printlogo


کد خبر: 183477تاریخ: 1396/8/3 00:00
اخبار

 تورم مهرماه به 8/2 درصد رسید
نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در ۱۲ ماه منتهی به مهرماه، برای کل کشور 2/8 درصد، مناطق شهری ۸ درصد و مناطق روستایی 1/9 درصد است. براساس اعلام مرکز آمار ایران، شاخص کل در مهر ۱۳۹۶ برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب 5/255، 0/253 و 1/266 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل برای کل کشور، مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب 1/1 درصد، 2/1 درصد و 7/0 درصد افزایش یافته است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب به عدد 4/299، 5/301 و 3/294 رسید که نسبت به ماه قبل به ترتیب 1/0 و 2/0 درصد افزایش و برای مناطق روستایی 2/0 درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در این ماه برای کل کشور، مناطق شهری و روستایی به ترتیب به عدد 1/238، 3/236 و 1/247 رسید که نسبت به ماه قبل برای کل کشور و مناطق شهری  7/1 درصد و مناطق روستایی 4/1 درصد افزایش داشته است.


کارکنان تعاونی‌های سهام‌عدالت  31 ماه طلب دارند
۱۵۰ نفر از کارکنان تعاونی‌‌های سهام‌عدالت سراسر کشور در اعتراض به عدم پرداخت حقوق در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. به گزارش مهر، این ۱۵۰ نفر که به نمایندگی از حدود ۲ هزار کارمند تعاونی‌‌های سهام‌عدالت سراسر کشور در این تجمع شرکت کرده‌‌‌‌اند، به عدم پرداخت ۳۱ ماه حقوق‌شان معترض هستند. ۳۵۲ تعاونی سهام‌عدالت در شهرستان‌های مختلف کشور با حدود ۲ هزار نیرو وجود دارد که گفته می‌شود عمده این افراد از فرزندان تحصیلکرده اقشار آسیب‌پذیر(تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی یا بهزیستی)، معلولان و زنان سرپرست خانوار هستند. یکی از تجمع‌کنندگان گفت: متاسفانه ۳۱ ماه است که حقوق ما را پرداخت نکرده‌‌اند و الان بعد از ۱۱ سال کار، امنیت شغلی ما هم در معرض خطر قرار گرفته است. وی ادامه داد: بعد از مجلس، مقابل سازمان خصوصی‌‌سازی تجمع خواهیم کرد تا تکلیف حقوق‌مان مشخص شود.


خبری از اعتبار 30 هزار میلیاردی نیست
تولیدکنندگان همچنان چشم به راه تسهیلات رونق تولید
با گذشت 7 ماه از آغاز سال ۱۳۹۶ تنها 9/3 درصد از تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد تومانی مربوط به طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی پرداخت شده است، رقمی که با توجه به فرصت باقیمانده تا پایان سال نگرانی بسیار زیادی را در ارتباط با محقق شدن پرداخت این رقم ایجاد کرده است. به گزارش ایسنا، سال گذشته طرح رونق تولید اقتصادی با پرداخت تسهیلاتی معادل ۲۴ هزار میلیارد تومان به ۱۷ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و در سال جاری نیز این طرح به عنوان مکمل طرح قبلی در جهت پرداخت تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد تومانی به ۱۵ هزار واحد صنعتی  مدنظر قرار گرفته است. بر این اساس ۲۶ هزار و ۴۱۸ بنگاه تولیدی کوچک و متوسط در قالب طرح رونق تولید از ابتدای سال تا مهرماه ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد ۷۶۳۴ واحد به بانک معرفی و مبلغی حدود ۵۹۰۰  میلیارد تومان برای آنها در نظر گرفته شده‌ است. علاوه بر این ۱۳۱۶ واحد تولیدی مبلغی حدود ۱۱۸۸ میلیارد تومان  دریافت کرده‌اند. شرایط نامساعد پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی در طرح رونق تولید سال ۱۳۹۶ تا جایی پیش رفته که صدای محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به نشانه اعتراض درآمده است. وی با انتقاد از وضعیت واحدهای تولیدی و با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد واحدهای تولیدی کشور صادراتی نیستند، عنوان کرد واحدهای صنعتی موجود بیشتر برای تامین نیاز داخلی و جایگزینی واردات شکل گرفته‌اند در حالی که باید با توسعه صادرات‌محور شوند. بنابراین نوسازی صنایع باید به طور جدی در دستور کار دولت قرار گیرد.


Page Generated in 0/0045 sec