printlogo


کد خبر: 183499تاریخ: 1396/8/3 00:00
اخبار

تمجید سایت فدراسیون بسکتبال از تیم دختران زیر ۱۶ سال ایران
سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به تمجید از عملکرد تیم بسکتبال بانوان زیر ۱۶ سال ایران پرداخت. ‌به نقل از فیبا، در گزارش فدراسیون جهانی درباره تیم بسکتبال بانوان زیر ۱۶ سال ایران آمده است: تیم بسکتبال ایران در نخستین حضور خود با حجاب در مسابقات فیبا، در حال‌ تاریخ‌سازی است.  قانونی  که طبق آن به تیم‌ها اجازه داده شد با حجاب در مسابقات آسیایی فیبا شرکت کنند از ماه مه ‌۲۰۱۷ اتخاذ شده است.  بنابراین ایران برای نخستین بار از سال ۱۹۷۴ در مسابقات قهرمانی آسیایی بانوان شرکت کرده  است.  ایران در روز دوم مسابقات با پیروزی ۸۹ بر ۳۲ مقابل نپال راه خود را برای به دست آوردن یک پیروزی بزرگ باز کرد.  روژین طلاکوب با کسب ۱۷ امتیاز برای ایران درخشید.  آیدا گل‌محمدی و غزل ملکی نیز رکورد دابل دابل را برای ایران به ثمر رساندند. شاید نتوان گفت‌ نتیجه‌ خوب ایران قابل پیش‌بینی بود اما این نتیجه‌ نشان می‌دهد ایران پتانسیل‌ رسیدن به سطح A را دارد.  ایران با عملکردی که تاکنون در مسابقات بنگلر داشته راهی برای نسل‌های آینده بسکتبال بانوان باز کرده است. ملکی با ۱۸ ریباند بهترین ریباندر بازی‌ها تا به این جای مسابقات شده و زینب غفاری با ۱۲ ریباند رتبه سوم را دارد.

دیدار ۲ فوتبالیست‌ خبرساز سوری با بشار اسد
رئیس جمهوری سوریه با 2 فوتبالیستی که در چند سال گذشته حاضر به بازی برای تیم‌ملی این کشور نشده بودند، دیدار کرد. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، عمر السومه و فراس الخطیب، 2 فوتبالیست معروف سوری بعد از ایجاد شرایط ناامن در کشورشان به دلیل اعتراض به وضعیت موجود تصمیم گرفتند دیگر برای تیم‌ملی سوریه بازی نکنند تا اینکه بعد از حساس شدن شرایط سوریه برای حضور در جام‌جهانی این دو تصمیم گرفتند به تیم‌ملی کشورشان بازگردند. هر چند سوریه نتوانست به جام‌جهانی برسد ولی بازی‌های خوب و به یادماندنی انجام داد و بعد از مدت‌ها وحدت را به جمع مردم کشور سوریه آورد. بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در ملاقات با این دو بازیکن، به آنها بابت این تصمیم گرفته شده تبریک گفت و پیراهن آنها را امضا کرد. جنگ سوریه از سال ۲۰۱۱ آغاز شد که هزاران سوری را به کام مرگ فرستاد و نیمی از مردم این کشور بی‌خانمان شده‌اند. دولت سوریه می‌گوید هر کس که از تصمیمش برگردد را خواهد بخشید مگر آنکه دستش به خون آلوده شده باشد.

برانکو با ۱۱ پله صعود بالاتر از مربیان ایرانی
سرمربی سرخپوشان پایتخت همچنان صاحب بهترین جایگاه در بین مربیان شاغل در ایران در تازه‌ترین رده‌بندی مربیان باشگاهی جهان است. فیفا تازه‌ترین رده‌بندی سرمربیان باشگاهی جهان را اعلام کرد که بر این اساس زین‌الدین زیدان، سرمربی فرانسوی رئال‌مادرید با کسب 18 هزار و 286 امتیاز همچنان در صدر این فهرست جای دارد. دیه‌گو سیمئونه، سرمربی آرژانتینی اتلتیکومادرید هم با کسب 12 هزار و 273 امتیاز جایگاه دومی خود را حفظ کرد. ماکسیمیلیانو آلگری، سرمربی یوونتوس با کسب 11 هزار و 742 امتیاز با دو پله پیشرفت به رده سوم صعود کرد. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات پرسپولیس هم که این تیم را تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساند اما در نهایت از رسیدن به فینال بازماند، با کسب 3 هزار و 88 امتیاز با 11 پله ترقی در جایگاه صدوپنجاهم جهان ایستاد.

فیفا مصر را به حذف از جام‌جهانی تهدید کرد
فیفا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال مصر تاکید کرد اگر دخالت حکومت این کشور در مسائل فوتبالی مربوط به فدراسیون ادامه داشته باشد با محرومیت از حضور در جام‌جهانی مواجه خواهد شد. ‌به نقل از الرای، تیم‌ملی فوتبال مصر یکی از تیم‌هایی است که توانسته جواز حضور در جام‌جهانی 2018 روسیه را به دست آورد.  مصر با درخشش محمد صلاح، مهاجم سرشناس خود توانست بعد از مدت‌ها در جام‌جهانی حضور پیدا کند. فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال مصر هشدار داد اگر حکومت این کشور به دخالت‌های خود در فوتبال ادامه‌ دهد، این کشور از حضور در جام‌جهانی منع خواهد شد. فیفا در این نامه تاکید کرد باید فدراسیون فوتبال مصر به صورت مستقل و به دور از هرگونه دخالت سیاسیون و دولت اداره شود، در غیر این صورت آنها با محرومیت از حضور در جام‌جهانی مواجه خواهند شد.


Page Generated in 0/0047 sec