printlogo


کد خبر: 183510تاریخ: 1396/8/3 00:00
چهارگوشه

ناکام ماندن حمله شیمیایی داعش در بغداد
سخنگوی شورایعالی قضایی عراق روز گذشته از ناکام ماندن تلاش‌ داعش برای هدف قرار دادن شهروندان عراقی با استفاده از گاز کلر خبر داد. عبدالستار بیرقدار اعلام کرد که تلاش‌های فوق‌العاده دادگاه تحقیقات مرکزی و نهادهای وابسته به آن و نظارت مستقیم قاضیان و همکاری آنها با دستگاه‌های امنیتی عراق باعث شد تلاش داعش برای هدف قرار دادن ساکنان یکی از مناطق بغداد با استفاده از گاز کلر در ماه محرم ناکام بماند. سخنگوی شورایعالی قضایی عراق تاکید کرد که در جریان بازجویی افراد بازداشت شده، آنها به طرح‌ریزی برای هدف‌ قرار دادن شهروندان در بغداد در ماه محرم با استفاده از بمب‌های حرارتی و خفه‌کننده ساخته ‌شده از کلر اعتراف کردند.

2 کشته در تیراندازی سان‌فرانسیسکو
در یک حادثه تیراندازی در نزدیکی سان‌فرانسیسکو دست‌کم 2 نفر جان خود را از دست دادند و 3 نفر زخمی شدند.  آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی منجر می‌شود که در این حوادث تعدادی نیز جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در آمریکا به اندازه‌ای قدرتمند است که حتی کنگره نیز حاضر نیست قوانینی را برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور وضع کند.

فساد اخلاقی در پارلمان اروپا
برخی گزارش‌ها حاکی از این است که شماری از نمایندگان در پارلمان اروپا، همکاران زن خود را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند. از این رو این نهاد اروپایی، امروز در جریان نشست ویژه‌ای این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهد. آنتونیو تایانی، رئیس‌پارلمان اروپا اعلام کرد از این خبر شوکه و خشمگین شده است و فورا به این موضوع رسیدگی می‌کند.

آلمان زیردریایی هسته‌ای  به‌اسرائیل می‌فروشد
با وجود شایعاتی که درباره فساد در قراردادهای تسلیحاتی آلمان با اسرائیل وجود دارد، برلین با فروش ۳ زیردریایی هسته‌ای به تل‌آویو موافقت کرد. گفته می‌شود ارزش قرارداد فروش ۳ زیردریایی هسته‌ای به اسرائیل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است. این ۳ زیردریایی در سال ۲۰۲۷ میلادی وارد خدمت در ارتش رژیم صهیونیستی می‌شوند.

استقبال سرد اسلام‌آباد از تیلرسون
وزیر خارجه آمریکا، دیروز در حالی بعد از سفر از پیش اعلام نشده‌اش به افغانستان وارد خاک پاکستان شد که مقام‌های این کشور استقبال سردی از او به عمل آوردند. این در حالی است که اخیرا واشنگتن فشارها را بر پاکستان به دلیل آنچه حمایت این کشور از شبه‌نظامیان طالبان با دادن «پناهگاه‌های امن» به آنها خوانده، افزایش داده است. دیروز بعد از ورود رکس تیلرسون به فرودگاه نظامی در شهر راولپندی پاکستان تنها یک هیات سطح متوسط از سوی وزارت خارجه این کشور از او استقبال کرد.

خنثی شدن طرح داعش در الجزایر
تیم مبارزه با تروریسم الجزایر موفق به شناسایی و انهدام یک گروهک وابسته به داعش شد که اعضای آن خود را برای آغاز عملیات‌هایی علیه مراکز امنیتی در کشور آماده می‌کردند. روزنامه الشروق چاپ الجزایر به نقل از منابعی نامعلوم نوشت، تروریست‌های بازداشت شده از طریق شبکه اجتماعی فیسبوک با یکدیگر در ارتباط بوده و دائما با گروهک‌های داعشی خارج الجزایر مرتبط بودند آنها اعتراف کردند که با داعش بیعت کرده‌اند و با تشکیل گروهکی وابسته به آن در کشور به این گروه تروریستی وابسته هستند.

نامه بی‌سابقه کره‌شمالی به غرب
کره‌شمالی در اقدامی بی‌سابقه نامه‌ای سرگشاده برای غرب ارسال کرده و از آنها خواسته برابر «دولت‌شرور و بی‌مسؤولیت» ترامپ بسیار هوشیار باشند. به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در این نامه کره‌شمالی به عنوان یک «قدرت هسته‌ای پیشرفته» معرفی شده است. اعتقاد بر این است که این نامه از سوی کمیته امور خارجه کره‌شمالی برای تعدادی از کشورهای غربی فرستاده شده باشد اما جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا نخستین کسی بود که وجود این نامه را علنی کرد. این نامه از سوی کنسولگری کره‌شمالی در جاکارتا به سفارت استرالیا در اندونزی داده شده است.
 


Page Generated in 0/0062 sec