printlogo


کد خبر: 183526تاریخ: 1396/8/4 00:00
نبض جامعه

معاون  سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی:
سونامی کمبود معلم  به مدارس استثنایی رسید
معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از سونامی بازنشستگی نیروهای این سازمان از سال آینده خبر داد. به گزارش تسنیم، محسن غفوریان افزود: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که براساس طرح فراگیرسازی در مدارس عادی حضور دارند باید از معلم رابط بهره‌مند شوند اما هم‌اکنون در سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با کمبود نیرو مواجهیم و برای ارائه خدمات مناسب به این دانش‌آموزان نیازمند جذب نیروی بیشتر هستیم. وی تصریح کرد: سالانه 800 نفر از سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بازنشسته می‌شوند و مجموع نیروهای ما در کل کشور 23هزار نفر است که در برابر حجم بازنشستگی، تعداد جذب نیروها بسیار اندک است، برهمین اساس از سال آینده با سونامی بازنشستگی در تمام گروه‌های آموزشی و توانبخشی مواجه خواهیم شد. معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بیان کرد: سازمان امور اداری و استخدامی باید با ما همراهی کند و به ازای بازنشستگی نیروهای سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی یا حداقل 50 درصد آن مجوز استخدام به ما بدهد تا بتوانیم خلأ کمبود نیرو را پر کنیم، چرا که هم‌اکنون برای گسترش طرح تلفیقی به ازای هر دانش‌آموز با نیازهای ویژه که در مدارس عادی حضور می‌یابد به میانگین 2 تا 8 ساعت معلم رابط نیاز داریم. غفوریان گفت: برای 55هزار و 820 دانش‌آموز با نیازهای ویژه که در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند، 800مدرسه استثنایی به عنوان پشتیبان در نظر گرفته‌ایم تا به آنها خدمات ویژه ارائه دهند. این مدارس پشتیبان چند مدرسه عادی را تحت پوشش قرار می‌دهند و معلمان رابط از این مدارس به مدارس عادی اعزام می‌شوند.

جزئیات جان باختن 2 روحانی  در 48 ساعت گذشته
رئیس پلیس پایتخت جزئیات حمله به یک روحانی و جان باختن وی در خروجی متروی امام خمینی(ره) را تشریح کرد و از دستگیری سریع فرد ضارب خبر داد. به گزارش میزان، سردار حسین رحیمی با اشاره به دستگیری عامل حمله به یک روحانی در پلکان ایستگاه متروی امام خمینی(ره) اظهار کرد: به دنبال حمله به یک روحانی در خروجی متروی امام خمینی(ره) ماموران پلیس سریعاً وارد عمل شده و فرد ضارب را در حالی که قصد فرار داشت، دستگیر کردند. رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: این اتفاق در حالی رخ داد که این روحانی در حال خروج از ایستگاه متروی امام خمینی(ره) بود و فرد ضارب از پشت سر به وی حمله کرده و او را مورد ضرب و جرح قرار داد. وی ادامه داد: به دنبال دستگیری فرد ضارب، بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد انگیزه حمله به این روحانی، اختلافات شخصی بوده است. همچنین مشخص شد نامبرده سابقه‌دار بوده و ۳ بار به زندان رفته و سابقه مصرف مشروبات و مواد مخدر داشته است. به گفته سردار رحیمی، روحانی مجروح شده به بیمارستان منتقل شد که متاسفانه به علت شدت جراحات جان باخت. علاوه بر این، سرهنگ کاووس محمدی، معاون اجتماعی پلیس فارس گفت: روز سه‌شنبه خبر قتل یک مرد در شیراز به پلیس اعلام شد. با حضور ماموران در محل قتل مشخص شد مقتول به علت اصابت گلوله جان خود را از دست داده است. وی ادامه داد: بر اساس اظهارات شاهدان مقتول و قاتل با یکدیگر فامیل بوده و در حالی که مرد میانسال (روحانی) مشغول ایزوگام کردن پشت بام خانه‌اش بوده با تیر‌اندازی قاتل جانش را از دست داده است. به گفته محمدی، تحقیقات برای دستگیری قاتل متواری آغاز شده است.

ممنوعیت تردد شبانه زائران  از مرز خسروی
فرماندار قصرشیرین از ممنوعیت تردد شبانه زائران از مرز خسروی خبر داد و تصریح کرد: تردد شبانه از مرز خسروی ممنوع اعلام شده و زائران حداکثر می‌توانند تا ساعت ۱۴یا ۱۵ از این مرز تردد داشته باشند. به گزارش میزان، اکبری افزود: به دلیل مسیر دشوار مرز خسروی، تصمیم گرفته شده تردد شبانه از این مرز ممکن نباشد اما در سایر مرز‌ها امکان اعزام شبانه زائران وجود دارد.


Page Generated in 0/0066 sec