printlogo


کد خبر: 183467تاریخ: 1396/8/3 00:00
با حضور رئیس دفتر رهبر انقلاب و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام انجام شد
افتتاح‌200 مرکز فرهنگی برکت

گروه اجتماعی: مدیرعامل بنیاد برکت از افتتاح 200 مسجد برکت خبر داد و گفت: از قرارداد منعقد شده برای ساخت 1023 مسجد و مرکز فرهنگی، 600 مسجد و مرکز فرهنگی را در گذشته ساختیم. امروز 200 مسجد بهره‌برداری و تحویل می‌شود و ساخت 223 مرکز دیگر در دست اجراست که تا آخر سال به نتیجه می‌رسد. به گزارش «وطن‌امروز»، عارف نوروزی در مراسم افتتاح 200 مسجد و مرکز فرهنگی برکت با بیان اینکه پروژه‌‌‌هایی که به بهره‌برداری رسیده و به عنوان هدیه مقام معظم رهبری توسط رئیس دفتر ایشان تحویل مردم مناطق کمتر توسعه یافته خواهد شد، حاصل تلاش همه پرسنل ستاد در همه سطوح و حوزه‌هاست، گفت: از قرارداد منعقد شده برای ساخت 1023 مسجد و مرکز فرهنگی، 600 مسجد و مرکز فرهنگی را در گذشته ساخته‌ایم.
مراکز و مساجد برکت به 800 واحد می‌رسد
در همین رابطه مدیرعامل بنیاد برکت افزود: 200 مسجد بهره‌برداری و تحویل می‌شود و ساخت 223 مرکز دیگر در دست اجراست که تا آخر سال به نتیجه می‌رسد. مدیرعامل بنیاد برکت ابراز امیدواری کرد این حرکت با شدت و سرعت بیشتر ادامه یابد. بر اساس این گزارش، این بنیاد قرارداد ساخت 1023 مرکز فرهنگی شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم، دارالقرآن و کتابخانه را در مناطق کمتر توسعه یافته منعقد کرده است و با افتتاح 200 مسجد برکت که با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری انجام شد، شمار مراکز و مساجد برکت به 800 واحد می‌رسد.
هدف‌گذاری حل مشکلات ٤٥٠٠ روستا
علاوه بر این رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین با اشاره به هدف‌گذاری برای رفع مشکلات معیشتی و زیرساختی 4500 روستا در کشور، گفت: از 4500 روستا، تاکنون مسائل 2300 روستا به شکل کامل و مسائل 2200 روستای دیگر نیز تا 75 درصد برطرف شده است و امیدواریم تا اوایل سال آینده تمام مشکلات این روستاها رفع شود.
محمد مخبر افزود: بیکاری و فقر، ضد عدالت است و یک عزم ملی می‌خواهد تا اینها به‌طور کامل رفع شود. در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یک نهضت اساسی در چند محور اتفاق افتاده است. فرزندان رهبری در ستاد توفیق داشتند تاکنون بیش از 400هزار فرصت شغلی ایجاد کنند که ان‌شاءالله این نهضت با جدیت کامل ادامه پیدا می‌کند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه یکی از جهت‌گیری‌های جدید ستاد، اجرای طرح‌های توسعه‌ جامع و پایدار و توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق منتخب براساس الگوی اسلامی - ایرانی و با مشارکت همه‌جانبه‌ مردم است، افزود: توسعه و پیشرفت همه‌جانبه‌ 16 شهرستان و بخش را هدف‌گذاری کرده‌ایم تا مسائل معیشتی و زیرساختی‌شان را حل کنیم. راور در استان کرمان، جزیره‌ هرمز در استان هرمزگان، نهبندان در استان خراسان جنوبی، سرباز و دلگان در استان سیستان و بلوچستان، بیجار و سروآباد در استان کردستان، چاروسا و باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، تکاب در آذربایجان، نورآباد در استان لرستان و حمیدیه در استان خوزستان از جمله‌ این مناطق هستند.
مسجد سکوی پرش به آسمان است
