printlogo


کد خبر: 183493تاریخ: 1396/8/3 00:00
اخبار

جوزانی «عملیات کورتاژ» را می‌سازد
مسعود جعفری‌جوزانی تصمیم دارد ماجرای «عملیات کورتاژ» را به تصویر بکشد. به گزارش تسنیم، مسعود جعفری جوزانی، کارگردان سینما و تلویزیون قصد دارد فیلم سینمایی «عملیات کورتاژ» را در ژانر تاریخی بسازد. او پیش از این تجربه ساخت آثار تاریخی چون سریال «در چشم باد» را در کارنامه خود دارد. بنا بر این گزارش، در روزهای پایانی بهمن‌ماه سال 1357 و آخرین روزهای دولت موقت و نظام شاهنشاهی طرحی تحت عنوان عملیات کورتاژ برای نجات این رژیم تدارک دیده شد. طرحی که یک سر آن به کاخ سفید برمی‌گشت و یک سر دیگر آن به هیات مستشاری آمریکا در تهران که قرار بود به عنوان سدی در مقابل توفان انقلابی مردم ایران قرار گیرد؛ سدی که سستی آن بیش از هر زمان دیگری روشن شد.

احمدرضا  درویش:
سردار سلیمانی مدافع هویت ایران است
احمدرضا درویش، کارگردان مطرح سینمای ایران در همایش امدادگران عاشورایی که در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، اظهار داشت: درمان در عرصه دفاع‌مقدس مدیون دکتر فتحیان و همکاران ایشان بود که این خدمات امروز نیز ادامه دارد. این کارگردان مطرح سینمای ایران تصریح کرد: عرصه دفاع‌مقدس جامعه پزشکی را وارد یک میدان عمل و به سمت یک آزمون بزرگ پرتاب کرد. جامعه پزشکی در دفاع‌مقدس از نظر من سپیدجامگان بی‌سنگر بودند. درویش با انتقاد از عدم نمایش خدمات جامعه پزشکی در دوران دفاع‌مقدس گفت: وقتی افکار عمومی را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم غفلت بزرگی در نشان دادن خدمات جامعه پزشکی در دوران دفاع‌مقدس انجام شده است. این کارگردان مطرح سینمای ایران گفت: سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس مدافع هویت ایران است. حاج قاسم گفت: «تراز و تعریف فرماندهان دفاع‌مقدس در عملگرایی آنها بود به‌گونه‌ای که خودشان همواره جلودار بودند و به نیروهای تحت امر دستور نمی‌دادند که بروید بلکه می‌گفتند بیایید. یعنی خودشان جلودار حرکت بودند.» این رفتارها و تفاوت‌ها نشان‌دهنده هویت جنگ و مبارزه ما در دوران دفاع‌مقدس بود.

«فیلشاه» به فجر می‌رود
فیلم سینمایی «فیلشاه» با انجام مراحل فنی بزودی آماده نمایش می‌شود و برای رقابت در فجر به جشنواره ارائه می‌شود. به گزارش فارس، با انجام مراحل رندرینگ انیمیشن سینمایی «فیلشاه» تازه‌ترین محصول «هنر پویا» در اوکراین، بزودی نسخه نهایی این انیمیشن آماده خواهد شد. مسؤولان «هنر پویا» با توجه به پروداکشن قوی این اثر و کیفیت درخور توجه، در نظر دارند اکران «فیلشاه» را به تعویق بیندازند و اولین نمایش این انیمیشن را در جشنواره
سی و ششم فیلم فجر تجربه کنند. «فیلشاه» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری و کارگردانی هادی محمدیان، انیمیشنی پرکاراکتر است که در تولید آن تیمی 150 نفره مشارکت
داشته‌اند.

دومینوی رسوایی جنسی به «پولانسکی» رسید
ماریان برنارد، پنجمین زنی است که پولانسکی، کارگردان مشهور لهستانی را به تجاوز جنسی متهم کرده است. به گزارش تسنیم، گاردین گزارش داده است یک هنرمند کالیفرنیایی، پولانسکی را به تجاوز در 10 سالگی متهم کرده تا پنجمین شاکی پرونده تجاوز او باشد. ماریان برنارد به روزنامه سان گفته است پولانسکی در سال 1975، دو سال پیش از فرار از آمریکا به او تجاوز کرده است. این هنرمند مدعی شده این اتفاق در ساحلی در کالیفرنیا در پی عکاسی رخ داده است، جایی که کارگردان از او خواسته در حالت برهنگی ژست بگیرد.  برنارد که از اختلال تنشی پساتروماتیک و مرض ترس از فضای تنگ و محصور در نتیجه تجربیاتش رنج می‌برد، احساس جسارت برای افشای این موضوع را پس از مطرح شدن رسوایی هاروی واینستین پیدا کرده است.


Page Generated in 0/0063 sec