بزرگ‌ترین کنگره سفره حضرت رقیه در بیش از 150 شهر ایران و جهان برگزار می‌شود. حیدر منیری، دبیر این کنگره در این باره گفت: امسال در روز دوم آبان‌ماه قرار است در بیش از 150 شهر ایران و جهان و به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان ارواحنا فداه این سفره را برگزار کنیم. دبیر مجمع خادمان حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها ادامه داد: امسال این سفره در بین‌الحرمین در کربلای معلا، مدینه منوره، مشهد مقدس، قم، کاظمین، نجف اشرف، سامرا و همچنین در استرالیا، دانمارک و... نیز برگزار خواهد شد. ضمن آنکه این نکته حائز توجه است که این مراسم در بهترین مناطق شهرهای اروپایی برگزار می‌شود، به طور مثال سفره حضرت رقیه در میدان شهرداری شهر کپنهاگ که جزو مناطق مرکزی پایتخت دانمارک است برگزار خواهد شد.


«لاتاری» مهدویان بالاخره مجوز گرفت
شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی با ۲ فیلمنامه موافقت کرد. به گزارش مهر، فیلمنامه‌‌های «جشن دلتنگی» به تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی، کارگردانی و نویسندگی پوریا آذربایجانی با موضوع اجتماعی و «لاتاری» به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی، کارگردانی محمدحسین مهدویان و نویسندگی مشترک محمدحسین مهدویان و ابراهیم امینی با موضوع اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

حضور بی‌دلیل برادر آقای رئیس!
حضور حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران حاشیه‌ساز شد. به گزارش «وطن‌امروز»، سی‌وچهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در حالی به کار خود خاتمه داد که حضور حسین فریدون، برادر حسن روحانی، رئیس دولت در آیین اختتامیه این جشنواره با اعتراض اهالی رسانه روبه‌رو شد. فریدون در حالی در این مراسم حضور پیدا کرده که در حال حاضر سمتی در دولت ندارد و اخیرا با تودیع وثیقه میلیاردی از زندان آزاد شده است.


رسوایی تازه در هالیوود
جیمز توبک، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سرشناس هالیوودی متهم به آزار جنسی ۳۸ زن شد! به گزارش خبرآنلاین، جیمز توبک نویسنده و کارگردان مشهور که نامزد شدن برای جایزه اسکار را نیز در کارنامه دارد، از سوی 38 زن به آزار جنسی متهم شد. این زنان در گزارشی که در روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز منتشر شده است، مدعی شدند توبک با وعده ستاره کردن‌شان از آنها سوءاستفاده جنسی کرده است. توبک که 72 سال سن دارد تمام این اتهامات را رد کرده و اعلام کرده است هیچکدام از این زنان را نمی‌شناسد و اگر هم با آنها دیداری داشته، بسیار کوتاه‌تر از آن بوده که به یاد بیاورد. برخی از این زنان صدای ضبط‌شده خود را در اختیار روزنامه لس‌آنجلس تایمز قرار داده‌اند و در میان آنها برخی بازیگران آثار تلویزیونی از جمله تری کان و اکو دانون در کنار لوییس پست گیتارنواز و خواننده گروه موسیقی «Veruca Salt» به چشم می‌خورند. در روزهایی که دنیای سینما هنوز در شوک ناشی از افشای رسوایی هاروی واینستین غول مشهور هالیوود به سر می‌برد، خبر رسوایی توبک سروصدای زیادی به پا کرده است. هرچند توبک به اندازه واینستین مشهور نیست اما 4 دهه حضور فعال و موفق در هالیوود دارد.


Page Generated in 0/0147 sec