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری صبح دیروز در مراسم افتتاح 200 مسجد و مرکز فرهنگی اهدایی رهبر معظم انقلاب برای مناطق کمتر توسعه یافته، اظهار داشت: حرکت پیاده مردم به سمت کربلا یک شور و شوقی در دل‌ها ایجاد می‌کند و به‌رغم برخی جوسازی‌ها این علاقه و حرارتی که در دل مردم برای حضرت سیدالشهدا(ع) ایجاد شده سرد نشدنی است. وی افزود: انقلابی در اربعین درست شده که پیش‌بینی می‌شود امسال از ایران 2 میلیون و 500 هزار نفر به پیاده‌روی اربعین بروند و امیدواریم خداوند به ما هم توفیق این پیاده‌روی را بدهد. محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه طبق تصریح قرآن کریم فقط کسانی توفیق ساخت مسجد را دارند که مومن هستند، به قیامت باور دارند و اقامه نماز و پرداخت زکات می‌کنند، گفت: یکی از مدعیان مردم در روز قیامت مساجد هستند و هیچ نمازی غیر از اینکه در مسجد اقامه شود پذیرفته نمی‌شود، مگر اینکه علت و عذری داشته باشد. رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه مسجد سکوی پرش به آسمان است و قلب را تصفیه کرده و اخوت ایجاد می‌کند، اظهار داشت: مسجد حتی زمان پیامبر اسلام فقط برای مسجد نبود و بعد از هجرت مسجد قبا را ساختند. اگر پدر و مادرها بخواهند فرزندان را بیمه کنند راه مسجد را به آنها نشان دهند. وی با تاکید بر نقش نظارت بعد از واگذاری پروژه مساجد توسط ستاد اجرایی فرمان امام گفت: اولین مشخصه یک امام جماعت نظم است و باید از آن بهره علمی بهره‌مند باشد که بتواند جواب سوالات را بدهد. علاوه بر این، محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه تبلیغات مسموم و کانال‌‌های تلگرامی جوانان و خانواده‌ها را در معرض خطر قرار داده است، گفت: بر اثر تبلیغات مسموم خانواده‌ها از هم پاشیده و بازی‌‌‌هایی درست شده که القای خودکشی به جوان می‌دهد. وی با بیان اینکه امام جماعت باید با جوانان رفیق باشد، تصریح کرد: پیامبر مظهر تواضع و فروتنی بود.
مگر در انگلیس و آمریکا ناظر بین‌المللی وجود دارد؟
وی با اشاره به گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر وضع حقوق‌بشر در ایران پیرامون اعدام قاچاقچیان و و نبود ناظر بین‌المللی بر انتخابات ایران و همچنین عدم اجازه ازدواج بدون اذن پدر برای دختران گفت: آیا واقعا اینچنین است؟ قوه‌قضائیه کدام فرد سیاسی را در کشور به عنوان قاچاقچی اعدام کرده است؟ این در حالی است که می‌بینید قاچاقچیان مواد مخدر در کشور چه می‌کنند. بسیاری از آنها مستحق اعدامند ولی هنوز نگه داشته شده‌اند. محمدی‌گلپایگانی با اشاره به گزارش حقوق‌بشر وزارت خارجه آمریکا درباره دادگاه ویژه روحانیت گفت: این دادگاه برای صیانت از روحانیت است و خاستگاه حکومت، روحانیت و حوزه علمیه بوده است و باید جایی باشد که افراد ناصالح نفوذ نکنند. وی افرود: مگر در فرانسه انگلیس و آمریکا ناظران بین‌المللی وجود دارند که در ایران هم باشند؟ رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به فعالیت‌ها و تلاش‌‌های رهبر انقلاب گفت: تلاش‌‌های شبانه‌روزی و وقت و بی‌وقت رهبری را می‌بینم که ایشان از صبح تا دیروقت مشغول هدایت و راهنمایی هستند و اگر ایشان نباشند خدا می‌داند چه خواهد شد. محمدی‌گلپایگانی در همین زمینه افزود: هیچکس پیش ایشان از نزدیک‌‌‌‌‌ترین افراد اجازه غیبت کردن ندارد و بسیار مهربان هستند. یکی از لذاتی که ایشان می‌برند دیدار با خانواده شهداست و درد دل‌های‌شان را می‌شنوند.


Page Generated in 0/0066 sec