printlogo


کد خبر: 183481تاریخ: 1396/8/3 00:00
نبض جامعه

نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با «وطن‌امروز»:
رئیس‌جمهور با نمایندگان برای وزیر علوم مشورت نکرد!
عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس‌جمهور درباره انتخاب و معرفی وزیر علوم با اعضای کمیسیون آموزش مشورتی داشته است؟ گفت: «دولت و شخص رئیس‌جمهور هیچ مشورتی در این‌باره با اعضای کمیسیون آموزش نداشته‌اند». علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار «وطن امروز»، افزود: برنامه دولت بنا بر مشورت و تعامل نیست، نه‌تنها در این‌باره بلکه در موارد دیگر نیز مدیران دولت هیچگونه مشورتی نداشته‌اند. بنابر اظهارات سلیمی، پیشنهاد ما به دولت این است که یا شعار تعامل ندهد یا اگر با چنین شعاری جلو آمده‌اند ملزومات آن را نیز فراهم و به آن عمل کنند. صرف شعار دادن سرکار گذاشتن مردم است. عضو کمیسیون آموزش درباره تعامل دوجانبه دولت و مجلس تصریح کرد: اینکه در زمان رای اعتماد فقط نمایندگان مجلس مورد توجه قرار بگیرند و آدم‌های خوبی خطاب شوند تمام کار نیست، بلکه رئیس‌جمهور باید سر بزنگاه‌ها به مجلس احترام بگذارد و مجلس را به حساب بیاورد. سلیمی، نماینده استان مرکزی افزود: آقای روحانی خود 5 دوره نماینده مردم در مجلس بوده و به این موارد اشراف کامل دارد و تنها شعار دادن و عمل نکردن به معنای کج‌دهنی به مجلس است. بنای ما در مجلس صبوری و کمک به دولت است که فردا انگ عدم تعامل و همکاری به ما نزنند.
جلسه نمایندگان با وزیر پیشنهادی
در همین باره، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، عضو دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات به «وطن‌امروز» گفت: نخستین جلسه وزیر پیشنهادی علوم با اعضای این کمیسیون روز گذشته برگزار شد که در این جلسه به بررسی برنامه‌های ناصر غلامی، وزیر پیشنهادی علوم پرداخته شد. گفتنی است، جلسه رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم، یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

با امضای رئیس‌جمهور انجام شد
ابلاغ ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در سازمان‌های اداری
رئیس‌جمهور قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را برای اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد. به گزارش «وطن امروز»، در ابلاغیه رئیس‌جمهور به سازمان اداری و استخدامی کشور آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به پیوست قانون استفساریه تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

حمله خونین یک اوباش به طلبه‌ای در تهران
فرد ضارب ابتدا با مشت ضربه‌ای به سر این طلبه می‌زند و هنگامی که وی بر زمین می‌افتد، با یک قمه تعداد ۵ ضربه به پهلوها و کمر این طلبه وارد می‌کند. به گزارش تسنیم، دوشنبه شب یکی از اراذل و اوباش منطقه شرق تهران محدوده میدان شکوفه، هنگام خروج یک طلبه‌ از مسجد با قمه به وی حمله‌ور شده و با ضربات متعدد قمه، این طلبه را راهی بیمارستان کرد. فرد ضارب ابتدا با مشت ضربه‌ای به سر این طلبه می‌زند و هنگامی که وی بر زمین می‌افتد، با یک قمه تعداد 5 ضربه به پهلوها و کمر این طلبه وارد می‌کند؛ بنا بر اظهارات شاهدان عینی، این طلبه که همراه همسر خود از مسجد در حال بازگشت به منزل بوده، به‌صورت ناگهانی و بی‌دلیل مورد حمله و ضربات قمه این فرد مهاجم قرار گرفته است. در حال حاضر این طلبه به نام «م - س» که از طلاب پایه هشتم حوزه علمیه چیذر تهران است در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام حسین(ع) بستری است. فرد مهاجم پس از حمله شب گذشته خود به این طلبه تهرانی، توسط پلیس دستگیر می‌شود که در هنگام دستگیری نیز اقدام به ضرب و شتم عوامل اورژانس حاضر در صحنه جرم و نیروهای انتظامی می‌کند. این فرد اوباش در بازجویی اولیه صورت گرفته، مدعی شده خواسته «شیطان» برای ضرب و شتم این طلبه به او الهام شده است!


Page Generated in 0/0055 sec