printlogo


کد خبر: 183444تاریخ: 1396/8/2 00:00
اخبار

اگر دشمن به سپاه توهین کند  ارتش در مقابلش می‌ایستد
فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: اگر دشمن بخواهد به سپاه توهین کند، باید ارتش را در مقابل خود ببیند. به گزارش مهر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری پیش از ظهر دیروز در همایش «ارتشی و سپاهی؛ یک لشکر الهی» که با هدف تبیین و تأکید بر ضرورت وحدت سپاه و ارتش برگزار شد، اظهار داشت: اقتداری که امروز داریم، در درجه اول مرهون بصیرت امام(ره) و رهبری هوشمندانه فرماندهی معظم کل قواست. امیر سرتیپ حیدری تصریح کرد: همایش وحدت را برگزار کرده‌ایم تا بگوییم در کنار برادران سپاهی هستیم و اگر دشمن بخواهد به سپاه توهین کند، باید ارتش را در مقابل خود ببیند. فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین با تأکید بر اینکه توهین به سپاه و دشمنی با آن، توهین به ارتش است، تصریح کرد: ارتش و سپاه یک روح واحد در کالبد 2 سازمان هستند و به صورت هماهنگ، اوامر فرماندهی معظم کل قوا را اجرا می‌کنند. وی در پاسخ به سوالی درباره تلاش آمریکا برای قرار دادن سپاه در فهرست سیاه گفت: دشمنی با سپاه به معنی مقابله با اساس انقلاب اسلامی است و ما نیز همواره در کنار برادران سپاهی خواهیم بود.

حمایت فعالان رسانه‌ از سپاه
فعالان رسانه‌ای کشور با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند. بیش از ۵۰۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور با تشکیل کمپین «حمایت رسانه‌ای از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» طی بیانیه‌ای به سخنان سخیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ دادند. در این بیانیه آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نیروی نظامی و فرهنگی با همراهی نیروهای مردمی عراق، سوریه، حزب‌الله لبنان و یمن خط بطلانی بر آرزوی دیرینه آمریکا و اسرائیل مبنی بر تقسیم کشورهای منطقه و ایجاد خاورمیانه جدید کشید به طوری که پروژه نامیمون داعش امروز نفس‌های آخر حیات منحوس خود را می‌کشد. بیانیه کمپین «حمایت رسانه‌ای از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» تصریح کرده است: خبرنگاران رسانه‌های کشور همگی شانه به شانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارند، تا صاحبان بنگاه‌های رسانه‌ای صهیونیزم بین‌الملل نتوانند در بازی با افکار عمومی برنده میدان باشند. رژیم صهیونیستی و آمریکا با استخدام نیروهای نیابتی خود در شعله‌های جنگ در غرب آسیا دمیده و در میدان عمل نیز مقابل مدافعان حرم زانو زده‌اند؛ لذا فعالان رسانه‌ای ایران اسلامی با یکدیگر عهد می‌بندند در میدان جنگ نرم دوشادوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدافع مظلومیت ملت‌های اسلامی و دیگر کشورهای آزادی‌خواه جهان باشند و تبلوربخش این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی باشند که «جمهوری اسلامی این افتخار را برای خودش باید حفظ کند که علناً و صریحاً علیه ظلم حرف بزند؛ چه این ظلم در مناطق اشغال‌شده‌ به‌وسیله‌ صهیونیست‌ها باشد، چه در کشور یمن و بمباران مردم یمن باشد، چه در بحرین باشد، چه در میانمار و چه در هر نقطه‌ دیگری؛ باید نسبت به اینها جمهوری اسلامی موضع شجاعانه و صریح خودش را اتخاذ کند».

وزیر خارجه انگلیس: باید فعالیت‌های ایران را در منطقه مهار کنیم
وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه در نشست اندیشکده چتم‌هاوس گفت باید با فعالیت‌های ایران در منطقه مقابله کرد.
به گزارش تسنیم، بوریس جانسون در نشست اندیشکده «چتم‌هاوس» گفت: «ایران مسلح به سلاح‌های هسته‌ای، فشار غیرمسؤولانه‌ای بر کشورهای همسایه‌اش وارد می‌کرد». جانسون پس از بیان اینکه ایران باید از مزایای توافق هسته‌ای برخوردار شود، ادعا کرد ایران در حال انجام «فعالیت‌های مخرب در منطقه است که باید آن را مهار کنیم». وی همچنین ضمن تأکید بر حفظ تلاش برای حل بحران کره‌شمالی از مسیرهای دیپلماتیک، گفت گزینه‌های نظامی علیه این کشور باید پابرجا بماند. جانسون گفت: «هیچکس به دنبال راهکار نظامی نیست ولی این گزینه باید از لحاظ تئوریک روی میز باشد».


Page Generated in 0/0158 sec